Viktminskning 2005

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Lartes skrev:
Det värsta med gym är att jag avskyr att träna när andra kolla på en.
Jag e ganska stor (105-107kg) och ser kanske överdrivet fet ut, visst syns det att jag e fet, men inte som ett fläskberg.
Då känns det som om folk kollar på en hela tiden för att se hur stark man är.
Då får jag prestationsångest å lasar på alla vikter som finns.
Vilket resulterar i att jag har pissont i hela kroppen när jag e klar med ett gym-pass.
Nån som har idéer på hur jag ska gå tillväga för att slippa prestationsångesten.
Ta på dig supertrånga tights o stoppa ner en hårt rullad tubsocka där fram.Gå sen upp i fetingsbrygga när du ska bänka så kommer inte nån att se hur lite du har på stången,lovar. :rofl

pred skrev:
*skrattar* jag får tacka...för att inte fylla forumet hehe maila mig gärna
så fort någon fråga dyker upp: martin@martineriksson.com
så kan jag fråga dig hur fanken man får upp mcn på slangen utan
att det ska kännas som om man ska trilla hela tiden :näsblod
Retta 02:a , Finns det inte en wheelieknapp på den? :) Fan du har en wheeliemaskin mannen.. På gas 1,2,3:an typ, eller lite koppling för lugnare wheelies på tvåan/trean... Ge det ett par dagar så skall du se att det sitter..
Förlåt väldans mycket för ot, men han har ju tjatat om detta i varje inlägg nu.. :)

Du köpte hojen i höstas va? Ge det en månad till våren så skall du se att du kan få :tuttar lite våta till sommmaren.. :tummenupp :)

Last edited:
haha jag håller dig på orden..japp köpte den i höstas...så jag är newbie i högsta lag... :huvet men det ska nog gå med lite träning :va

Hultan skrev:
Retta 02:a , Finns det inte en wheelieknapp på den? :) Fan du har en wheeliemaskin mannen.. På gas 1,2,3:an typ, eller lite koppling för lugnare wheelies på tvåan/trean... Ge det ett par dagar så skall du se att det sitter..
Förlåt väldans mycket för ot, men han har ju tjatat om detta i varje inlägg nu.. :)

Du köpte hojen i höstas va? Ge det en månad till våren så skall du se att du kan få :tuttar lite våta till sommmaren.. :tummenupp :)

Jag får väl oxå vara med och försöka gå ner nåra kg.
Började 050103 vikt 91 kg
Vikt 050110 87 kg
Drömvikt 80 kg

Innan graviditeten: 59kg (Till mina 165cm)
6 månader efter graviditeten: ca 67,5kg

Lägesrapport:
Kört stenhårt sedan innan nyår: Viktväktarna, promenader och styrketräning.
Vägde mig på gymmet idag: 65kg !!!! = -2,5kg på två-tre veckor :)

Måste spurta nu. Fått tid för operation den 8/2. Hoppas på att gå ner 3 kg tills dess. *håller tummarna*

pred skrev:
Före passet så är det en proteindrink och ett äpple som gäller samt ett par koppar starkt kaffe eller koffeinisar 30 min innan träning, det ökar
fettförbr. med upp till 20%.
Du skämta med mig aprilo...?
Är det säkert, kan man påverka fettförbränningen under en aktivitet genom att göra såhär?!? Det måste testas! Inga biverkningar? Mer än att man förmodligen är rejält vaken efter allt det där koffeinet... :) :confused:

Tjena
nej då det är helt säkert, det bästa är att ta ett par koffeinare eller
ett par koppar starkt kaffe..vänta 30 minuter och sen gå en morgonpromenad på 60-90 minuter FÖRE frukost...då bränner du fett upp till 20% mer.
Biverkningar är att man kan bli lite skakig och givetvis är ju koffein beroendeframkallande..men är man redan beroende av kaffe så hehe.
Men jag ska tydliggöra att äter du en måltid så ska du ta kaffe en tidigaste 30 min innan eller efter...annars påverkar det förbränningen negativt...likaså förstörs vitaminer osv av kaffe..så det ska man inte blanda.
Men...som sagt..trolleri för fettförbränning...upp och hoppa kl 0500 ta koffein
05.30 ut och promenera 90 minuter och käka frukost sen...det gör susen det lovar jag. Ät sen var 3dje timme under dagen så förbränningen håller sig igång... :banana

Maverick_ou812 skrev:
Du skämta med mig aprilo...?
Är det säkert, kan man påverka fettförbränningen under en aktivitet genom att göra såhär?!? Det måste testas! Inga biverkningar? Mer än att man förmodligen är rejält vaken efter allt det där koffeinet... :) :confused:

Lartes skrev:
klipettiklipp
Nån som har idéer på hur jag ska gå tillväga för att slippa prestationsångesten.
klipettiklipp

Prestationsångesten sitter i skallen, och den blir man bara av med när man har nått sina mål. Men något som funkade för min fokusering i början var:
1) Fulladdad MP3 spelare med favvomusiken på hög volym, funkar kalas för att skärma av allt annat ljud på gymmet. Funkar lika bra på löprundan
2) Kepan på med skärmen långt ner i ansiktet = osocialt som f-n, men jag är där för att träna, inte för att umgås (om hon inte är väldigt fin då :tungan ) Vill någon något får dom kliva in i det lilla synfältet som inte är avskärmat, annars ser jag dem inte, öh.

Nuförtiden är det väl skitsamma om jag har glömt spelaren eller kepan, men i början var det en j-vla skillnad på passen om inte attiraljerna var med.

//D

En fråga....Hur är nudlar om man ska gå ner i vikt egentligen?jag käkar typ bara det just nu och tränar,tänkte gå ner från 80kg till 70kg fram till sommaren! Vad säger du Pred? :Bugar

Nudlar lär väl innehålla snabba kollisar och därmed dåligt för att gå ned i vikt

Desto lägre koktid = desto snabbare kolhydrater

Last edited:
Jag cyklar motions cykel hemma en halvtimme innan frukost är det en duglig träning eller ska man öka tiden lite? Ja kommer även börja med ett eftermiddags pass också. Äter inte så överdrivet mycket "riktiga" måltider(blir frukost och lunch/middag) men mycket vatten och frukt/grönsak blir det. Det är matlagning som är så tråkigt :/

4:e december 2004 vägde jag 98.8kg.

Mitt mål är att till sommaren väga ca 80-85kg.

Idag vägde jag 94.4kg. Det tar sig sa mordbrännarn. :)

Jag äter inte direkt någon nyttigare mat eller motionerar. Om man däremot skippar den sista nattmackan och försöker att äta på lite fastare tider så ger det tydligen lite resultat iaf. :)

Väger 98-96 skall väga 100 men e glad om det fettet jag har fösvinner o får då väga ca 90. Men då utan muckler=(
I övrigt så hatar jag upp pumpade dumskallar med kreatin i hjärnan!
Väx upp slappna utav o inse att det enda ni har e en snygg kropp!
För ni e tamejfan inte starka!:fakta
Men men kör erat rejs =)

Last edited:
cRoC skrev:
Nudlar lär väl innehålla snabba kollisar och därmed dåligt för att gå ned i vikt

Desto lägre koktid = desto snabbare kolhydrater
Nu har du väl endå skrivit fel? Snabbmakaroner, kort koktid, snabba kolisar. Nudlar kort koktid snabba kolisar. Fullkornspasta längre koktid långsammare kolisar.. Osv
edit/
Du kanske o andra sidan menar at ju längre man kokar nudlarna desto snabbare blir dm, och det lär väl stämma till en viss del. "Al dente" har ju långsammare kolisar än sönderkokt, om skillnaderna är markanta vet jag inte..

Last edited:
Tjena Brännström!
Instämmer att nudlar är inget bra de har ett Glykemiskt index på 131
och det är ju väldigt högt. Ta fullkornspasta som har bara 63 och det
är ju lågt och bra. Du ska försöka undgå allt som har över 90 i GI förutom
efter ett träningspass då du kan stoppa i dig livsmedel med snabbare GI
som t.ex då nudlar fast jag hellre rekommenderar riskakor, musli etc.
Kör havregrynsgröt på morgonen med en proteindrink vid sidan av plus
att du häller i 10 gr matolja i gröten...koka upp gröt på vatten och häll
i proteindrinken...det är faktiskt riktigt gott - där har du en kanonfrukost med
långsamt GI som varar tills nästa måltid. Försök ät var 3 timme för bästa
förbränning :tummenupp

Brännström skrev:
En fråga....Hur är nudlar om man ska gå ner i vikt egentligen?jag käkar typ bara det just nu och tränar,tänkte gå ner från 80kg till 70kg fram till sommaren! Vad säger du Pred? :Bugar

Att cykla 30 min innan frukost är kanon men öka efterhand till kanske 1 timme
och det räcker att du kör varannan dag så inte kroppen vänjer sig vid detta.
Det viktigaste är att du äter näringsrikt var 3dje timme..du kan äta varannan måltid mat...tex ris och tonfisk eller pasta och kycklingfilé etc etc...och varannan måltid någon frukt och typ en proteindrink. Grönsaker är bra..det och frukt kan du äta hur mycket som helst om dagen om du vill. Jag äter alltid minst 500 g frukt/grönsaker om dagen och det ökar man inte ett gram av, om du inte äter advocado eller någon annan fet frukt förståss :)

Klantbo skrev:
Jag cyklar motions cykel hemma en halvtimme innan frukost är det en duglig träning eller ska man öka tiden lite? Ja kommer även börja med ett eftermiddags pass också. Äter inte så överdrivet mycket "riktiga" måltider(blir frukost och lunch/middag) men mycket vatten och frukt/grönsak blir det. Det är matlagning som är så tråkigt :/

ahh ja...lite stark är man väl....körde marklyft på 210 kg häromdagen
och bänkade en 2:a på 160 kg igår..fast jag bara väger 89 kg nu :7peta
Kreatin - tänk på det finns i kött och lingonsylt..så du har nog också lite kreatin i kontoret :)

Lindén skrev:
Väger 98-96 skall väga 100 men e glad om det fettet jag har fösvinner o får då väga ca 90. Men då utan muckler=(
I övrigt så hatar jag upp pumpade dumskallar med kreatin i hjärnan!
Väx upp slappna utav o inse att det enda ni har e en snygg kropp!
För ni e tamejfan inte starka!:fakta
Men men kör erat rejs =)

Tack för tipset Pred :Bugar

Om ja förstod dig rätt är det bättre å cykla en timme varannan dag än halvtimmen varje dag?

Tänkte ja skulle försöka gå ner 15kg till midsommar :gnissla väger 107 nu så..

Last edited:
Hultan skrev:
Nu har du väl endå skrivit fel? Snabbmakaroner, kort koktid, snabba kolisar. Nudlar kort koktid snabba kolisar. Fullkornspasta längre koktid långsammare kolisar.. Osv
edit/

Hehe förstår inte skillnaden mellan vad vi skrev? Menade precis samma sak iallfall :)

edit: Med lägre menade jag kortare. Du kanske trodde jag skrev fel och menade längre

Last edited:
en liten motivationsbild för er alla duktiga viktminskare ...

Själv e jag nöjd med min vikt men borde nog få lite bättre kondis .....
optn.gif

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...