Vikarna på huvudet börjar bli alltför djupa...

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Har under de senaste åren märkt att hårfästet börjar krypa allt längre bak mot nacken. :gnissla
Känner mig som en 50-årig gubbe trots att jag bara är hälften så gammal.

Har nu börjat acceptera faktumet att jag måste raka bort skiten (kanske lämna nån/några mm.) Men jag vågar inte :huvet det kommer säkert att se jättedumt ut, speciellt med tanke på min ganska stora skalle och det faktum att jag är ganska ljus.

OM, jag upprepar, OM modet att göra det skulle infinna sig. Finns det något jag ska tänka på eller är det bara att ställa in trimmern och köra?
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Jag funderar med på att göra det till sommaren, inte för att jag börjar bli flintis, men för att jag tror det skulle vara skönt. Men vågar man? Det växer ju ut fort iofs.. Keps i en månad i värsta fall. :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
3 mm sedan två år. Så jäkla skönt att slippa frisersalonger, borstar, kammar, schampo och en frisyr som blir våldtagen varje gång man tar av sig hjälmen.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det är säkert skönt att raka sig men å andra sidan ser man ut som

1: En loser som gett upp (i alla fall om du har sunkiga kläder)
2: En militär/lumpare eller wannabe militär/lumpare hur som helst oftast synonymt med idiot
3: Skinhead [YOUTUBE-ID]dpwxIIYmdSI[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är säkert skönt att raka sig men å andra sidan ser man ut som

1: En loser som gett upp (i alla fall om du har sunkiga kläder)
2: En militär/lumpare eller wannabe militär/lumpare hur som helst oftast synonymt med idiot
3: Skinhead

Det är nog inte optimalt om man vill knulla mycket och många, då är det nog bättre att göra som Magnus Carlsson och operera dit någonting.

Själv går jag helst och oftat i sunkiga kläder så att jag kan göra det jag gillar mest: jobba med händerna på hojen, hobbybilen veteranbåten allar whatever.

Har man ett vackert fylligt hårsvall så tycker jag absolut att det är waste att vara stubbad, då tycker jag att man ska njuta av sitt vackra hår medan man har möjlighet. Det gjorde jag.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Det är säkert skönt att raka sig men å andra sidan ser man ut som

1:
2:
3: Skinhead

Är det något fel på att vara skinhead eller :va
Tycker det är kanon med folk som ser ut som det motsvarar deras åsikter, och står för vad dem tycker :tummenupp
Dem är så mycket lättare att placera i fack då :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
3 mm sedan två år. Så jäkla skönt att slippa frisersalonger, borstar, kammar, schampo och en frisyr som blir våldtagen varje gång man tar av sig hjälmen.

+1

Jag rakade av rubbet för åtta år sedan för att jag var nyfiken på hur det skulle se ut. Tanken var att jag skulle växa ut det igen efter semestern.
Visst var det ovant i början, men känslan av saknad gick snabbt över.

Har fortfarande kortkort hår och kommer aldrig växa ut det. Inte en chans.
Utöver det som Jörgen skriver ovan så spar man dessutom lite pengar.
300.- (om det nu räcker) hos frissan 6 ggr/år blir 1800/år som man kan göra nåt roligare för.

Dessutom kan man klippa sig när man vill. Hemma. Och det blir lika bra varje gång :yoparty
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Eller så blir man en långhårig lodis och sparar sköna slantar på det också. Klart, har man börjat få en bred mittbena kanske det är dags förutsatt att man inte vill bli 100% white trash.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Rakade av luddet på huvudet för snart 5 veckor sedan, men det var ett tungt beslut. Så här i efterhand ångrar jag mig verkligen inte!
Har en philips nånting, sprillans ny, men jag vill nog ha en som kan köra tex bara 3mm med utan något ställbart skär, det är inte lätt att raka sig med den jag har nu ungefär varannan vecka då håret ligger ner och det blir ojämnt :(
Några tips på bra maskin som rakar av håret snabbt som fan men inte för kort, typ 3-4mm?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Rakade av luddet på huvudet för snart 5 veckor sedan, men det var ett tungt beslut. Så här i efterhand ångrar jag mig verkligen inte!
Har en philips nånting, sprillans ny, men jag vill nog ha en som kan köra tex bara 3mm med utan något ställbart skär, det är inte lätt att raka sig med den jag har nu ungefär varannan vecka då håret ligger ner och det blir ojämnt :(
Några tips på bra maskin som rakar av håret snabbt som fan men inte för kort, typ 3-4mm?

Jag har en billig jag handlade på Clas i sjön. Den har ett vändbart huvud man knäpper fast, i ena läget 3 mm i andra läget 6 mm. Den har iaf hållt i två år nu.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det är säkert skönt att raka sig men å andra sidan ser man ut som

1: En loser som gett upp (i alla fall om du har sunkiga kläder)
2: En militär/lumpare eller wannabe militär/lumpare hur som helst oftast synonymt med idiot
3: Skinhead [YOUTUBE-ID]dpwxIIYmdSI[/YOUTUBE-ID]

Vad var det där för ett klipp?
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Det bara flyttar på sig, jag har hår somfn på armar och pattar :fakta

:rofl

Själv har jag i extra i nacken (långa jävla strån) och runt vissa födelsemärken. Utöver pattarna då :gnissla

Jag måste skaffa ny partner som kan raka nacken åt mig i duschen iaf :gråta

Rövskägget var väl inte med som ämne i tråden alls vad jag vet :skrämd
 
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top