Viktminskning 2005

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Jag vet vad du menar, när jag tränar på "mitt" gym så kollar ingen för där är man lixom en möbel..har varit där så länge så ingen glor eller bryr sig. Men när jag kommer till nytt gym och är i tävlingsform då blir det kanske lite blickar fast jag vet ifan hur jag gör...jag bryr mig inte helt enkelt...jag låter dom glo tills ögonen trillar av om dom vill...jag låter väl träningspasset tala för sig själv kanske...sorry har inget riktigt bra tips där merän att totalignorera. :confused:

Lartes skrev:
Hehe tror du hade ledsnat på min undanflykter för att inte visa hur klen jag är..

Men du kanske kan komma med nått tips på hur man fokuserar på uppgiften bäst?
Tjejen säger att hon inte har en aning om om det överhuvudtaget finns några andra i lokalen för hon är så super fokuserad på sin träning att hon inte tänker på nått annat.
Så vill jag också ha det

pred skrev:
Jag vet vad du menar, när jag tränar på "mitt" gym så kollar ingen för där är man lixom en möbel..har varit där så länge så ingen glor eller bryr sig. Men när jag kommer till nytt gym och är i tävlingsform då blir det kanske lite blickar fast jag vet ifan hur jag gör...jag bryr mig inte helt enkelt...jag låter dom glo tills ögonen trillar av om dom vill...jag låter väl träningspasset tala för sig själv kanske...sorry har inget riktigt bra tips där merän att totalignorera. :confused:

Hoppas att det kanske är en vane sak då.
Jag hoppas att tjejen fortsätter försöka dra mig till gymmet så att det blir en vana.

Då kanske det är lättare att "koppla bort" alla andra.

Tack för hjälpen :tummenupp

jadå det var inget...Lycka till och kör hårt :yoparty :tummenupp
behöver du assistans så bara maila mig: martin@martineriksson.com

Lartes skrev:
Hoppas att det kanske är en vane sak då.
Jag hoppas att tjejen fortsätter försöka dra mig till gymmet så att det blir en vana.

Då kanske det är lättare att "koppla bort" alla andra.

Tack för hjälpen :tummenupp

pred skrev:
kroppen har ju såkallat muskelminne också..lättare att nå dit man en gång var än att lägga på sig helt nya muskelfiber...bra att du slutat röka för då ökar
syresättningen till alla muskler och du får bättre genomblödning och därmed bättre svar på träningen....Kör hårt :yoparty

"Muskelminne" perfekt! Får hoppas att dom här kilona är återställda muskler nu då. Men skall så klart fortsätta träna. Perfekt när man är två pers som ligger på ungefär samma nivå så man peppar varann och gärna hjälper till att suga ur dom där 2-3 sista extra repsen som man knappt orkar annars. :tummenupp

Pred är du Sporthojs numera egna tränings guru eller? :D
Perfa med nån som har lite koll.

Har föresten beställt star nutrition whey-80 som skall användas som ett tilläg till kosten. Efter ett tips av en här på jobbet som tränar mycket (femkampare). Nåt du provat eller nåt liknande?

Stoppsladd skrev:
"Muskelminne" perfekt! Får hoppas att dom här kilona är återställda muskler nu då. Men skall så klart fortsätta träna. Perfekt när man är två pers som ligger på ungefär samma nivå så man peppar varann och gärna hjälper till att suga ur dom där 2-3 sista extra repsen som man knappt orkar annars. :tummenupp

Har föresten beställt star nutrition whey-80 som skall användas som ett tilläg till kosten. Efter ett tips av en här på jobbet som tränar mycket (femkampare). Nåt du provat eller nåt liknande?

Inte personligen, men en kompis som är jävligt insatt körde whey-100 och sa att det funkade kanoners, han blandade ut det med druvsocker från ica för att få lite kollisar (kolhydrater)efter träning också. Men whey-80 tror jag är en gainer, dvs innehåller massa kollisar?

whey 100 innehåller betydligt mera protein än 80

på 100gram.
whey 100: protein 90g, kalorier 375, fett ca 3%, kolhydrater 1 g,

whey 80: protein 21 gram, kalorier 109, fett ca 2%, kolhydrater 1,5 g.

Sen är det såklart en massa annat bra i det där men det är som sagt protein innehållet som är största skillnaden vad jag kan förstå.

Stoppsladd skrev:
whey 100 innehåller betydligt mera protein än 80

på 100gram.
whey 100: protein 90g, kalorier 375, fett ca 3%, kolhydrater 1 g,

whey 80: protein 21 gram, kalorier 109, fett ca 2%, kolhydrater 1,5 g.

Sen är det såklart en massa annat bra i det där men det är som sagt protein innehållet som är största skillnaden vad jag kan förstå.

Vad är resten i whey80? Mjöl?'

tjena
haha träningsguru..well lite har man väl snappat upp under åren :tuttar
ja att träna med någon som ligger på samma nivå eller lite över är kanon,
då tar man ut sig till max.
Vad det gäller whey-80 så har jag testat men jag gilla inte det riktigt, är sponsrad av Ultimate Nutrition så jag kör ju deras produkter nu plus Nutrivisions Pro Targo som måltidersättare, fast måste säga att med att jag inte gilla whey 80 är smaken...men innehållet är säkert kanon det tror jag.

