Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lilja skrev:lider man av att ktm 640 väger lite mera än vad 660 gör?
jag menar jag ska ju bara köra landsväg och leka lite!, köra lite stoppis, och sen på slangen o.s.v.
Jösse skrev:Nae det tror jag inte.
640:an är lite bekvämare ang service,underhåll än 660.
Man kan säga att 660:an är lite som en CRF450 (HM 450) en racergatmotard som egentligen är avsedd för mer bantid än gatåka.
420 skrev:Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
Och den största skillnaden på dom två är motorn. Ganska mkt mer drag i en 660.
I princip lika service på båda eftersom det är samma ungefär motor.
Exakt. Kan jämföras med en goldwing i motardsammanhang420 skrev:Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
.
Lilja skrev:du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?
Staffan skrev:Ja, provaUtan elstart är inte hela världen
![]()
Honung skrev:Håller delvis med men det är fan så skönt om man får ett tjyvstopp inne i stanMen så är jag gammal och stel o bekväm av mig
![]()
Flåhäng skrev:Det handlar BARA om kickteknik..![]()
Lilja skrev:du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?
Flåhäng skrev:Det handlar BARA om kickteknik..![]()
420 skrev:Nej den kommer du att tröttna på. En 660 är ett bättre alternativ men jag rekomenderar en 625:a![]()
Jag var grymt nöjd med min 625:a och den kändes mkt lättare och kvickare än polarens 660.
Körde en del bana oxo, och den funkar bra där med. Sen att det aldrig var några problem med den var bara en bonus
Ang elstart så är det fjolligt, och en tjej på 50 kg kickar lätt igång en 640,625 och 660.
Honung skrev:Tja tekniken är det väl inget större fel på, startade hojen i morse på första kicken men det är skönt att bara trycka på knappen så i mitt fall är det en ren bekvämlighets grej med elstart.Men som sagt detta är mina synpunkter och vad killen ville veta om man lider av viktskillnaden mellan 640 och 660 och det måste han prova sig fram till själv. Hade jag köpt hoj idag skulle jag välja 625an framför 660 men ska tillägga att jag är nöjd med min 640.
Tänk om man kunde hitta en bil med startvev också.Det är ju sånt strul med elstartenJösse skrev:Precis vad ska man med elstart till på LC4:an helt onödigt bara mer som kan gå sönder + högre vikt.
Dainese skrev:Honung: Var det du som kom brummandes på rådhusgatan vid milko runt 16 tiden i dag?? Mötte en svart ktm LC4...kände hur det ryckte till i gashandenHoppas vädret håller i sig så det här hemska vita som ligger på marken försvinner så man kan ut och dänga varma torra asfaltsgator snart
![]()
Lilja skrev:hahah fick hem min nya ktm 640 sm i går!
gött
det var svårt att kikka igång den, anar att jag inte har rätt teknik!![]()
men det var skönt drag i den!
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten