vilka gör fetast motarder?

fetast motarder?


  • Antal röstningar
    0
RaceMe skrev:
2582822 Förvisso. Din kanske man inte kan vinna med i openklassen, men what the fuck, det är ju 125. Tänk på det, och jämför inte med stora fyrtaktare. Dessutom är den en av dom roligaste motarder jag har kört. Så häng inte läpp för det. (Synd bara varvstoppet går i så tidigt på din hoj) :D

Men jag tror som Marcus, att tvåtakt är överskattat. Eller????..........Synd att ingen i VM eller SM vet om att Honda har gjort en 500 cc tvåtakt som toppar 230 km/h och har nästan 100 hästkrafter.

hmhmhmmh... Du tror mig knappast men det finns en snubbe som har byggt om sin gamla rg500 från 83(2taktare) till 148 hk på slangen. Den vägde nått på 120 och den piskade alla nya plastraketer. Knappast snabbare än en busa med turbo men den var ju ändå från 83. Doohan har testat den och han tyckte den gick hyfsat bra, finns ett reportage om det där ute på nätet någonstans, om du är sugen på att läsa om det så gå in på rgv250.co.uk och fråga om det så lär du får höra :) där vet killarna om 2 takt :yoparty

500cc och 2 takter = något våldsamt(bensin motor inte diesel:hihi ) smiskar alla 4t motarder på fingrarna :slicka
 
Här är den trimmade jämnfört med orginal
 

Bifogat

  • suz-rg500Gul_Bla_RG5.jpg
    suz-rg500Gul_Bla_RG5.jpg
    82.5 KB · Visningar: 86
  • suz-rg shit.jpg
    suz-rg shit.jpg
    56.1 KB · Visningar: 55
Kolla på.

www.terramodena.com

Deras 450cc racemotard är helt övergrymm.
WRM och Terramodena står i en klass för sig själv.

Annars halvfabrikare från dom stora tillverkarna inget annat !
SXV´n för 14000 pund verkar intressant :D
 
Axl45 skrev:
2583073 hmhmhmmh... Du tror mig knappast .........

Jodå, det är nog sant det du säger. Men det ska ju vara körbart oxå. Det var så jag menade.

Det går att plocka ut effekt ur allt. Det är i princip bara att höjja varvtalet för då höjs effekten. Men om det är användbar effekt är en annan sak.
Och hade det gått fortare i motardvärlden att köra tvåtakt så hade ju dom flesta gjort det.
 
Jösse skrev:
2583239 Kolla på.

www.terramodena.com

Deras 450cc racemotard är helt övergrymm.
WRM och Terramodena står i en klass för sig själv.

Annars halvfabrikare från dom stora tillverkarna inget annat !
SXV´n för 14000 pund verkar intressant :D

Terramodena, har dom kommit ngt annat än sist eller jätte sist i VM? Skit kul design ...men verkade inte vara mkt mer än så. Hojen verkar ju t.o.m fungera sämre än deras hemsida.

WRM är ju oxå en skit kul hoj med en del nya idéer. Men kommer man få se den? Vad har dom att vinna på PR via motorsport när "ingen" kommer ha råd att köpa den ändå?

TM är ju betydligt intressantare då iom att dom visat att det går att vara med i världstoppen med rätt skit bakom styret. Bara hoppas dom inte möter samma öde som många andra italienska uppstickare.

Highland ska ju oxå bli intressant att se. Kommer vi får se dom rejsa nästa år?
 
Har nån redan sagt Benelli ber jag om ursäkt. Prototypen de visade på mässan sist (Milano ?) i MX-utförande var ju bara helgrym. Inga tekniska nyheter tyvärr men en jäkla fin design.
 
Alla har fel homo frågade om den ´FETASTE motarden så d måste väl vara Ktm 990 eller en Yamma 660 dom e ju skittunga väger ju mer än en r1000:D :D :D :D :D :D :näsblod :tungan
 
jontobee skrev:
2588756 Alla har fel homo frågade om den ´FETASTE motarden så d måste väl vara Ktm 990 eller en Yamma 660 dom e ju skittunga väger ju mer än en r1000:D :D :D :D :D :D :näsblod :tungan

Jo men i dagens snack så betyder det "häftigast".
Du får väl släppa boken och komma in i datorvärldens förtrollade värld.........:näsblod
 
RaceMe skrev:
2582822
Men jag tror som Marcus, att tvåtakt är överskattat. Eller????..........Synd att ingen i VM eller SM vet om att Honda har gjort en 500 cc tvåtakt som toppar 230 km/h och har nästan 100 hästkrafter.

vilken honda?
 
Jag vet inte om ni missförstog mig tidigare i mitt inlägg när jag sa att den där cr 500 gjorde 230 och hade ca 90 hk i motor. Ifall ni trodde den var orginal så var den det inte :)
Jag ska börja med ett top secret vinter projekt, gissa viken motor som som finns i den motarden, ska alla 4t tuffingar få på näsan nästa sommar :D
 
MANGAN skrev:


Där är en kille som brukar lufta sin CR500AF på saxtorp just en sån 500:a med boxram.

Den går ordentligt kan man lugnt säga.

Axl45 skrev:
2589602 Jag vet inte om ni missförstog mig tidigare i mitt inlägg när jag sa att den där cr 500 gjorde 230 och hade ca 90 hk i motor. Ifall ni trodde den var orginal så var den det inte :)
Jag ska börja med ett top secret vinter projekt, gissa viken motor som som finns i den motarden, ska alla 4t tuffingar få på näsan nästa sommar :D

Lämna ner maskineriet till EBOS i Malmö , dom får ordentlig fart på den !
www.ebos.se
 
Last edited:
Visst ska en 4-taktare ha ungefär dubbla motorvolymen för att vara jämförbar med en 2-taktare?

http://www.servicehonda.com/cr500af05.html

Den lär ju spöa skiten ur allt som finns i motardväg..

Eller varför inte en ATK 700 2-t när vi ändå håller på. :tummenupp
 
Nä, hade det varit så bra skulle alla ha det, åtminstone någon. Ni får gärna köpa era tvåtaktare och försöka er ut på banan, ni kommer bli besvikna.
 
H3dlund skrev:
2589710 Visst ska en 4-taktare ha ungefär dubbla motorvolymen för att vara jämförbar med en 2-taktare?

http://www.servicehonda.com/cr500af05.html

Den lär ju spöa skiten ur allt som finns i motardväg..

Eller varför inte en ATK 700 2-t när vi ändå håller på. :tummenupp

Hondan? Tyvärr. Den lär inte spöa skiten ur något, ingen tävlar på hög nivå med tvåtakt längre. Quadarna kör iof en del med tvåtakt. Men dom vinner inte.

En i Norge har enligt min sponsor beställt en ATK 700 inför nästa säsong. Vi får väl se hur det går. Jag har inte så höga tankar just nu om ATK.

marcus56 skrev:
2589747 Nä, hade det varit så bra skulle alla ha det, åtminstone någon. Ni får gärna köpa era tvåtaktare och försöka er ut på banan, ni kommer bli besvikna.

:tummenupp :D
 
Last edited:
Mer info om hojen jag nämnde tidigare, VdB Replica, 450 och 550.

Bla detta skiljer den från en vanlig SXV:

CARBON FUEL TANK
SHORTENED REAR SWING ARM
ADJUSTABLE STEERING ANGLE
SLIPPER CLUTH
ALPINA WHEELS
MARZOCCHI FORKS
BREMBO FACTORY BRAKES
ASSORTED TITANIUM PARTS
FULL RACE CAMSHAFTS
mm.

Mycket begränsad upplaga så vill ni ha får ni kasta er på luren direkt, pris? £14500 = 200 000kr. :D

En aningens dyr men sen går det nog inte att uppbringa en grymmare motard heller, en ren rejshoj är det förresten och det finns säkert de som lägger nästan samma summor på att bygga sin själv. :)
 
Last edited:
marcus56 skrev:
2609123 Mer info om hojen jag nämnde tidigare, VdB Replica, 450 och 550.

Bla detta skiljer den från en vanlig SXV:

CARBON FUEL TANK
SHORTENED REAR SWING ARM
ADJUSTABLE STEERING ANGLE
SLIPPER CLUTH
ALPINA WHEELS
MARZOCCHI FORKS
BREMBO FACTORY BRAKES
ASSORTED TITANIUM PARTS
FULL RACE CAMSHAFTS
mm.

Mycket begränsad upplaga så vill ni ha får ni kasta er på luren direkt, pris? £14500 = 200 000kr. :D

En aningens dyr men sen går det nog inte att uppbringa en grymmare motard heller, en ren rejshoj är det förresten och det finns säkert de som lägger nästan samma summor på att bygga sin själv. :)

Över 100 papp för lite lull-lull? Tjena :3freak Dom måste haft ngt fel på miniräknaren, de där delarna borde ju gå köpa/tillverka för mindre pengar än så. Om ngn är intresserad så kan dom få köpa en "Barrett-replica" SVX 450/550 annars så fixar jag det. Gruppköp? :D
 
Det var iofs inte officiella uppgifter men det kan nog stämma, nu går nästan inget av det att köpa men prova plussa ihop, det kan säkert bli hundra papp, och inte bara lull-lull-bling-bling utan närmre en riktig utprovad vm-hoj kommer man nog inte. Aldrig billigt att göra jätteliten upplaga. Men framförallt är det nog inte tänkt att vem som helst ska köra hojarna. :)



Edit: visst kostade väl KTMs LC4 replica ungefär samma pengar redan för många år sen? För en LC4... ;)
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top