Vikt effekt ZX10-R , CBR1000-R LÄS HÄR!!!

Bingo skrev:
75 kg! Det var fan inte mycket.


Håller med du !!
Tror knappast att medelvikten för en svensk "viking" :gnissla skulle vara lätta 75 kilo. :arsele
Det finns väl inte bara massa jockey`s i det här landet.

å appropå 04:orna så tror jag alla kommer att gå snabbt :kocko


// TOK
 
Har själv legat stabilt på 57 de sista sex åren, så totalt sett väger mitt ekipage ingefär lika mycket som era rettor och zx9.

Hade en period då jag styrketrädade och åt som en galning och lyckades komma upp till närmare 70 kg. Inget jag skulle orka eller ha tid med idag...
 
Vi må nok vente til de første testene for å få vite hvilken som er lettest, gir mest effekt, er best å kjøre etc. MEN! Det har vært et tema hvilken som er tøffest. R1 ser slett ikke verst ut men ZX10R er min favoritt med litt modifisering... :yoparty :yoparty :banana
 

Bifogat

  • zx10rundertailsmokedscreen.jpg
    zx10rundertailsmokedscreen.jpg
    77.3 KB · Visningar: 242
  • zx10rundertailsmokedexhaust.jpg
    zx10rundertailsmokedexhaust.jpg
    76.6 KB · Visningar: 238
aLcATRAZ skrev:
Asså grabbar, jag förstår inte vad ni dillar om. Kawasaki har redan sagt att de ska vinna vikt/effekt i år, och det är precis vad de kommer göra.

Yamaha har utlovat 180 hästar på veven. Säkert är det påhittade siffror också som det nästan alltid är med yamaha. (R6? 120 hästar skriver dem, men de bänkas till 96-97 som blir ca 111 på veven.)

Kawasaki har utlovat 160 på slangen, vilket blir drygt 185 hästar på veven med ca 13% förlust. Påhittat, nja?! Nog fan ger kawasaki mer trovärdiga siffror än yamaha. (Min hojj är specad till 108 på veven, och nog fan lämnar den precis 108 efter en bänkning och 13% förlust.)

Om nu R1:an ger 180 hästar så kommer den dessutom göra det vid ca 14000 varv gissar jag (notera nya rödmarkeringen). Kawasakin kommer ge sin toppeffekt vid ca 11000 varv. Kawasaki har redan gett många ledtrådar till vilken av de nya motorerna som kommer vara mest extrem. Borr och slag på zx-10an är överlägsna, och 12,5 i komp från fabrik är nog också rekord.

Jag vet redan vilken hojj som kommer vinna på strippen.... det ska dock bli intressant att se vad som händer på banan.

/a

Ja du...nu upger kawazaki 160 bhp och honda 163 (om nu detta är sant) Hondas maskin väger aningen mer så då behövs d bara lite enkel mattmatik för att förstå att Honda drar Kawazaki på strippen. Gamla Ninjan va snabb enbart pga av den höga vikten...dvs mindre wheeile tendens. Väger Kawan 165 kilo kommer den gå på slangen hela tiden. Men detta är va jag tror så, men visst hade det varit nice o se kawazaki uppe i toppen igen (va ett antal årsen) Ska bli jävligt intressant o få se lite spec över yammas maskin ändå...
 
Last edited:
gissar på att alla hojar kommer att ligga ganska lika effektmässigt, på 1 år tycker jag det hänt ganska mycket effektmässigt iaf.
Tex. yamaha +20hk, när uppgraderades motorerna så mycket senast? :yoparty
 
Hammet skrev:
gissar på att alla hojar kommer att ligga ganska lika effektmässigt, på 1 år tycker jag det hänt ganska mycket effektmässigt iaf.
Tex. yamaha +20hk, när uppgraderades motorerna så mycket senast? :yoparty

nja, sen 98 kan man säga, visst uppgavs väl ett par kusar mer vid 02, men 150 blev det 98.
Men visst är det en upptrissning, man lär ju märka av 20 hk till.
 
jag väljer den hoj som i testerna kommer att beskrivas som smidigast på bana och lättast, pga att jag bara ska köra bana och med våra småbanor så har man sällan nytta av effekten.
men visst talar mycket för yamahan, dom lär ha gjort hemläxan mkt väl.
 
bhp Är brittish hourse power. En bhp är kraftigare än våra svenska ponnys. Jag tror att 1bhp=1,1hk om jag inte minns fel.

Typiskt att britterna har sina egna mått :rolleyes:
 
Qwerty skrev:
bhp Är brittish hourse power. En bhp är kraftigare än våra svenska ponnys. Jag tror att 1bhp=1,1hk om jag inte minns fel.

Typiskt att britterna har sina egna mått :rolleyes:

Det skulle betyda, om du inte lurar mig, att Hondan skulle ligga på just under 180hk?
 
Vilken sandlåda :cool: Helt klart är väl att både R1, ZX10 & CBR kommer att :yoparty i alla fall!
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top