Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Nu kanske den funkar då.. Eller så tar dom väl bort den igen!!:mad:
Och det är bara ihop klippt lite hursomhelst! Så gnäll för fan inte!! ;):krama

[YOUTUBE-ID]tde7z2_bD_c[/YOUTUBE-ID]
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nu kanske den funkar då.. Eller så tar dom väl bort den igen!!:mad:
Och det är bara ihop klippt lite hursomhelst! Så gnäll för fan inte!! ;):krama

[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

Riktigt nice :tummenupp
Ser ut att finnas gott om fina ställen att köra på i Sthlm också!
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Kört hem hojjen nu och känner mig jäkligt nöjd! Glad att jag tog mig för att byta hoj, och känner att jag kommer ha mycket kul med den här. Fick även ett Silencer System Mini Pro på köpet :)

Det funkar alltså med helsyntet, även under inkörning? Hade läst att KTM rekommenderar mineralolja under inkörning, men ser inget om det i handboken. Fan vad det där med olja är luddigt...
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Aaaahhh...

Äntligen är man tillbaka i Göteborg och lite halvt uppackad åtminstone. Hojen och hojkläderna är framme iaf!

Om det är regnfritt imorgon sticker jag hemskt gärna ut och kör en sväng, någon som är på? Eller ska vi spara oss till söndag?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Kört hem hojjen nu och känner mig jäkligt nöjd! Glad att jag tog mig för att byta hoj, och känner att jag kommer ha mycket kul med den här. Fick även ett Silencer System Mini Pro på köpet :)

Det funkar alltså med helsyntet, även under inkörning? Hade läst att KTM rekommenderar mineralolja under inkörning, men ser inget om det i handboken. Fan vad det där med olja är luddigt...

är den helt ny är det säkrast att köra på mineralolja om du vill att kolvringarna ska slita in sig ordentligt, helsyntet kan smörja FÖR bra under inkörning :gnissla
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
är den helt ny är det säkrast att köra på mineralolja om du vill att kolvringarna ska slita in sig ordentligt, helsyntet kan smörja FÖR bra under inkörning :gnissla

Högsta multigrade mineraloljan jag hittat har varit 10W40, sen nån rak 50, men med för låg kvalitetsstandard... vetefan vad man skall tro.

Å andra sidan är väl kolvringarna inslitna vid det här laget... drog några mil till på kvällen och är nu uppe i 12.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Högsta multigrade mineraloljan jag hittat har varit 10W40, sen nån rak 50, men med för låg kvalitetsstandard... vetefan vad man skall tro.

Å andra sidan är väl kolvringarna inslitna vid det här laget... drog några mil till på kvällen och är nu uppe i 12.

12 mil så e det bara köra vidare och vara glad :), ringarna slits in under första timmen motorn går, och oftast är det under testkörningen i bänk hos tillverkaren (om man inte renoverar själv såklart)
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Aaaahhh...

Äntligen är man tillbaka i Göteborg och lite halvt uppackad åtminstone. Hojen och hojkläderna är framme iaf!

Om det är regnfritt imorgon sticker jag hemskt gärna ut och kör en sväng, någon som är på? Eller ska vi spara oss till söndag?

Jag kör mer än gärna en sväng, får se om och när jag kan komma loss från vardagen.

släng i väg ett sms innan du sticker ut!

Välkommen tillbaks!
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Solen skiner, så jag drar nog en eftermiddagstur idag om jag hinner... behöver skruva fast skylthållaren som redan har skakat loss, bara... kul det här med enstånka :D

Var brukar ni i göteborgsgänget köra nånstans?
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Körning söndag 12:00 på GP

Hur är vädret i stan??

1.Sämsgård, hinner inte in till 12. kanske 13.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11.Fast_man
_________
 
Last edited:

tord_450

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Ska köpa Honda 450 sm
Tjenare ! Ny på sidan :p Funderar på att skaffa mig en hoj, vilken e den bästa nybörjar hojen i motard klassen ?? :)
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Beror på vad du är ute efter, hur mycket du är beredd att mecka, osv...

Jag ställde mig själv samma fråga nyligen, och svaret för min del var en 690. Perfekt för mig, som vill ha lite lek, lite bekvämlighet, och vettiga serviceintervall. Det finns en del trådar med allmänna synpunkter om hojjar här.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Var det någon som såg Rick, Mark eller Paser när dom pillade loss detta clipset från min hoj så att jag inte skulle köra ifrån dem hela tiden????

DSC_0519.jpg


Var lite taskigt av dem tycker jag iom att den inte vill starta just nu för att de-kompen inte vill dekompa...

DSC_0512.jpg


Men det var en kul körning i fredags innan de saboterade min hoj iofs :tummenupp

DSC_0503.jpg
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Steg 1 avklarat för konvertering till enduro! :yoparty ...nu återstår bara att få hem lite distanser o brickor.


knotterdack.jpg
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ingen som har en motardframfälg till KTM från -03 framåt liggandes?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top