Vi som kör GoldWing!

Det ger lite hopp… får be att få provköra kompisens ’85a.
Jag vet ju inte exakt hur du är byggd, men jag är ungefär 170cm lång och väger 78kilo. Jag har inga problem att köra lågfarten varken med en guldvinge eller med min egen roadglide. Allt svammel om att stora hojar kräver en stor muskulös förare är bara just det, svammel!
 
Han som besiktade min i våras var nog runt 165cm
 

Bifogat

  • F5F112BB-1541-496C-AC87-1CACDE346D80.png
    F5F112BB-1541-496C-AC87-1CACDE346D80.png
    4.3 MB · Visningar: 41
Märkligt att lägga ner produktionen på en modell som gjordes om fullständigt så sent som för 5 år sedan.
Den kan ju egentligen bara just precis ha betalat sina utvecklings- verktygs- och set-upkostnader.

Nu, när den skall börja dra in pengar så fimpas den.

Säger en del om hur snabbt omställningen går, och hur dålig framförhållningen är.

Pengar i sjön, och vi kommer få se mer av den varan.
 
Märkligt att lägga ner produktionen på en modell som gjordes om fullständigt så sent som för 5 år sedan.
Den kan ju egentligen bara just precis ha betalat sina utvecklings- verktygs- och set-upkostnader.

Nu, när den skall börja dra in pengar så fimpas den.

Säger en del om hur snabbt omställningen går, och hur dålig framförhållningen är.

Pengar i sjön, och vi kommer få se mer av den varan.
Jag har en vag känsla av att köparna istället väljer HD och Indian. Bara en känsla som sagt, ogooglad.
 
Hur svårt skulle det vara att avgasrena en modern motorcykel med modern insprutningsmotor och lambada sonder överallt, där man inte ens jagar dom sista hästkrafterna?

Den läggs ned av andra skäl.

Många andra modeller däremot försvinner nog för att dom inte är lika enkla att avgasrena.
Speciellt modeller med små motorer där man inte har råd att tappa 20% av effekten för att avgasrena
 
Märkligt att lägga ner produktionen på en modell som gjordes om fullständigt så sent som för 5 år sedan.
Den kan ju egentligen bara just precis ha betalat sina utvecklings- verktygs- och set-upkostnader.

Nu, när den skall börja dra in pengar så fimpas den.

Säger en del om hur snabbt omställningen går, och hur dålig framförhållningen är.

Pengar i sjön, och vi kommer få se mer av den varan.
Ja, om det är miljömål som är basen, så kan man ju påpeka att det inte bara är pengar som går i sjön.....
 
Honda ändrar sig och fortsätter producera GW.
Att yenen fallit 30% mot dollarn senaste halvåret underlättar nog lite för att få lönsamhet på Japanbyggda hojar..

 
Last edited:
Honda ändrar sig och fortsätter producera GW.
Att yenen fallit 30% mot dollarn senaste halvåret underlättar nog lite för att få lönsamhet på Japanbyggda hojar..


Puh, annars hade ju SportHoj fått hitta någon annan hoj att göra sig lustig över..
 
...utan att någonsin ha tJört en.

Fast, behöver man verkligen det?

Om man gillar små lätta sportiga nakenhojar, behöver man verkligen köra en GW för att förstå att det inte är vad man gillar?

Kan man inte anta och extrapolera efter fakta som att den väger som en Nissan Micra och har effekt som en anta att den inte känns liten och sportig?
Kan man inte titta på bilderna och på nått sätt känna att den nog inte är en nakenhoj?

Alltså jag är för att man ska provköra allt, även sånt man inte tror man gillar, men är det verkligen nödvändigt för att ha en uppfattning?

Framförallt att dom ser ut som en indisk lastbil gör att jag vill kräkas på dom:

 
Fast, behöver man verkligen det?

Om man gillar små lätta sportiga nakenhojar, behöver man verkligen köra en GW för att förstå att det inte är vad man gillar?

Kan man inte anta och extrapolera efter fakta som att den väger som en Nissan Micra och har effekt som en anta att den inte känns liten och sportig?
Kan man inte titta på bilderna och på nått sätt känna att den nog inte är en nakenhoj?

Alltså jag är för att man ska provköra allt, även sånt man inte tror man gillar, men är det verkligen nödvändigt för att ha en uppfattning?

Framförallt att dom ser ut som en indisk lastbil gör att jag vill kräkas på dom:


Nej nej, man måste inte.

Jag blir bara lite less på en del som dömer ut något som dom aldrig kört på.
Det finns gapiga sporthojskillar som haft svårt att hänga med erfarna GW-förare när det börjar knorva till sig.

Självklart är det inte fråga om att en Goldwing skulle vara mer sporthoj än en sporthoj. Däremot finns det gott om folk på sporthoj som aldrig kommer i närheten av sin hojs verkliga kapacitet - och det kan vi nog enkelt enas om.

Vad gäller det där bling-blinget som en del pyntar sina hojar med så skall man veta att det ofta är så cheezy att en redig högtryckstvätt löser en hel del.

Jag skall äga en GW en dag.
Står på listan, så är det bara.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: DaK
Glömmer aldrig när jag och en kollega åkte till Mantorp på varsin GoldWing, sittandes på passagerarsadeln med nerfällda armstöd, stereon på fullt ös med Chuck Berry och aktiverad farthållare.
Good times.
 
Jag har haft en GL1000, 76:a vill jag minnas, sedan gick det bara utför med vingarna.
När jag blir jättegammal kan det bli en vinge igen, om man fortfarande får ha en hoj då.
 
Glömmer aldrig när jag och en kollega åkte till Mantorp på varsin GoldWing, sittandes på passagerarsadeln med nerfällda armstöd, stereon på fullt ös med Chuck Berry och aktiverad farthållare.
Good times.
Minen på folk som kör om en när man sitter på passagerarsätet med farthållaren igång, och håller i en förare som inte existerar. Priceless
 
Jag läste på länken om nästa års modeller att dom hade automatlådor med både krypväxel och backväxel, så det skulle inte förvåna mig om dom har ett 500kg's gyro inmonterat för att behålla balansen utan stöd
 
Back
Top