Vi som kör GoldWing!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Har ni ens provkört en? De lär vara jävligt mycket mer najs än man tror. Jag skulle ta en om jag fick den.
 

Dr.Bike

Guest
Har ni ens provkört en? De lär vara jävligt mycket mer najs än man tror. Jag skulle ta en om jag fick den.

Sant.
Nu är inte GW min likör, men några ärrade gamla bekanta knuttar som numera kör GW brukar rasta en hel del snorisar på sporthoj! :tummenupp
Fr.allt med den nyare 6:an för den har en "sporthojsram" och vägegenskaper som duger. De gamla är mer gummiartade, men som sagt...
Skulle vara kul att hitta den där filmen på tuben igen där en GW drar en sporthojsåkare över bergen i Californien ;)
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Den här ser ju rätt ball ut iallafall, och den bygger ju på Gold Wing.

honda-ev-06-concept.jpg


Gissar att de har trollat rätt duktigt med linjerna på hojen, den borde ju vara ganska bronto-stor med tanke på ursprunget.
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Sant.
Nu är inte GW min likör, men några ärrade gamla bekanta knuttar som numera kör GW brukar rasta en hel del snorisar på sporthoj! :tummenupp
Fr.allt med den nyare 6:an för den har en "sporthojsram" och vägegenskaper som duger. De gamla är mer gummiartade, men som sagt...
Skulle vara kul att hitta den där filmen på tuben igen där en GW drar en sporthojsåkare över bergen i Californien ;)

Det här är kanske inte den du söker, men helt klart imponerande:
[YOUTUBE-ID]0nrMQ3QwyPo[/YOUTUBE-ID]
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
1. Avis på vägen
2. snubben KAN den vägen.
3. satan
4. Livsfarlig, att kränga 37 ton buss sådär och BROMSA in i kurvorna känns mest livfarligt..
 

Dr.Bike

Guest
Det här är kanske inte den du söker, men helt klart imponerande:

Jo!
Precis den! (utan att ens titta)
hur hittade du den? BRa jobbat!
Jag har kört en liknande väg själv och de är underbara vissa vägar i amerrkat :tummenupp
Den jag körde gick genom en Redwood-skog och vägen var bra brant.

Som sagt...GW är inte den buss alla tror.
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Provsatt en GoldWing från 1982 på Yamahacenter...med skräckblandad förtjusning...som att sitta i en ensitsig Honda Civic! fan t. om instrumenten måste kommit från en personbil..& stereon...helt sjukt smaklöst alltihopa...

Har ni ens provkört en? De lär vara jävligt mycket mer najs än man tror. Jag skulle ta en om jag fick den.

Jag skulle också ta en om jag fick den...säkert grymt bekvämt! man kan ju ha sporthojen på en trailer bakom! :tummenupp
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Dom (vissa) har back !

Bara den detaljen gör att jag vill ha en.

Brukade föresten vara en GW på stunt- och streetkvällarna på Barkarby.
Den skämdes då inte för sig.
 

MC Doktorn

Guest
Har provat winge 2005 och kan säga att den senare modellen med bla 1800cc motorn är imponerande lättkörd och balanserade.

Men jag tycker dom "nakna" GW är ballast.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sant.
Nu är inte GW min likör, men några ärrade gamla bekanta knuttar som numera kör GW brukar rasta en hel del snorisar på sporthoj! :tummenupp
Fr.allt med den nyare 6:an för den har en "sporthojsram" och vägegenskaper som duger. De gamla är mer gummiartade, men som sagt...
Skulle vara kul att hitta den där filmen på tuben igen där en GW drar en sporthojsåkare över bergen i Californien ;)

Drar och drar. Sporthojen är ju där för att filma, och han verkar inte ha jätteproblem att hänga med....
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag o polaren hyrde en GW på Hondacenter Vanadis en vecka och körde till Köpenhamn. I sista stund valde vi bort 2 x Dominator som vi hade bokat.

Den var feet, vi fick ligga ganska mycket, både i Halmstad och Skara och den hade back och fet stereo. Centrallåset gjorde det smidigt att handskas med packningen, som givetvis rymdes i bagageutrymmet.

Ett nattrace i Köpenhamn vann vi över ngn 600cc ( som fick rödlyse:rolleyes: )

Jaja, som vanligt mycket gnäll från folk som aldrig kört en. Fatta ist hur mäktigt det är att cruisa på stranden i skanör med Public Enemy i högtalarna och trehundra kilo lätthanterlig monsterhoj mellan benen.

Självklart köper jag inte en, men det är fortfarande en motorcykel.
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top