Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bingo skrev:75 kg! Det var fan inte mycket.
aLcATRAZ skrev:Asså grabbar, jag förstår inte vad ni dillar om. Kawasaki har redan sagt att de ska vinna vikt/effekt i år, och det är precis vad de kommer göra.
Yamaha har utlovat 180 hästar på veven. Säkert är det påhittade siffror också som det nästan alltid är med yamaha. (R6? 120 hästar skriver dem, men de bänkas till 96-97 som blir ca 111 på veven.)
Kawasaki har utlovat 160 på slangen, vilket blir drygt 185 hästar på veven med ca 13% förlust. Påhittat, nja?! Nog fan ger kawasaki mer trovärdiga siffror än yamaha. (Min hojj är specad till 108 på veven, och nog fan lämnar den precis 108 efter en bänkning och 13% förlust.)
Om nu R1:an ger 180 hästar så kommer den dessutom göra det vid ca 14000 varv gissar jag (notera nya rödmarkeringen). Kawasakin kommer ge sin toppeffekt vid ca 11000 varv. Kawasaki har redan gett många ledtrådar till vilken av de nya motorerna som kommer vara mest extrem. Borr och slag på zx-10an är överlägsna, och 12,5 i komp från fabrik är nog också rekord.
Jag vet redan vilken hojj som kommer vinna på strippen.... det ska dock bli intressant att se vad som händer på banan.
/a
Hammet skrev:gissar på att alla hojar kommer att ligga ganska lika effektmässigt, på 1 år tycker jag det hänt ganska mycket effektmässigt iaf.
Tex. yamaha +20hk, när uppgraderades motorerna så mycket senast?![]()
Qwerty skrev:bhp Är brittish hourse power. En bhp är kraftigare än våra svenska ponnys. Jag tror att 1bhp=1,1hk om jag inte minns fel.
Typiskt att britterna har sina egna mått![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |