Vilken är Stockholms bästa kurva?

  • Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date

Dawe

Guest
Jag vet en bra på Bulten på väg mot Rosenhill.
Den börjar med en raka i lätt nedförsback i skogen. Sen kommer man ut på en liten äng där den lätt doserade vänster kurvan med bra asfalt kommer. Efter kurvan kommer en raka med skog på höger sida och äng på vänster vilket gör att det är fri sikt i kurvan. Efter rakan kommer en höger kurva.

Vet du någon bättre?

När jag fått tillräckligt många svar tänkte jag göra en poll av frågan.
 
Last edited:
Fångvägen från Åkersberga, vägen som går från Åkersberga förbi Österåkersanstalten den har jäkligt sköna sugande kurvor med fri sikt.
 
Dawe skrev:
2416820 Jag vet en bra på Bulten på väg mot Rosenhill.
Den börjar med en raka i lätt nedförsback i skogen. Sen kommer man ut på en liten äng där den lätt doserade vänster kurvan med bra asfalt kommer. Efter kurvan kommer en raka med skog på höger sida och äng på vänster vilket gör att det är fri sikt i kurvan. Efter rakan kommer en höger kurva.

Vet du någon bättre?
2 kurvor bort mot rosenhill, men kör från andra hållet. S-kurvan med ett krön mitt i.
 
Södertjära....vägen mellan 280´an ned till Finsta..där finns några av Roslagens bästa kurvor. MEN den skall avnjutas från rätt håll, med start norr ifrån.
 
"Fiskiskurvan" :yoparty. Kör från Värmdö mot stan och sväng av mot Fisksätra. Först höger svagt utför sen lång doserad vänster svagt uppför. Perfekt för ett långt knäskrap. Se rBy's avatar. :tummenupp
 
Triggerhappy skrev:
2416949 Södertjära....vägen mellan 280´an ned till Finsta..där finns några av Roslagens bästa kurvor. MEN den skall avnjutas från rätt håll, med start norr ifrån.

just det, tänkte föreslå, kom dock inte på en specifik kurva på den, alla e bra, om vi nu menar den där vid heliga birgitta?
 
Bogan är bäst!

Kommer man från vaxholm kan man direkt efter slottet lägga ner knät i en lång svepande höger. Lätt på bromsen och sen upp för den lilla backen som svänger höger. Lägg över till vänster skön vänster och sen nerför backen med träsket på vänster sida. Över krönet, onwards!

Bästa gatåkat som finns.

Triggerhappy skrev:
2416949 Södertjära....vägen mellan 280´an ned till Finsta..där finns några av Roslagens bästa kurvor. MEN den skall avnjutas från rätt håll, med start norr ifrån.

Ahh Heliga Birgitta!
 
Last edited:
Min favorit är dubbelkurvan vid vattenbassängen på bulten.

Tjoffe skrev:
2416964 Bogan är bäst!

Kommer man från vaxholm kan man direkt efter slottet lägga ner knät i en lång svepande höger. Lätt på bromsen och sen upp för den lilla backen som svänger höger. Lägg över till vänster skön vänster och sen nerför backen med träsket på vänster sida. Över krönet, onwards!

Bästa gatåkat som finns.
Ahh Heliga Birgitta!

Jag kan bara säga att min självbevarelsedrift håller inte med dig...
 
Last edited:
BadToy skrev:
2416845 Generatorkurvan = Bogesund

:fakta
Så jävulskt skönt när man kommer ner för backen och ser att det är klart hela vägen bort åt vänster, 3:ans växel ska man genom hela böjen som nybörjare så man inte åker på en ofrivillig slangning på 2:an :tummenupp
 
Sen har vi påfarten vid Järvakrog från Bergshamra in mot stan. Kul med 270 graders kurvor.
 
Den bästa kurvan är den som är lite använd och rakad hahahahahahaahah!!
 
Känner en tjej i S-holm som heter Ulrika... Där snackar vi kurvor gossar !!!!!:tuttar
 
BadToy skrev:
2416845 Generatorkurvan = Bogesund

:va
"Generator kurvan"

Meeh!!!
:mad:
fatta!Amatörer , Rookies , Snyt er och torka er bakom öronen!

:4skrika TRANSFORMATOR KURVAN


Kallas den för att det står/stog en grön transformator uppe i backen i "tangentens" riktning över ån där de flesta som kör av hamnar..


Å den e ball, Fast bara emot Waxholm , nerför ifrån Ellboda är den ju fjollig!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top