vilka gör fetast motarder?

fetast motarder?


  • Antal röstningar
    0
Aprilia släpper en racehoj nästa år, en vit SXV som kommer kosta £14.000, vad de sätter för prylar i den för att begära det priset vet jag inte men solklart är ju att den lär vara FETAST. :yoparty
 
Allt med två (motard)hjul och motor funkar egentligen. Och jag la min röst på Husaberg då de gör driftsäkra hojar. Andra märken är inte sämre de...och handen på hjärtan är jag inte speciellt insatt i andra märken än ktm och husaberg. Dock så tycker jag qvarna har den överlägset råaste designen på sina hojar.
 
Aprilian är ju lätt fräckast. Mysigaste ljudet har den också. :yoparty
 
Ingen som läst testet (FS650/SXV550/660SMC) i Bike som damp ner i lådan igår ???

Som vanligt lite knasigheter som vissa av oss ser men överlag rätt ok test.
 
Supermoto skrev:
2555178 Ingen som läst testet (FS650/SXV550/660SMC) i Bike som damp ner i lådan igår ???

Som vanligt lite knasigheter som vissa av oss ser men överlag rätt ok test.
Vad kom de fram till då, för den finns väl inte i butik än? Jag hörde iaf att Bike vurpade SXV:n. :)
 
Jo jag fick den igår tidningen!

Aprilian fick gott betyg men hade en tendens att vilja dö ibland + insprutningen inte var optimalt ställd samt fjädringen var en aning för mjuk! Husaberg vann och KTM660 kom sist! Aprilians radialok var inte i samma klass som husabergs radialok!

Total Poäng enligt Bike,s lista över motor, chassi, transmission, säkerhet, komfort, landsväg

Aprilia: 393 poäng
Husaberg: 419 poäng
KTM: 376 poäng

För mer info köp tidningen! :D

Såklart om de ska testa gränserna så kan det bli en del vurpor.
Var och hälsade på den när de hade träning för husaberg ägare på Lunda, jisses Carle sparar inte på krutet när han ska slajda med en Husaberg! :yoparty
 
Last edited:
Måste ju vara BMW HP2.

Motorn på 105 hästar vid 7 000 varv/min med maximalt vridmoment på 115 Nm vid 5 500 varv/min medverkar med sin boxertypiska, låga tyngdpunkt och sin mjuka kraftutveckling till den enastående lättkördheten.

:yoparty
 

Bifogat

  • lkjghbilde.jpg
    lkjghbilde.jpg
    71.1 KB · Visningar: 68
  • bildeuuuu.jpg
    bildeuuuu.jpg
    45.9 KB · Visningar: 57
Får inte prenumeranterna tidningen innan den når butiken? Aja, får kika efter den sen. :)

Synd att de inte fick en hoj som var bra inställd, då finns det ingen ryckighet eller att den skulle vilja dö. Bromsarna är exakt samma, både pump och ok, kanske de satt bättre belägg på Husan för orginalbeläggen suger verkligen. Men jag håller med om att fjädringen är för mjuk. Huvudsaken gatretarden kom sist. ;)
 
De testade SXV 550 mot FS650 i senaste SMM oxå, där valde testarna Prilian.
Dock lät det lite som att de valde den delvis pga av att den var så ny och annorlunda med sin twin etc.

Prilians bromsar fick sämre kritik än Husans även där, så nånting borde vara annorlunda, beläggen kanske eller om de extra kilona kan göra en sådan skillnad!?

Det bänkade å vägde hojarna med :)
Husan 127 kg fulltankad (10.5 liter) och 57-58 hästar på slangen
Prilian 137 kg fulltankad (7.8 liter) och 66 hästar på slangen :tummenupp
 
Bajen-Sam skrev:
2555614 Måste ju vara BMW HP2.

Motorn på 105 hästar vid 7 000 varv/min med maximalt vridmoment på 115 Nm vid 5 500 varv/min medverkar med sin boxertypiska, låga tyngdpunkt och sin mjuka kraftutveckling till den enastående lättkördheten.

:yoparty

Du skojar väl :va
...Är det där en motard :va

Edit: men FET (läs stor) är den helt klart:D
 
Last edited:
Italien är ju så utseende fixerade =) så får man betala massa för de också men dom e ju vackra dock. Wrm vann min röst, 2a är highland
 
oskobe skrev:
2553768 Och BMW då......

tänkte precis fråga vilka motarder dom har, men bajen-sam har ju tydligen fiskat fram lite bilder på en. Bajen-sam vad väger den där bmwn egentligen?
 
Suki all the way, men då är jag partisk också...


Roger_SWE skrev:
Helgjutna skivor slutade vissa andra tillverkare med redan i slutet av 70-talet...
Men visst, fortsätt du hävda att det funkar lika bra som borrade! :tummenupp
 
Wunder skrev:
2559888 Suki all the way, men då är jag partisk också...



Helgjutna skivor slutade vissa andra tillverkare med redan i slutet av 70-talet...
Men visst, fortsätt du hävda att det funkar lika bra som borrade! :tummenupp
trots allt så är det MÅNGA som har det systemet som sitter på den hojen
 
Homo skrev:
2556833 tänkte precis fråga vilka motarder dom har, men bajen-sam har ju tydligen fiskat fram lite bilder på en. Bajen-sam vad väger den där bmwn egentligen?

Här har du lite fakta.

Motor
Antal cylindrar 2
Ventiler per cylinder 4
Slagvolym 1170 cm3
Slaglängd/cylinderdiameter 73 mm/101 mm
Vridmoment 115 Nm vid 5500 varv/min
Effekt 105 hk vid 7000 varv/min
77 kW vid 7000 varv/min

Prestanda och förbrukning
Topphastighet över 200 km/h
Förbrukning vid 90 km/h 0,41 liter/mil
Förbrukning vid 120 km/h 0,55 liter/mil

Mått och vikter
Torrvikt 175 kg
Tjänstevikt 195 kg
Sitthöjd utan belastning 920 mm
Tankvolym 13 l
Reservvolym 2 l

Bromsar
Bromstyp Vibrationsfri bakbroms
Bromsar fram Enkel skivbroms (ø 305 mm)
Bromsar bak Enkel skivbroms (ø 265 mm)

Chassi
Ram Fackverksram
Gaffel Teleskop
Svingarm Enkelsvingarm (BMW Paralever)
Kraftöverföring Kardan
Fjäderben Enkelsving i aluminium med BMW Paralever; innovativt Air Damping System, returdämpning i 2 steg mellan Sport och Competition
Fjädringsväg fram 270 mm
Fjädringsväg bak 250 mm

Växellåda
Bakaxelutväxling 2,82 : 1

Dimensioner
Däckdimension fram 90/90 – 21 (slanglösa däck)
Däckdimension bak 140/80 – 17 (slanglösa däck)
Fälgtyp Eker

El
Generator 600 W
Batterispänning 12 V
Batterikapacitet 12 Ah
:D
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top