Stoppsladd skrev:

cRoC skrev:

Nae men dom hade skrivit lite konstigt på sidan.
www.gymgrossisten.com

whey 100 var efter 100g
whey 80 va efter en portion (skopa) som är ca 28gram

Så det förklarar saken. tykcte oxå att det såg lite konstigt ut.

så 100 skall ca ca 90% protein
och 80 ca 80%

pred skrev:
Lär du mig köra på bakhjulet hehe så fixar jag 6 pack till dig :tummenupp
Jag kör alltid på bakhjulet men tyvärr så är även framhjulet i marken :D
Men jag ska lära mig i sommar, det har jag gett mig fan på och jag struntar i om andra tycker att det är larvigt. :arsele

pred skrev:
I början kan man gå ner en hel del mer än 0.5 kg...när man går över från
skitmat till bra mat så tappar man en hel del i vätska pga man oftast sänker sitt kolhydratintag rejält och då har inte kroppen chans att binda så mycket vätska. Men när det stabiliserat sig så är 0.5 - 0.7 kg lagom, annars är det risk att man förlorar muskelceller på köpet för kroppen bränner tyvärr hellre dem än fettceller i överlevnadssyfte.
Stämmer bra på mig! :tummenupp
Har läst lite böcker i ämnet och de säger samma sak.

Stoppsladd skrev:
Nae men dom hade skrivit lite konstigt på sidan.
www.gymgrossisten.com

whey 100 var efter 100g
whey 80 va efter en portion (skopa) som är ca 28gram

Så det förklarar saken. tykcte oxå att det såg lite konstigt ut.

så 100 skall ca ca 90% protein
och 80 ca 80%

Aha okey :tummenupp
Men efter träning behöver du nog mer kolhydrater än så. Köp druvsocker på ica!

Tips för er med låg budget är att köpa Gainerspro på www.gymgrosisten.com :tummenupp

Pred, cRoc och Stoppsladd: Jag vill inte vara någon gnällspik men det finns en träningstråd i OT-forumet där man kan diskutera träning, kosttillskott mm. :tummenupp

Den här tråden var tänkt för oss tjockisar som vill gå ner i vikt :)

hehe det är cirka 80% protein därav nament whey 80
resten är fett och kolhydrater. Men ska man inte gå en stenhård diet
där man kanske ska ner på en fettnivå under det "normala" så gör det
inget att man käkar whey 80.

Efter passet så kan en sådan här drink tillsammans med en 7 riskakor
vara kanon

Före passet så är det en proteindrink och ett äpple som gäller samt
ett par koppar starkt kaffe eller koffeinisar 30 min innan träning, det ökar
fettförbr. med upp till 20%.

cRoC skrev:

pred skrev:
tjena
haha träningsguru..well lite har man väl snappat upp under åren :tuttar
ja att träna med någon som ligger på samma nivå eller lite över är kanon,
då tar man ut sig till max.
Vad det gäller whey-80 så har jag testat men jag gilla inte det riktigt, är sponsrad av Ultimate Nutrition så jag kör ju deras produkter nu plus Nutrivisions Pro Targo som måltidersättare, fast måste säga att med att jag inte gilla whey 80 är smaken...men innehållet är säkert kanon det tror jag.

Okej! ja jag tänker ju inte deffa mej eller nåt vill inte bli för stor heller (är väl ingen risk men :). Vill bara att kroppen verkligen ska få i sig det den behöver för att återhämtning skall fungera bra och undvika att bränna ut sig istf att bygga. Är ju inte alla dagar man äter klockren kost direkt heller, även om man försöker skärpa sig :rolleyes:

egentligen är det ganska enkelt.
Ligg på

40/40/20

dvs. 40% protein 40% kolhydrater 20% fett för att hålla en bra vikt
och kunna bygga bra med muskler. När man sen ska gå ner i vikt
så sänker man kolhydraterna och ökar proteinet samt rör sig mer.

Stoppsladd skrev:
Okej! ja jag tänker ju inte deffa mej eller nåt vill inte bli för stor heller (är väl ingen risk men :). Vill bara att kroppen verkligen ska få i sig det den behöver för att återhämtning skall fungera bra och undvika att bränna ut sig istf att bygga. Är ju inte alla dagar man äter klockren kost direkt heller, även om man försöker skärpa sig :rolleyes:

pred skrev:
hehe det är cirka 80% protein därav nament whey 80
resten är fett och kolhydrater. Men ska man inte gå en stenhård diet
där man kanske ska ner på en fettnivå under det "normala" så gör det
inget att man käkar whey 80.

Efter passet så kan en sådan här drink tillsammans med en 7 riskakor
vara kanon

Före passet så är det en proteindrink och ett äpple som gäller samt
ett par koppar starkt kaffe eller koffeinisar 30 min innan träning, det ökar
fettförbr. med upp till 20%.

Bra tips! Skall provas :tummenupp
Numera är det stående med ett par bananer direkt efter träning innan man hunnit hem. Så kroppen iaf får i sig nåt.

tänk på att det intaget sak "helst" göras 15 min efter träning för att få
bärsta resultat. men bananer är bara mellansnabba kolhydrater...tryck i dig
ett gäng riskakor också tillsammans med en proteindrink direkt efter träning så får du bättre respons på passet dagen efter. :tummenupp

Stoppsladd skrev:
Bra tips! Skall provas :tummenupp
Numera är det stående med ett par bananer direkt efter träning innan man hunnit hem. Så kroppen iaf får i sig nåt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT