viared söndagar 18.00

Eureka skrev:
Viared / Inhängnade områden / Industriplatser är väl bättre än Kungsleden i alla fall ?
Jag skulle inte vilja tappa kontrollen i vart fall, skulle tycka det varit jävligt pinsamt!

Inhängnade områden är givetvis bättre om man skall slanga än på allmän väg, visste inte bara att de fanns sånna områden häromkring!

Gustaf skrev:
Inhängnade områden är givetvis bättre om man skall slanga än på allmän väg, visste inte bara att de fanns sånna områden häromkring!

Viared är ju inte inhängnat område men jämfört med Kungsleden som är Borås största genomfartsled så är det 100 ggr bättre på Viared :)

Eureka skrev:
Eller så vet man sina begränsningar och åker på 2 hjul istället :tummenupp
Tror omgivningen tycker det ser häftigare ut att komma på 2 hjul än att slå runt på 1 vid närmare eftertanke.. Slanga hör ju till men på allmän väg njee

det är en annan kännsla på allmänväg
2 hjul är la ingen sport

Eureka skrev:
Viared / Inhängnade områden / Industriplatser är väl bättre än Kungsleden i alla fall ?
Jag skulle inte vilja tappa kontrollen i vart fall, skulle tycka det varit jävligt pinsamt!

Pinsamt även ett profs kan la missa ibland??
en olycka är lätt hänt fan inget att skämmas för

Lucky skrev:

I detta fall kallar jag det inte olycka utan en självförvållad olycka som man själv sätter sig i bör man skämmas för om man är normalt funtad!
Tror inte man "råkar" stegra över ?
Tant agda som råkade gå och se en kille komma på bakhjul WOW... som sedan slår över .. då gör nog många såhär :kocko .. så länge det går bra är det häfftigt men slår man över så "skulle jag skämmas och lämna hojen samt springa därifrån, alternativmörkt visir och hoppas ingen såg mig)
En olycka hade jag inte skämts för dock, men det är en viss skillnad.

Varför köpa en racer med massa kåpor om man bara vill stunta ?
Kostar ju både ägaren och försäkringsbolagen massa pengar.. bättre att bygga en streetracer och stunta i viared om man nu inte gillar att åka på 2 hjul.
Skillnad på ett proffs och en amatör är att ett proffs inte missbedömer sin egna skicklighet.

Pb rider skrev:
Du vet det gammla vanliga, köra bakhjul utanför grishuset. gick förlångt och gicköver, tänkte ju inte på att det blev en nerförsbacke direkt effter röljuset vid musikskolan så blev det som det blev :kryckor

Vill bara understryka att jag inte tycker det är rätt åt dig!!
Tycker det var riktigt tragiskt att du klota med en så fin hoj :(
Tror i efterhand du ångrade dig att du drog bakhjul ändå ?

Hoppas du får ordning på den
:tummenupp

Lucky skrev:

Word.... den som inte har vurpat har inte kört tillräkligt hårt :yoparty

Eureka skrev:
Varför köpa en racer med massa kåpor om man bara vill stunta ?

Att köpa en R1:a och inte köra på hjulet.... då kan man lika gärna köpa en goldwing :kocko

Gustaf skrev:
Word.... den som inte har vurpat har inte kört tillräkligt hårt :yoparty

Att köpa en R1:a och inte köra på hjulet.... då kan man lika gärna köpa en goldwing :kocko

... den som inte har vurpat har inte kört tillräkligt hårt :kocko :kocko Vänd på det! Den som vurpar och vurpar KAN INTE KÖRA HOJ, SÅ ÄR DET!

Köpa en R1 för att slå över måste ju vara fräckt :tummenupp
Inte konstigt att försäkringspremierna är som de är när man resonerar som er!
klart man skall/kan köra bakhjul men om man fick en liten bit av hjärna när man föddes så borde man kunna förstå vart man skall göra det och inte :fatta!

Men jag avgudar er för att ni vurpar :Bugar ni är så coola... är ju verkligen ngt man måste ta efter, håll er på viared istället där kan ni beundra varandras akrobati så kan vi som gillar köra hoj vara på vägarna, kanske både premier och folks syn ändra sig på de som vill köra sporthoj "lagligt på allmän väg med 2 hjul i backen)

Tror inte folk egentligen bryr sig om att det sitter 180 hk i en hoj utan det är allt för många idioter som sitter bakom styret och tror de antingen är Rossi eller en cirkusapa! Och det verkar ju finnas en hel del som tror det även i Borås :hihi Men gång på gång så lägger man sig och tror fortfarande man är häftig... klart man måste säga att har man inte vurpat så kan man inte köra, vad skall man annars ha för bortförklarng ? jag är för dum för mitt eget bästa och kan inte hantera en hoj.

Körkort i 5 år varav aktivt kört 3 år varav 5.000 mil avverkade med

GSX-R ´99 500 mil
CBR 900 ´98 800 mil
R1 ´99 1.500 mil
R1 ´02 1.400 mil
996 ´00 800 mil

Statistik:

Vurpor: 0
Råkat ut för olycka med billist som ansvarig: 1

SUM:
Utnyttjat försäkringsbolagen: 0

Hur ser eran statistik ut ???
:hihi

Last edited:
Eureka skrev:
... den som inte har vurpat har inte kört tillräkligt hårt :kocko :kocko Vänd på det! Den som vurpar och vurpar KAN INTE KÖRA HOJ, SÅ ÄR DET!

Köpa en R1 för att slå över måste ju vara fräckt :tummenupp
Inte konstigt att försäkringspremierna är som de är när man resonerar som er!
klart man skall/kan köra bakhjul men om man fick en liten bit av hjärna när man föddes så borde man kunna förstå vart man skall göra det och inte :fatta!

Men jag avgudar er för att ni vurpar :Bugar ni är så coola... är ju verkligen ngt man måste ta efter, håll er på viared istället där kan ni beundra varandras akrobati så kan vi som gillar köra hoj vara på vägarna, kanske både premier och folks syn ändra sig på de som vill köra sporthoj "lagligt på allmän väg med 2 hjul i backen)

Tror inte folk egentligen bryr sig om att det sitter 180 hk i en hoj utan det är allt för många idioter som sitter baom och tror de antingen är Rossi eller en cirkusapa! Och det verkar ju finnas en hel del som tror det även i Boårs :hihi Men gång på gång så lägger man sig och tror fortfarande man är häftig... klart man måste säga att har maninte vurpat så kan man inte köra, vad skall man annars ha för bortförklarng ? jag är för dum för mitt eget bästa och kan inte hantera en hoj.

Körkort i 5 år varav aktivt kört 3 år varav 5.000 mil avverkade med

GSX-R ´99 500 mil
CBR 900 ´98 800 mil
R1 ´99 1.500 mil
R1 ´02 1.400 mil
996 ´00 800 mil

Statistik:

Vurpor: 0
Råkat ut för olycka med billist som ansvarig: 1

SUM:
Utnytjat försäkringsbolagen: 0

Hur ser eran statistik ut ???
:hihi

Ha ha ha..... visste inte att det fans en moral-kärring i ADHD.....

Om inte du vill köra bakhjul så låt bli, men tro inte att du är bättre än någon annan för att du inte har vurpat... kör man för att bli snabbare/bättre så måste man öka, öka och öka och då vupar man nån gång....

Eller så står man vi kiosken och käkar glass....

Gustaf skrev:
Ha ha ha..... visste inte att det fans en moral-kärring i ADHD.....

Om inte du vill köra bakhjul så låt bli, men tro inte att du är bättre än någon annan för att du inte har vurpat... kör man för att bli snabbare/bättre så måste man öka, öka och öka och då vupar man nån gång....

Eller så står man vi kiosken och käkar glass....

Ha ha ha..... visste inte att det fanns moppefuckon i ADHD.....

Vart har jag nämnt att jag är bättre ?
Bli snabbare snackar du om... på vaddå allmän väg ?? Om du gick trafikskola för ditt kk så borde du lärt dig att det finns ngt som heter hastighetsbegränsningar och de skall man följa... vilket varken du eller jag gör.. Att bli snabbare hör väl inte hemma på allmäna vägar ? ,, eller menar du att du tränar stenhårt inför varje stopp att vinna över den är Nissan Micra som står jämte ?? nä.. tror inte det var det du menade heller

Du blandar ihop tror jag bana med allmän väg!
Självklart skall man pressa och lär vurpa ett antal ggr innan man blir både snabbare och vet vart gränserna går när det gäller BANA.
Men vad jag reagerade på och som jag fortf. pratar om är allmäna vägar typ Kungsleden osv... där ni tycker det är tufft att slanga, vilket jag tycker är dumt.. ingen gillar oss sporthojsåkare och inte lär de gilla oss mer för att man slangar mitt inne i stan eller har jag fel ?

Landsväg / motorväg vad som helst är bättre än mitt inne i centrum.

Eureka skrev:

Vart har jag nämnt att jag är bättre ?
Bli snabbare snackar du om... på vaddå allmän väg ?? Om du gick trafikskola för ditt kk så borde du lärt dig att det finns ngt som heter hastighetsbegränsningar och de skall man följa... vilket varken du eller jag gör.. men att bils nabbare hör väl inte hemma på allmäna vägar eller ?

Du blandar ihop tror jag bana med allmän väg!
Självklart skall man pressa och lär vurpa ett antal ggr innan man blir både snabbare och vet vart gränserna går när det gäller BANA.
Men vad jag reagerade på och som jag fortf. pratar om är allmäna vägar typ Kungsleden osv... där ni tycker det är tufft att slanga, vilket jag tycker är dumt.. ingen gillar oss sporthojsåkare och inte lär de gilla oss mer för att man slangar mitt inne i stan eller har jag fel ?

Landsväg / motorväg vad som helst är bättre än mitt inne i centrum.

Det låter som om du tror det, när du snackar om att det är pinsamt att lägga sig(och med det menar jag absolut inte att det skulle vara tufft på ngt sätt).

Det var du som blandade ihop bana med allmänväg ialf om det är mig du pratar statistik med....

Nej du har inte fel, inte i detta avseende ialf...

Gustaf skrev:
Det låter som om du tror det, när du snackar om att det är pinsamt att lägga sig(och med det menar jag absolut inte att det skulle vara tufft på ngt sätt).

Det var du som blandade ihop bana med allmänväg ialf om det är mig du pratar statistik med....

Nej du har inte fel, inte i detta avseende ialf...

Jag menar alltså allmän väg inte bana så då är vi överens :tummenupp

Det var inte menat att det skulle låta så för jag tror inte jag är bäst,, skall själv öva på min slangning nästa år men på särskilda platser :)

Eureka skrev:
Jag menar alltså allmän väg inte bana så då är vi överens :tummenupp

Det var inte menat att det skulle låta så för jag tror inte jag är bäst,, skall själv öva på min slangning nästa år men på särskilda platser :)

Då hänger jag gärna på....

Eureka skrev:
Slanga är väl häftigt så länge man inte går omkull och det är ju det man inte vet :(

inget satsat inget vunnet... slangar så mycke jag kan när jag kör gata (är jag knappast ensam om i detta forumet).. det är wunderbar :tummenupp

min crashstatestik vill du inte veta, men du kan ju glädja dig i att jag kör halvförsäkrat så jag får inte ut ett öre... :näsblod

Eureka skrev:

Nu vet du.

Varför är det alltid så att dom som inte kan slanga, alltid är "bror duktig"?.

Om du tycker att slanga på kungsleden är dumt; Vad är då en slanging på mittsträcket med full trafik i båda körfälten i farten runt 200 blås? Där kan vi snacka om urblåsta grejor!

Men JÄVLAR VAD KUL DET ÄR!

Chille skrev:
Nu vet du.

Varför är det alltid så att dom som inte kan slanga, alltid är "bror duktig"?.

Om du tycker att slanga på kungsleden är dumt; Vad är då en slanging på mittsträcket med full trafik i båda körfälten i farten runt 200 blås? Där kan vi snacka om urblåsta grejor!

Men JÄVLAR VAD KUL DET ÄR!

För på motorväg står inte tant agda och blir sur samt går till BT för att få ur sin ilska i tidningar.

Slanga mer.. jag rä på nästa år :)
Är väl bara avundsjuk just nu eftersom jag inte får min hoj innan mars :3freak

Eureka skrev:
För på motorväg står inte tant agda och blir sur samt går till BT för att få ur sin ilska i tidningar.

Slanga mer.. jag rä på nästa år :)
Är väl bara avundsjuk just nu eftersom jag inte får min hoj innan mars :3freak
Du har en poäng i det du säger :tummenupp problemet är ju bara att det är så roligt att köra hoj att man ibland glömmer hjärnan hemma :)
I teorin är man ju väldigt medveten om vad som är vettigt att sysselsätta sig med på gata men tyvärr betydligt sämre på att leva efter sitt förstånd :gnissla Vad tant Agda beträffar kan hon köra upp sina idiotiska åsikter i den torraste gamla håla hon hittar och lära sig sköta sig själv :fatta!

Kärringar och gubbjävlar har INGENTING i trafiken att göra :4skrika :FU :censored :smasha

Lust for Life skrev:
Du har en poäng i det du säger :tummenupp problemet är ju bara att det är så roligt att köra hoj att man ibland glömmer hjärnan hemma :)
I teorin är man ju väldigt medveten om vad som är vettigt att sysselsätta sig med på gata men tyvärr betydligt sämre på att leva efter sitt förstånd :gnissla Vad tant Agda beträffar kan hon köra upp sina idiotiska åsikter i den torraste gamla håla hon hittar och lära sig sköta sig själv :fatta!

Kärringar och gubbjävlar har INGENTING i trafiken att göra :4skrika :FU :censored :smasha

Håller med :fyllisar :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...