Vikarna på huvudet börjar bli alltför djupa...

Ett tips är ju att kamma håret regelbundet för att stimulera hårsäckarna.

Om det är någon form av urban myt vet jag ej, men skall tydligen göra så att det hår du har stannar kvar.

Själv är man fast i lägsta inställningen på trimmern... Tråkig frill, men fan så ekonomiskt! :tummenupp

Ett tips är ju att kamma håret regelbundet för att stimulera hårsäckarna.

Glöm inte att smörja in bålen med grisfett varje gång det är fullmåne också i förebyggande syfte om det kanske är så att någon tänker lägga en förbannelse på dig.

Last edited:
När vikarna möts på mitten bakom tofsen längst fram åker det av...

Annars brukar ett säkert ålderstecken vara när det blir helikopterplatta där uppe eftersom det flyttat ner till öron och näsborrar...

Ack den ungdomen, den ungdomen...
/Danne

Har du nån aning om vad dokumentären heter? Jag vill sjukt mycket se den! Den där killen kan ju vara bland det roligaste jag sett.

Hela den filmen var rätt fascinerande kan jag intyga.
Vid ett tillfälle satt de håglöst och ölade när ngn av ljushuvudena plötsligt utbrister: "Nä, nu blir det rashets!" Varefter de far iväg och bränner böcker och hajlar. :dummer

Kommer dock inte ihåg vad den hette. Men Lööw var inbländad.

Edit: "Vem bryr sig" Hette den. Av Ylva Floreman. Klart sevärd :hihi

/J

Last edited:
rakat, jo jag tackar ja..
skulle aldrig mer ha rakat tyckte jag, sen råkade jag raka vid ett litet feltänk nångång förra sommaren o sen dess har de vare rakat :gnissla

Jag hade en riktigt fin Joey Tempest man på 80-talet, sen blev det nåt felklipp och manen förvandlades till en både skottsäker och regntät Bobby Ewing-frilla under tidigt 90-tal. Efter det var det rakat med lång hästsvans ala Scott Ian i Anthrax en sväng följt av normal helikopterplatta. Sen blev det pinsamt tunnt uppepå så då blev det rakat och på den vägen är det.

Odlade faktiskt ut lite hår av ren slapphet här för några månader sen men man såg ju ut som nåt jädra roadkill så det blev rakat.

Ofta experimenterar jag men nån typ av omöjlig ansiktsbehåring i kombination. Mestadels pipskägg men körde en riktig "hustrumisshandlar mustasch" en sväng oxå. Ombyte förnöjer sa gubben med syfilis. :D

Om man ska vara lite kokett så tycker jag det ser bäst ut om man har lite kroppshydda om man ska ha rakat. Är man som ett gammalt skjul som blåser omkull av en sne-fis i kroppen så ikläder man sig ju en ollon-skepnad, och det är ju föga imponerande.

Btw, har inte Teo lite Bobby Ewing frilla nu när jag tänker efter? :rofl

Last edited:
Hela den filmen var rätt fascinerande kan jag intyga.
Vid ett tillfälle satt de håglöst och ölade när ngn av ljushuvudena plötsligt utbrister: "Nä, nu blir det rashets!" Varefter de far iväg och bränner böcker och hajlar. :dummer

Kommer dock inte ihåg vad den hette. Men Lööf var inbländad.
Samma dokumentär som Sveriges mest stammande skinhead är med i? De sitter utanför en tältkonsert med Ultima Thule (eller någon annan "patriotisk" musik som ska värna om svenska traditioner) och dricker folköl. En av de unga pungskallarna talar från hjärtat när han för fram sina djupaste åsikter: "a-a-a-allstå, d-dom här j-j-jävla i-i-i-i-nvand-d-drarna va, dom k-k-kommer ju h-hit och k-knycker v-v-våra j-jobb."

Såg den när jag gick på högstadiet eller något. :va

Edit: själv så har jag för det mesta mer är mindre vältrimmade frisyrer. Framför allt för att det är praktiskt när man klämmer på sig en hjälm.

Last edited:
Samma dokumentär som Sveriges mest stammande skinhead är med i? De sitter utanför en tältkonsert med Ultima Thule (eller någon annan "patriotisk" musik som ska värna om svenska traditioner) och dricker folköl. En av de unga pungskallarna talar från hjärtat när han för fram sina djupaste åsikter: "a-a-a-allstå, d-dom här j-j-jävla i-i-i-i-nvand-d-drarna va, dom k-k-kommer ju h-hit och k-knycker v-v-våra j-jobb."

Såg den när jag gick på högstadiet eller något. :va

Edit: själv så har jag för det mesta mer är mindre vältrimmade frisyrer. Framför allt för att det är praktiskt när man klämmer på sig en hjälm.

"Vem bryr sig" Hette den. Av Ylva Floreman

Det tog ett tags klurande och letande.

Jag har alltid rakat mig kort.... fast dem sista åren har jag börjat köra utan munstycke på rakapparaten :gnissla (vikar)

Moser är den bästa apparaten, finns på TM?

Jag är bara 24 men har kört med hyveln varannan dag i två år, detta på grund av djupa vikar!

Klandrar min mor som avlade på far :D

Det bara flyttar på sig, jag har hår somfn på armar och pattar :fakta

För att inte tala om hur mycket som börjar växa i öron och näsa, samt ögonbrynen som tar sig en Brezhnevsk look om man låter det växa fritt. Det är vid 30 det börjar och sen bär det iväg.

Jag själv är tät på knoppen och tur är väl det så knölig som skallen är - måste ha tjongat i mången gång under barndomen (inget jag minns). Och det känns lite synd att raka av det, men kort ska det vara ändå - "crew cut" gör sig bättre med hjälm och så slipper man kamma och pyssla.

För att inte tala om hur mycket som börjar växa i öron och näsa, samt ögonbrynen som tar sig en Brezhnevsk look om man låter det växa fritt. Det är vid 30 det börjar och sen bär det iväg.

Jag själv är tät på knoppen och tur är väl det så knölig som skallen är - måste ha tjongat i mången gång under barndomen (inget jag minns). Och det känns lite synd att raka av det, men kort ska det vara ändå - "crew cut" gör sig bättre med hjälm och så slipper man kamma och pyssla.

Aaah Leonid! Vilket robotlikt manéer han hade i tv. Som glin satt man storögt fascinerad vid tv:n när denne medaljdekorerade buskige man uppträdde i ngn av de två kanalernas nyhetsprogram med anledning av ngt Salt II-avtal eller nedskjutning av civilt trafikflygplan. Endast läpparna rörde sig lite lite, men ändå kom det ut en grötmyndig rotvälska med imponerande basomfång.

Planerar du att ha den där frisyren ett tag så rekommenderar jag en riktig maskin.

Jag köpte en Moser på Teknikmagasinet för många herrans år sen och den klipper fortfarande bra.

Rakade av luddet på huvudet för snart 5 veckor sedan, men det var ett tungt beslut. Så här i efterhand ångrar jag mig verkligen inte!
Har en philips nånting, sprillans ny, men jag vill nog ha en som kan köra tex bara 3mm med utan något ställbart skär, det är inte lätt att raka sig med den jag har nu ungefär varannan vecka då håret ligger ner och det blir ojämnt :(
Några tips på bra maskin som rakar av håret snabbt som fan men inte för kort, typ 3-4mm?

Va gör man med "mellanskinkshåret" ?

Har testat följande
  • rakapparat = rivmärken
  • rakhyvel = inväxta hår
  • elda bort = 3:e grad brännskada
  • silvertejp = ont som fan
  • låt vara = kånkelbär

Klipp topparna på det och låt det frodas ut till en riktig maaaan. Sen kan du stå på händer, gå i split med bena och hävda att du är Yngwie Malmsteen.

Gnäll inte, bara fram med trimmern.

x Inget hjälmkrångel
x Inget hårvax/gelé (om du är som mig och ser ut som fan utan)
x ingen frisörkostnad
x behöver inte gå till friösren
x ser alltid likadant ut oavsett om du har stått upp eller legat på soffan.

Bara fördelar.

Gnäll inte, bara fram med trimmern.

x Inget hjälmkrångel
x Inget hårvax/gelé (om du är som mig och ser ut som fan utan)
x ingen frisörkostnad
x behöver inte gå till friösren
x ser alltid likadant ut oavsett om du har stått upp eller legat på soffan.

Bara fördelar.

x Man behöver inte spänna fast hjälmen. Den sitter fast som ett kardborreband.

Det verker inte vara någon som har tok-ångrat sig efteråt. Detta gör att jag sakta men säkert börjar fatta beslutet att raka mig, men frågan är bara när :rolleyes:

Har en baybliss-nånting trimmer som jag använder på ansiktsbehåringen ibland, den borde funka de första gångerna. Hur kort skall jag köra, 3mm??

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti