VFR800 - Bra eller anus?

Jag var jävligt inne på en Viffer.
Grymt jävla snygg (tycker jag) och skottsäker säger alla. :tummenupp
Vill dock köra lite grus också därav Trajjan.
Har för mig (när jag läste på) att på dom tidiga VTec så slår det till vid normal motorvägsfart.
Dvs VTec'en slår till från vilket kan låta/kännas lite irriterande.
Tror det åtgärdades till 05'orna.
Kanske kan bekräftas/dementeras av Viffer-piloter? :va
 
Jag har under det år jag ägt min VFR varit väldigt nöjd, men jag åker tyvärr alldeles för lite för att njuta av touring egenskaperna.
Köpte en 2008 med 150mil på mätaren, den har nu gått 703.
Iof fel årstid att lägga ut på blocket, men jag testar ändå, annars får den gärna stå kvar i garaget :tungan
 
Slår till vid 7000 varv, har "moddat" min så den känns bara bra he he som en TURBO
Har för mig min varvar 5000 vid 120 på 6 an
 
Frostis, jag har kikat på din annons. Är grymt sugen..... Kanske hör av när jag funderat lite till..... slut ot .
 
Ta dig en funderare du :tummenupp

Med andra slutburkar så får den ett skönt ljud iallafall [video=facebook;10150301342523881]http://www.facebook.com/photo.php?v=10150301342523881&set=vb.558643880&type=2&theater[/video]
 
Det är en MRA touringruta . joo den funkar skapligt tycker jag, men har ju inge att jämföra med, den satt på när jag köpte hojen. Har 2 original också och en svart double bubble men inte testat någon av dem ....

Jag trodde burkarna var original men polarna tyckte den bullrade lite väl mycket för det och det stämmer ju, men besiktad så här. Tog hem den från Wales i vintras. Andy på BANHOJ.COM hjälpte mig
 
Milen på en VFR spelar verkligen ingen roll. Det är allmänskicket och hur den är skött servicemässigt som gäller. Det är klart att det sannolikt är mer skavanker och osäker servicehistorik på en som gått 10000 mil mot en som gått 2800 men det är ju indirekt mot milen.
Jag skulle tveklöst välja en VFR som touringhoj med sportiga egenskaper men inte en 02- utan en -01. Den senare är verkligen fin i jämförelse utseendemässigt men jag stör mig så på Vtech-teknologin som jag inte tycker ger ett skit mer än trög gasrespons innan den träder in.
En välvårdad 01a, mums!
 
Jag skulle tveklöst välja en VFR som touringhoj med sportiga egenskaper men inte en 02- utan en -01. Den senare är verkligen fin i jämförelse utseendemässigt men jag stör mig så på Vtech-teknologin som jag inte tycker ger ett skit mer än trög gasrespons innan den träder in.
En välvårdad 01a, mums!

Jag är på jakt efter en välvårdad 06-08 så vtec går inte att komma ifrån.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top