vilka gör fetast motarder?

fetast motarder?

• Antal röstningar
    0
Självklart är Cr 500 den ultimata motarden. Läste på internet om en snubbe som hade byggt om sin cr 500 till motard, den gjorde 230kmh och slangade rättså bra ;) Kommer inte ihåg siffrorna utan till men det var i stil med 85-90 hk i motor och 100kg vikt om inte lättare

Bifogat

• foto10508-15.jpg
    foto10508-15.jpg
    54.7 KB · Visningar: 119
Wunder skrev:
2559888 Suki all the way, men då är jag partisk också...

Helgjutna skivor slutade vissa andra tillverkare med redan i slutet av 70-talet...
Men visst, fortsätt du hävda att det funkar lika bra som borrade! :tummenupp
Himla märkligt att hur många som helst har de bromsarna och är supernöjda (t.ex jag).

Wunder skrev:
2559888 Suki all the way, men då är jag partisk också...

Helgjutna skivor slutade vissa andra tillverkare med redan i slutet av 70-talet...

Testat dom? Gjutjärnsskivor vill man och behöver man inte ha några hål i, de leder bort värmen så pass bra ändå!

Wunder skrev:
2559888 Helgjutna skivor slutade vissa andra tillverkare med redan i slutet av 70-talet...
den där skivan e nått av det bästa där e att välja på. Wave-skivan som sitter på nyare ktm är snygg men inte bra.

Å här kommer en bild på en Husqvarna. En Seel-replica fast med lite extra lull lull (som kanske inte syns? .. 660 kit etc.)

Kom inte och säg att den inte är fet...

- Johan

Bifogat

• JSF_8393_600px.jpg
    JSF_8393_600px.jpg
    131.6 KB · Visningar: 150
mr_rockster skrev:
2563196 Å här kommer en bild på en Husqvarna. En Seel-replica fast med lite extra lull lull (som kanske inte syns? .. 660 kit etc.)

- Johan

Coolt! Snygg bild dessutom :tummenupp

Men har han fått fart skrotet nu då ??

Japps! Nu går den som skam igen. Var ju i Mettet och kördes förra helgen... Syns tyvärr inte så mycket på bilden (liten och kompirimerad) men mycket kolfiber, lull lull och annat.. Kul du gilla bilden ;)

mr_rockster skrev:
2563196 Å här kommer en bild på en Husqvarna. En Seel-replica fast med lite extra lull lull (som kanske inte syns? .. 660 kit etc.)

- Johan

den är inte fet :hihi cr 500 motard är fet

Visst går det att få de att gå bra men de är fula original. Går ju att smälla in en 500 motor i en 250 ram och fixa till den så blir de fina och går bra men... Huskyn är grym redan från fabrik, både utseendemässigt och motormässigt..

Jag tycker 2-taktarna är överskattade, jag har inte sett någon på bana som varit nåt att bli imponerad över.

Ejdehage åkte KX500 tills för några år sen (och åkte fort och vann dessutom...). Annars e det nog inte så mycke att hänga i granen, 4-t har blivit så bra nuförtiden...

mr_rockster skrev:
2563490 Ejdehage åkte KX500 tills för några år sen (och åkte fort och vann dessutom...). Annars e det nog inte så mycke att hänga i granen, 4-t har blivit så bra nuförtiden...

Engström va ju med & slogs framme i toppen av SM-serien på en likadan för ännu färre år sedan (2004?) & inte att glömma Jocke Karsson på sin KX250 i 450-klassen 2005. Sen Per som körde KTM 380 med framgång för några år sedan.

Så nog går det köra i princip lika fort på en 2 knackare. Men det kräver sin man, vi vanliga dödliga kör garanterat fortare på en 4-t.

En tidigare i tråden ej nämnd Italiensk feting: :tummenupp
smx450f.jpg

jag har stort intresse för Ktm 380 eller börja bråka med en cr 500 som man skulle få gat. reggad men jag vet inte hur stor skillnad det är på dessa hojjar, vet ni?
Om man t.e.x. jämnför vikt och effekt, är cr:n mycket kraftigare eller är det bara på låga varv? skulle möjligtvis kunna tänka mig en Exc 380 gat reggad med motard hjul, vad tror ni om det?:yoparty

RookieSM skrev:
2563309 Jag tycker 2-taktarna är överskattade, jag har inte sett någon på bana som varit nåt att bli imponerad över.
tack som tusan :mad: nä men jag vet att min inte är mycket att komma med, fast nästa hoj blir en större tvi-taktare som lär gå undan ;)

Jasså, här har husamaffian varit framme igen :P Jag röstade aprilia för att det är en så färdig hoj och den går bra och det är nytänkande i den.

Menar du dubbdäck för gata eller för skogs/is-åkning? För gata lär du ha lite för mycke pulver för att vanliga dubb ska vara dugliga att åka på. Ungefär som att köra en rejält vässad bakhjulsdriven volvo på vinterdäck. Angående säkerhet så är det väl ungefär lika stor skillnad som att köra bil på sommar vs vinterföre.

Snackar vi om endurodubb så är det ungefär som att köra på hård grusväg med crossdäck eller gatdäck.

Finndubb är ungefär som att köra crossbana med låga vallar (3-5cm) i nerlägg/fäste

-Rosen- skrev:
2563896 tack som tusan :mad: nä men jag vet att min inte är mycket att komma med, fast nästa hoj blir en större tvi-taktare som lär gå undan ;)

Du kan ju köpa min 500cc tvåtakt :tummenupp
Regga den så har du garanterat den starkaste gatmotarden i skåne.

-Rosen- skrev:
2563896 tack som tusan :mad: nä men jag vet att min inte är mycket att komma med, fast nästa hoj blir en större tvi-taktare som lär gå undan ;)

Förvisso. Din kanske man inte kan vinna med i openklassen, men what the fuck, det är ju 125. Tänk på det, och jämför inte med stora fyrtaktare. Dessutom är den en av dom roligaste motarder jag har kört. Så häng inte läpp för det. (Synd bara varvstoppet går i så tidigt på din hoj) :D

Men jag tror som Marcus, att tvåtakt är överskattat. Eller????..........Synd att ingen i VM eller SM vet om att Honda har gjort en 500 cc tvåtakt som toppar 230 km/h och har nästan 100 hästkrafter.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT