vi testar väl en sådan här motard då

jaaaa..... hopp... :va

blom skrev:
det kan ju bli en riktigt bra maskin

Ja, om den visar sig bra kanske man skulle skaffa en sån nästa gång det ska bytas hoj. Eller så fortsätter jag med husa, det är inte så tokigt det heller.

hur som haver så tycker jag ialf att den ser frän ut :).. en polare körde ju en highlander, (950 tror jag det var??) över 100 hk och gick riktigt bra :)

Märket heter "Highland" och inget annat. Vill inte vara petig men jag känner att jag måste påpeka det nu innan det spårar ur helt :) :pannkyss

Precis som det heter Nürburgring och inte nurnburgring eller nurnbergring osv osv. Inte för DU sagt fel på det men det är en sak jag stör mig på när andra gör det....

Hojen ser skitfin ut och om det får fatt på vettiga chaufförer (jag vet två) till SMSM och de håller ihop kan det nog bli bra. En del klart intressanta lösningar på cykeln är det iaf.
Över 100 pållar är det förresten inte i nån Highland, de anger 85hk på hemsidan :fakta

det heter även husaberg och inte husabergare husa mmmm din jäva stjärterwisser :arsele :pannkyss :) :)

Last edited:
Supermoto skrev:
Märket heter "Highland" och inget annat. Vill inte vara petig men jag känner att jag måste påpeka det nu innan det spårar ur helt :) :pannkyss

Över 100 pållar är det förresten inte i nån Highland, de anger 85hk på hemsidan :fakta

Fast om du lägger på moms så blir det 102,5...

Supermoto skrev:
naturligtvis så har stjärtmario fel även här... nu har du talat imot dig själv i hela ditt inlägg :pannkyss

så här skriver dom: Motorn är en Folan-motor på 60 grader, vätskekyld och 4 ventiler per cylinder. Effekten var mellan 70 till 100hkr vid 6000rpm, beroende på "tuning".

ok inte över 100hk men dock 100 :rolleyes: :D

Last edited:
blom skrev:
naturligtvis så har stjärtmario fel även här... nu har du talat imot dig själv i hela ditt inlägg :pannkyss

så här skriver dom: Motorn är en Folan-motor på 60 grader, vätskekyld och 4 ventiler per cylinder. Effekten var mellan 70 till 100hkr vid 6000rpm, beroende på "tuning".

ok inte över 100hk men dock 100 :rolleyes: :D
Kolla de specar som ligger på hemsidan. Det står 85hk för ALLA twinnarna (utom 750n) :fakta
Vad de tror de kan plocka ur den är såklart en annan sak.

Supermoto skrev:
Kolla de specar som ligger på hemsidan. Det står 85hk för ALLA twinnarna (utom 750n) :fakta
Vad de tror de kan plocka ur den är såklart en annan sak.
jag skiter i vad det står på hemsidan för dom nya hojarna... formidabligen.. om du börjar om och läser tråden från början så skrev jag att min polare ägde en förut och dom första hojarna lämnade så mycket.

och dom säger inte att dom tror dom kan få ut det utan ``läs igen, den var på det beroende på``

Last edited:
blom skrev:
jag skiter i vad det står på hemsidan för dom nya hojarna... formidabligen.. om du börjar om och läser tråden från början så skrev jag att min polare ägde en förut och dom första hojarna lämnade så mycket.
Hade det inte räckt om du sagt det då från början :va
Dessutom tror jag inte på det heller. Alltså att någa hojar som gått till kund lämnat 100hk. Men det är en annan saga som vi kan skita i nu.

och dom säger inte att dom tror dom kan få ut det utan ``läs igen, den var på det beroende på``
:confused: :va :confused: :va

För att återgå till ämnet lite då...
Visst är det ett fett porrigt kopplingsgrepp som sitter på 450n på bilderna :yoparty
Hydraulisk koppling är den förberedd på sa de på mässan.
Ska bli skoj som faen att se vad de kan åstadkomma på rejsen i sommar :)

jag är inte arg jag är inte bitter :pannkyss jag säger bara vad skaparna som startade denna sak säger och vad det står på reggbevis :)

visste ni föresten att motorn i grund och botten är en skapelse från både husaberg och vertimati :) det visste inte jag för 45 min sen :)

Vertemati är en variant av en husakopia från början. Highlandmotorn är en Folan-variant. Urban Larsson som numer jobbar på Highland är den som legat bakom mkt av designen av husas motorer så det är rätt logiskt. Kolla på en bild av nya 450n från vänster och jämför med en 600cc husa med elstart från 98-99 så ser ni att de är VÄLDIGT lika.

Supermoto skrev:
Vertemati är en variant av en husakopia från början. Highlandmotorn är en Folan-variant. Urban Larsson som numer jobbar på Highland är den som legat bakom mkt av designen av husas motorer så det är rätt logiskt. Kolla på en bild av nya 450n från vänster och jämför med en 600cc husa med elstart från 98-99 så ser ni att de är VÄLDIGT lika.
aha se där :).... vet man några priser på den än?

blom skrev:
aha se där :).... vet man några priser på den än?
Tror inte nån cykel kommer komma ut på den vanliga marknaden i år. De måste helt enkelt testa dem minst ett år. Sen ska det produceras oxå. Men jag har gärna fel på den punkten.
De har sagt att de ska kosta ungefär som motsvarande japaner. Men observera att det omöjligen kan bli i det utförandet som visas på bilderna, den cykeln är alldeles för fullsmetad med godis för att komma ens under 100lök.

*/ ?>
Back