anders_69
Datadoktor
Tack för citatet, men det är fortfarande lika ologiskt. Vem skrotar en motor som aldrig går sönder?
Om man spelar couronne med resten av hojen har motorn hyfsat schyssta överlevnadschanser och hamnar på hyllan.
/Anders
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för citatet, men det är fortfarande lika ologiskt. Vem skrotar en motor som aldrig går sönder?
Hoppa över de första modellerna -85 -86 med 16 tums framhjul, om jag minns rätt var de rätt nervösa i styrningen, generellt kan man väl säga att chassit har blivit otroligt mycket bättre jämfört med de som fanns i slutet av 80 och början av -90 talet.
Såååååååååå Köp nu! Den är kult!
http://www.blocket.se/halland/Ducati_860_GTS___76___Klassiker__27294489.htm?ca=11&w=3
[/url]
Bra svar!! Tycker dock att det är synd att hojarna var så kantiga vid sadelpartiet på 80 och 90-talet, men man kanske inte ska fästa sig så mycket vid utseendet. Det är ju att köra som är det viktiga och roliga.
Kul att han får bra betalt, den är ju svinful!![]()
Du kommer få det jäkla knivigt med Sankte Per...![]()
Det tåget gick för länge sedan...
Skulle det vara en fördel?
Ursäkta.. Kunde inte motstå..![]()
Så gammal har jag inte blivit än.![]()
Så gammal blir jag aldrig!
Pason är en skamfläck inte bara för märket utan i motorcyklismens historia.
Det är den och BMW'n som är snarlik som alltid nämns när det ska räknas upp tidernas fulaste hojjar.
Och då har BMW gjort många fula hojar, dom hade ju tupperware-periden då dom byggde hojar i någån gråblå plast med färglada lock lite överallt...
Till trådstartaren, när jag var i samma sits som dig köpte jag en GSX750ES, du har tur, det kom flera bättre hojar efter den, speciellt efter GSXR'ens första år då man inte riktigt hade insett att man var tvungen att komma med styvare chassin om man ökade effekten.
97 och framåt började alla tre stora japaner ha rätt bra modeller ute, hur det såg ut bland italienarna dom åren vet jag inte.
Ducati har enligt mig inte gjort så många misstag i designen. Men de de gjort, samlade dom i Paso:n.![]()
Ahh, fan, smart det där!
Om man verkligen anstränger sig att göra EN skitful modell så är man safe för flera år framåt.
Fast det är ju dom som döms ut som fula som blir värda pengar i efterhand.
Vad tror ni om den här? http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_fzr_1000_exup_genesis_27062960.htm?ca=11&w=3
Såg väldigt fräsch ut.
Hoppa över de första modellerna -85 -86 med 16 tums framhjul, om jag minns rätt var de rätt nervösa i styrningen, generellt kan man väl säga att chassit har blivit otroligt mycket bättre jämfört med de som fanns i slutet av 80 och början av -90 talet.
En fråga till TS. En 20 år gammal hoj borde hamna på ungefär lika många tusingar i pris. Är det verkligen nödvändigt med helfrskn.
Kanske kunde du få en något modernare hoj, tidig Fireblade eller FZR från -92/93, för 25 000:-
Word! Inget kamrem/kedje-meck, väldigt tillförlitlig.Honda VFR är en i princip oförstörbar motorcykel, om man inte kör sönder den med flit.
FZ 750 har aldrig varit nervösa i styrningen, de går tokstadigt.
Däremot äldre modeller av XJ 600 och XJ 900, de är oroliga i styrningen och väldigt känsliga för däcktryck, däckmönster på framhjul, packning långt från tyngdpunkten etc.
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |