Vilka har funderingar på att köra MC/STCC nästa år?

Axxexs skrev:
På STCC hemsida står det så här:" Du som är intresserad att köra stock sport 600 2005 mejla till sten.gunnarsson@stcc.se så får du en preliminär anmälningsblankett."

Någon mer än jag som noterade att det stod Stocksport och inte superstock? Alltså ett mera std-aktigt reglement än det som tidigare sagts.

Ok, tack för hjälpen. Men nånstans känns det jäkligt fel om jag får plats i den där serien. Det BORDE ju vara elitserien med de bästa förarna. Och då ska inte gamla säckar vara på banan. Självklart inget jag kan be om ursäkt för, men jag bara hoppas på att det blir fulla fält med dom bästa förarna.

ZoulFly skrev:
Ok, tack för hjälpen. Men nånstans känns det jäkligt fel om jag får plats i den där serien. Det BORDE ju vara elitserien med de bästa förarna. Och då ska inte gamla säckar vara på banan. Självklart inget jag kan be om ursäkt för, men jag bara hoppas på att det blir fulla fält med dom bästa förarna.

Det kommer väl fortfarande vara 107% regel. Men det är det iofs många som skulle klara.

oFFkeFF skrev:
Det kommer väl fortfarande vara 107% regel. Men det är det iofs många som skulle klara.

Typ man får inte vara äldre än 107% än genomsnittet...då blir det tufft för Mozzberck und die alte Hosen...

ZoulFly skrev:
Typ man får inte vara äldre än 107% än genomsnittet...då blir det tufft för Mozzberck und die alte Hosen...
om ni ställer upp så är ni mina idoler, men det är ni ju iof redan :pannkyss

GSXR1100R skrev:
om ni ställer upp så är ni mina idoler, men det är ni ju iof redan :pannkyss

Vi får se vad som händer. Jag hade ju tänkt ta det lite lugnare nästa år med mer cross och lite ERF...men det vore ju kul att köra NÅT race i samband med STCC. Om inte annat kanske man får med sig knoddarna för en gångs skull, nu när man kan locka med lite bilar :rolleyes:

Äh, vaffan. Jag inser att det kanske på sätt och vis är att ta sig lite vatten över huvudet o ge sig på STCC. Men dom tre sista rejsen i år gick bra och om man åtminståne kan köra samma tider som i år så bör man vara runt 2.5 sekund från täten. Planen är givetvis också att bli mycket snabbare så förhoppningsvis gör man inte bort sig aldeles. Bara det inte blir regn. Då skulle nog inte ens en 115%-regel rädda mig :(

Vi får se hur det går med det här... Och det är klart att die alte ska med o rejsa! :tummenupp

Jag tror inte att vi behöver oroa oss. :rolleyes:

Svemo sa ju nej till en Super Stock 1000cc klass med de bästa förarna och de gjorde man ju förstås för att man ansåg att en 600-klass med samma regler skulle ha ett lika bra startfält...

Tycker det är jättekul om folk här på SH kan vara med och rejsa men någon Elitserie för RR är knappast Svemos mål.

sandstream skrev:
Jag tror inte att vi behöver oroa oss. :rolleyes:

Svemo sa ju nej till en Super Stock 1000cc klass med de bästa förarna och de gjorde man ju förstås för att man ansåg att en 600-klass med samma regler skulle ha ett lika bra startfält...

Tycker det är jättekul om folk här på SH kan vara med och rejsa men någon Elitserie för RR är knappast Svemos mål.
Jo, vi har fattat vad du tycker om Svemos agerande. Zappa någon gång.

hoppar nog på nån tävling mot slutet av säsongen om det finns pengar, som det ser ut nu så kommer min axel inte va bra förrrens 3-6 månader efter operation....och jag har inte ens fått reda på när dom ska operera...ball....

men sen då jävlar kan inget stoppa mej :mad:

valmers skrev:
Skulle han ha haft intresse för SS600 alltså? Eller var det den berömda principen?

Inte ville han köra diesel, så det var nog att inte ens bli tillfrågad som sved.

Mattias skrev:
Inte ville han köra diesel, så det var nog att inte ens bli tillfrågad som sved.
Som att inte bli bjuden på en fest man ändå inte vill gå på....

Don Quixote skrev:
För egen del tycker jag STCC känns mer och mer lockande. Startavgifterna är inte skyhöga, det är lagom många race, hojen behöver inte kosta hawaiiskjortan och med lite tur smittar de andra förarnas snabbhet av sig.

Vad säger Tobbe, Packalen, Mats m.fl? Vet någon hur de mer namnkunniga förarna ställer sig? Vilka är anmälda och klara?

:va

kapten klänning säjer....INGENTING :zpy

Mattias skrev:
Första året var det nån sorts seedning. Det var stort rabalder för att Håkan Olsson inte blev tillfrågad, har jag för mig.

Nej det var så att det skulle fram 20 platser som var säkra på att få vara med. Då skickade de som var intresserade in intresseanmälan och rr-sektionen plockade ut de 20 förarna. Då tog man inte med Håkan Olsson vilket var konstigt. De kanske inte tog det på allvar och om det var allvar är jag tveksam på.

Det var tog många som skulle vara med men när säsongen drog igång var det runt 25 förare.

Don Quixote skrev:
För egen del tycker jag STCC känns mer och mer lockande. Startavgifterna är inte skyhöga, det är lagom många race, hojen behöver inte kosta hawaiiskjortan och med lite tur smittar de andra förarnas snabbhet av sig.

Vad säger Tobbe, Packalen, Mats m.fl? Vet någon hur de mer namnkunniga förarna ställer sig? Vilka är anmälda och klara?

:va

Nu får du det att låta som om vi skulle vara några fantomer för att vi toppade R600 under ett år :D

Men jag säger som Tobbe. INGENTING

STD600

BrInK skrev:
hoppar nog på nån tävling mot slutet av säsongen om det finns pengar, som det ser ut nu så kommer min axel inte va bra förrrens 3-6 månader efter operation....och jag har inte ens fått reda på när dom ska operera...ball....

men sen då jävlar kan inget stoppa mej :mad:

Har du ringt å tjatat på dom ännu?!?!?!:fatta!

Packalén skrev:
Nu får du det att låta som om vi skulle vara några fantomer för att vi toppade R600 under ett år :D

Men jag säger som Tobbe. INGENTING

STD600

Det vore väl kul om det blev lite generationsväxling i toppen. Om nu "the unbeatable" gänget drar iväg till utlandet, så kanske en mer måttfull talang kan klara sig utan att bli lynchad, vilket i så fall vore otroligt kul.

? som körde i Veidecs nedre halva berättade för mig om sponsorraggande. Företag e TV-kåta o gillar bilarna. Det är alltså mycket enklare att få intresse om man har TV sändningar i bakfickan...

O jag da? Om någon vill sponsra med en slant kan jag ställa upp o köra... :) Såklart. O om nu 2004 rookie gänget har samma planer, så blir man kanske bara sist, inte förnedrad av han som e näst sist....

Puss /Jorpes

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back