Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Någon som vet något om detta däcket? Tydligen ett Dunlop race-regndäck, tycker mönstret ser ovanligt ut, tror ni det skulle funka bra (framdäck)? Kan få tag på ett nytt billigt nämligen :)

!BgtOvVQB2k~$(KGrHqQOKiYErzLE)F+!BLGV95deoQ~~_12.JPG

Någon som vet något om detta däcket? Tydligen ett Dunlop race-regndäck, tycker mönstret ser ovanligt ut, tror ni det skulle funka bra (framdäck)? Kan få tag på ett nytt billigt nämligen :)

!BgtOvVQB2k~$(KGrHqQOKiYErzLE)F+!BLGV95deoQ~~_12.JPG

good shit ja har, du har snart

hur stor blir skillnaden med trimkam och kolv?

Jag håller precis på att byta kam och kolv.

Trimkam gör hojen mer aggresiv genom att flytta upp effektregistret. Den gör helt enkelt så att den öppnar ventilerna mer än en vanlig kam (skjuter ner dom längre och håller öppet längre). Till detta så brukar man stoppa i en kolv med högre kompression eftersom en trimkam sänker kompressionen (pga att ventilerna öppnar mer).

Stoppar du bara i kolv med högre komp så får du bättre botten och mellanregister jämfört med innan.

Men många storkubikare (650) sänker faktiskt kompressionen för att kunna få upp varvtalet.

Är det en 250 EXC som du vill leka med så innebär byte av kam att du får ett motocross register. Kompkolv på det så får du ett vettigt register med lite botten också. Dock så slits en kompkolv snabbare.

Last edited:
Trimkam gör hojen mer aggresiv genom att flytta upp effektregistret.

Beror ju helt och hållet på vad man lägger i för kam. Du kan ju lägga i en kam som matar mera på botten, eller kanske en som ger mera i mellanregistret. Allt handlar ju inte om att flytta upp effektregistret och ta ut mera på topp.

Beror ju helt och hållet på vad man lägger i för kam. Du kan ju lägga i en kam som matar mera på botten, eller kanske en som ger mera i mellanregistret. Allt handlar ju inte om att flytta upp effektregistret och ta ut mera på topp.

Ok, det var något jag förutsatte eftersom han har en EXC. För den vill man väl inte slöa ner ännu mer :)

Ska sälja min Icon Field Armor Vest och tänkte kolla här först (var aningen för liten för mig). Har använts några få gånger under sensommaren så det är så gott som nytt.

2006_Icon_Field_Armor_Vest_Black.jpg

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...