Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Nu kanske den funkar då.. Eller så tar dom väl bort den igen!!:mad:
Och det är bara ihop klippt lite hursomhelst! Så gnäll för fan inte!! ;):krama

[YOUTUBE-ID]tde7z2_bD_c[/YOUTUBE-ID]

Nu kanske den funkar då.. Eller så tar dom väl bort den igen!!:mad:
Och det är bara ihop klippt lite hursomhelst! Så gnäll för fan inte!! ;):krama

[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

Riktigt nice :tummenupp
Ser ut att finnas gott om fina ställen att köra på i Sthlm också!

Kört hem hojjen nu och känner mig jäkligt nöjd! Glad att jag tog mig för att byta hoj, och känner att jag kommer ha mycket kul med den här. Fick även ett Silencer System Mini Pro på köpet :-)

Det funkar alltså med helsyntet, även under inkörning? Hade läst att KTM rekommenderar mineralolja under inkörning, men ser inget om det i handboken. Fan vad det där med olja är luddigt...

Aaaahhh...

Äntligen är man tillbaka i Göteborg och lite halvt uppackad åtminstone. Hojen och hojkläderna är framme iaf!

Om det är regnfritt imorgon sticker jag hemskt gärna ut och kör en sväng, någon som är på? Eller ska vi spara oss till söndag?

Kört hem hojjen nu och känner mig jäkligt nöjd! Glad att jag tog mig för att byta hoj, och känner att jag kommer ha mycket kul med den här. Fick även ett Silencer System Mini Pro på köpet :-)

Det funkar alltså med helsyntet, även under inkörning? Hade läst att KTM rekommenderar mineralolja under inkörning, men ser inget om det i handboken. Fan vad det där med olja är luddigt...

är den helt ny är det säkrast att köra på mineralolja om du vill att kolvringarna ska slita in sig ordentligt, helsyntet kan smörja FÖR bra under inkörning :gnissla

är den helt ny är det säkrast att köra på mineralolja om du vill att kolvringarna ska slita in sig ordentligt, helsyntet kan smörja FÖR bra under inkörning :gnissla

Högsta multigrade mineraloljan jag hittat har varit 10W40, sen nån rak 50, men med för låg kvalitetsstandard... vetefan vad man skall tro.

Å andra sidan är väl kolvringarna inslitna vid det här laget... drog några mil till på kvällen och är nu uppe i 12.

Högsta multigrade mineraloljan jag hittat har varit 10W40, sen nån rak 50, men med för låg kvalitetsstandard... vetefan vad man skall tro.

Å andra sidan är väl kolvringarna inslitna vid det här laget... drog några mil till på kvällen och är nu uppe i 12.

12 mil så e det bara köra vidare och vara glad :), ringarna slits in under första timmen motorn går, och oftast är det under testkörningen i bänk hos tillverkaren (om man inte renoverar själv såklart)

Aaaahhh...

Äntligen är man tillbaka i Göteborg och lite halvt uppackad åtminstone. Hojen och hojkläderna är framme iaf!

Om det är regnfritt imorgon sticker jag hemskt gärna ut och kör en sväng, någon som är på? Eller ska vi spara oss till söndag?

Jag kör mer än gärna en sväng, får se om och när jag kan komma loss från vardagen.

släng i väg ett sms innan du sticker ut!

Välkommen tillbaks!

Solen skiner, så jag drar nog en eftermiddagstur idag om jag hinner... behöver skruva fast skylthållaren som redan har skakat loss, bara... kul det här med enstånka :D

Var brukar ni i göteborgsgänget köra nånstans?

Körning söndag 12:00 på GP

Hur är vädret i stan??

1.Sämsgård, hinner inte in till 12. kanske 13.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11.Fast_man
_________

Last edited:
Tjenare ! Ny på sidan :P Funderar på att skaffa mig en hoj, vilken e den bästa nybörjar hojen i motard klassen ?? :)

Beror på vad du är ute efter, hur mycket du är beredd att mecka, osv...

Jag ställde mig själv samma fråga nyligen, och svaret för min del var en 690. Perfekt för mig, som vill ha lite lek, lite bekvämlighet, och vettiga serviceintervall. Det finns en del trådar med allmänna synpunkter om hojjar här.

Var det någon som såg Rick, Mark eller Paser när dom pillade loss detta clipset från min hoj så att jag inte skulle köra ifrån dem hela tiden????

DSC_0519.jpg

Var lite taskigt av dem tycker jag iom att den inte vill starta just nu för att de-kompen inte vill dekompa...

DSC_0512.jpg

Men det var en kul körning i fredags innan de saboterade min hoj iofs :tummenupp

DSC_0503.jpg

Steg 1 avklarat för konvertering till enduro! :yoparty ...nu återstår bara att få hem lite distanser o brickor.

knotterdack.jpg

Last edited:
Last edited:
Ingen som har en motardframfälg till KTM från -03 framåt liggandes?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT