Mycket bra input här!
Trodde inte denna tråd skulle generera så mycket intresse...
Det mest rimliga verkar ju faktiskt vara en RSV4 factory, tråkigt bara att hojval inte kan styras av vad som är rimligt.
Jag har kört rätt många olika typer av hojar på bana: R1/R6 på jobbet, HP2sport privat, testat de flesta vanligare sporthojarna åt MC-folket, haft motarder, offroads och div sporthojar, kört elhojen som omnäms i tråden osv.
Det som varit roligast hittils var nog när jag lånade en 125r för ett gäng år sedan, känslan av ett superchassi kombinerat med relativt låg effekt visade verkligen hur mycket utvecklingspotensial det fanns hos mig som förare. 250r har jag inte haft tillfälle att prova.
Vad gäller gathojar så gillar jag faktiskt inte radfyrorna speciellt mycket, det är snabba och bra hojar men varje gång jag varit iväg och jobbat på en R1a och sen får köra lite HP2 så känns det bara grymt bra. Jag sålde min förra BMW och köpte en 600 eftersom det uppenbarligen är en mycket bättre banhoj. Den halva sommaren var skittrist, visst var jag snabbare men det kändes inte kul att köra. Ny BMW köptes in till våren (är jag sinnessjuk?).
1198r har en mycket trevlig motor och bra chassi men Ducatis ergonomi har aldrig passat mig riktigt, med lite modifieringar skulle den nog kunna bli nästan men inte helt rätt.
RC8 med annan fjädring skulle kanske kunna vara något, motorn är iaf trevlig.
Elhojen är riktigt ball: Inga växlar, ingen koppling, inget motorregister att ta hänsyn till bara 100% fokus på nästa kurva. Den känslan gillar jag skarpt!
Lite utveckling av styrelektroniken och batterierna så kommer det bli grymt i rätt chassi.
Jag vill helt enkelt ha en 100kw elhoj i ett racerchassi med en vikt runt 120kg. Kommer jag kunna köpa en sådan innan jag är för gammal för att njuta av den?