vikt skillnader

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Ort
linköping
Hoj
ktm 640 sm 04
lider man av att ktm 640 väger lite mera än vad 660 gör?
jag menar jag ska ju bara köra landsväg och leka lite!, köra lite stoppis, och sen på slangen o.s.v.
 
Nae det tror jag inte.

640:an är lite bekvämare ang service,underhåll än 660.

Man kan säga att 660:an är lite som en CRF450 (HM 450) en racergatmotard som egentligen är avsedd för mer bantid än gatåka.
 
Lilja skrev:
lider man av att ktm 640 väger lite mera än vad 660 gör?
jag menar jag ska ju bara köra landsväg och leka lite!, köra lite stoppis, och sen på slangen o.s.v.

Nja inte så mkt men komfortmässigt så är inte 640 nå rolig pga 12 liters tanken, 625/660 9 liters tank är bättre men sämre på långturer! Sitter verkligen obekvämt på 640 men på duken sitter jag bra även om de liknar varandra lite i komforten!
 
Jösse skrev:
Nae det tror jag inte.

640:an är lite bekvämare ang service,underhåll än 660.

Man kan säga att 660:an är lite som en CRF450 (HM 450) en racergatmotard som egentligen är avsedd för mer bantid än gatåka.

Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
Och den största skillnaden på dom två är motorn. Ganska mkt mer drag i en 660.
I princip lika service på båda eftersom det är samma ungefär motor.
 
420 skrev:
Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
Och den största skillnaden på dom två är motorn. Ganska mkt mer drag i en 660.
I princip lika service på båda eftersom det är samma ungefär motor.


du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?
 
Lilja skrev:
du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?

Nu svarar jag på hur jag tänker, har själv en 640 och det enda alternativet för mig är en 625. 660 går bort på grund av att den inte har elstart. Komfortmässigt väljer jag 640 framför 625 och 660, effektmässigt är det i mitt tycke väldigt lite skillnad på 625 och 660 och skillnaden mot 640 är inte heller så man ramlar av stolen. Service är likvärdig på alla 3 och livslängd kan jag inte svara på men borde inte skilja så mycket möjligen att 640 vinner pga lägre effektutag men det är en ren spekulation.

Mitt råd är att prova alla tre och bilda dig en uppfattning.
 
Flåhäng skrev:
Det handlar BARA om kickteknik.. :pannkyss

Synd att man aldrig lär sig då :huvet Går bra när den är varm, men när det stått i minusgrader över natten är det fan omöjligt :(
 
Lilja skrev:
du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?

Nej den kommer du att tröttna på. En 660 är ett bättre alternativ men jag rekomenderar en 625:a :)
Jag var grymt nöjd med min 625:a och den kändes mkt lättare och kvickare än polarens 660.
Körde en del bana oxo, och den funkar bra där med. Sen att det aldrig var några problem med den var bara en bonus :tummenupp
Ang elstart så är det fjolligt, och en tjej på 50 kg kickar lätt igång en 640,625 och 660.
 
Flåhäng skrev:
Det handlar BARA om kickteknik.. :pannkyss

Tja tekniken är det väl inget större fel på, startade hojen i morse på första kicken men det är skönt att bara trycka på knappen så i mitt fall är det en ren bekvämlighets grej med elstart.Men som sagt detta är mina synpunkter och vad killen ville veta om man lider av viktskillnaden mellan 640 och 660 och det måste han prova sig fram till själv. Hade jag köpt hoj idag skulle jag välja 625an framför 660 men ska tillägga att jag är nöjd med min 640.
 
420 skrev:
Nej den kommer du att tröttna på. En 660 är ett bättre alternativ men jag rekomenderar en 625:a :)
Jag var grymt nöjd med min 625:a och den kändes mkt lättare och kvickare än polarens 660.
Körde en del bana oxo, och den funkar bra där med. Sen att det aldrig var några problem med den var bara en bonus :tummenupp
Ang elstart så är det fjolligt, och en tjej på 50 kg kickar lätt igång en 640,625 och 660.


ää vad då tröttna! får väl fixa lite
 
Honung skrev:
Tja tekniken är det väl inget större fel på, startade hojen i morse på första kicken men det är skönt att bara trycka på knappen så i mitt fall är det en ren bekvämlighets grej med elstart.Men som sagt detta är mina synpunkter och vad killen ville veta om man lider av viktskillnaden mellan 640 och 660 och det måste han prova sig fram till själv. Hade jag köpt hoj idag skulle jag välja 625an framför 660 men ska tillägga att jag är nöjd med min 640.

Honung: Var det du som kom brummandes på rådhusgatan vid milko runt 16 tiden i dag?? Mötte en svart ktm LC4...kände hur det ryckte till i gashanden :D Hoppas vädret håller i sig så det här hemska vita som ligger på marken försvinner så man kan ut och dänga varma torra asfaltsgator snart :tummenupp
 
Jösse skrev:
Precis vad ska man med elstart till på LC4:an helt onödigt bara mer som kan gå sönder + högre vikt.
Tänk om man kunde hitta en bil med startvev också.Det är ju sånt strul med elstarten :rolleyes:
 
Dainese skrev:
Honung: Var det du som kom brummandes på rådhusgatan vid milko runt 16 tiden i dag?? Mötte en svart ktm LC4...kände hur det ryckte till i gashanden :D Hoppas vädret håller i sig så det här hemska vita som ligger på marken försvinner så man kan ut och dänga varma torra asfaltsgator snart :tummenupp

Japp det var jag, kan bara hålla med vill slänga på motard hjulen nu :yoparty men det ser lovande ut med tanke på vädret i dag :banana
 
hahah fick hem min nya ktm 640 sm i går!
gött

det var svårt att kikka igång den, anar att jag inte har rätt teknik! :rolleyes:
men det var skönt drag i den!
 
Lilja skrev:
hahah fick hem min nya ktm 640 sm i går!
gött

det var svårt att kikka igång den, anar att jag inte har rätt teknik! :rolleyes:
men det var skönt drag i den!

Öööh! KTM640 utan el-start? Eller tränar du på att kicka?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top