Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Ort
- Verkstan
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
När kolfiberhjul var nytt provade Peter Sköld eller om det var Peter Lindén på sin Superbike. Tror det var Sköld. Kanske i börjarn av 90-talet. Han bytte flera gånger mellan magnesiumhjulen och kolfiberhjulen. Varje gång med kolfiberhjulen på så var han 1 sekund snabbare. Det på Knutstorp..
Vi har kör med både BST och Dymag kolfiberfälgar och det senare märket är mycket finare! Att man kan studsa med dom i garagegolvet gör dom inte heller omöjliga att krascha sönder..
Att någon rookie inte tror andra bygger seriöst är bara bra för dom andra.. Av ungefär samma anledning skriver inte jag här vad jag gjort med dom hojarna jag byggt. Är andra så lata så får dom inte ha halva jobbet med att tänka ut vad man kan göra av mig. Men klart man vägt massor av grejjer som man uppdaterat och modifierat. Tror jag har 5 olika vågar i verkstan bara för att kunna väga delar. En magnesiumkåpa till kopplingen var 198g lättare än orginal i aluminium osv osv..
Vi har kör med både BST och Dymag kolfiberfälgar och det senare märket är mycket finare! Att man kan studsa med dom i garagegolvet gör dom inte heller omöjliga att krascha sönder..

Att någon rookie inte tror andra bygger seriöst är bara bra för dom andra.. Av ungefär samma anledning skriver inte jag här vad jag gjort med dom hojarna jag byggt. Är andra så lata så får dom inte ha halva jobbet med att tänka ut vad man kan göra av mig. Men klart man vägt massor av grejjer som man uppdaterat och modifierat. Tror jag har 5 olika vågar i verkstan bara för att kunna väga delar. En magnesiumkåpa till kopplingen var 198g lättare än orginal i aluminium osv osv..