Vettigaste hoj att köpa för max 25 000kr

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tjena! Undrar vilken som är den vettigaste hojen att köpa beggad för max 25 000kr. Krav är att den är så driftsäker och i så fint skick som möjligt. Coolhetsfaktor och hästkrafter kommer absolut i andra hand. Dock minst 400cc ska det vara. Sport/touring/motard/off road.
 
kör me en motard mycke kul för pengarna typ 640 funkar väll bra om du ska glida runt på vägarna
 
kolla yamahas fzr tidigt 90-tal. samma med honda cbr, suzuki gsx-r, kawasaki zxr. är bra cyklar allihopa. har bara erfarenhet av fzr600 1991 och zxr 750 1989. men dessa är bra cyklar om de tas omhand väl!

/ROBIN
 
Tittar själv lite i den prisklassen... En vettig är väl Kawa ZX-6R -98... den får du för 25. Har inte kört den själv... Ligger en del på blocket.

Annars överlag är det överpris på sporthojar som har en tio år på nacken enligt mig. Det är bara att pruta... Köparens marknad!



ps. vet inte om det är en sporthoj du vill ha.. läste igenom din fråga igen. Vettig och vettig. Nja, kanske inte mest ekonomiska hojen, men det är ju inga av sporthojarna.
 
Last edited:
Kan bara säga Suzuki gsxr1100:tummenupp
Föresten min kanske är till salu men vill nog ha några tusen till isf.
 
du får nog lika många svar som det finns hojar,, kolla på nåt du gillar o kolla upp den riktigt så den är ok, köp sen :tummenupp
 
Måste ju vara en fzr 600, typ -91. Eller en mördad, danskimporterad papperslös valfri sportis från slutet av samma årtionde:)
 
CBR600F alla dagar i veckan, ingen av de övriga hojarna som är förslagna håller samma klass som den.
 
Kapar tråden, hur är en ZXR 750 -91 och -92a att köra? Jämfört med en CBR 900 -92.
 
Kapar tråden, hur är en ZXR 750 -91 och -92a att köra? Jämfört med en CBR 900 -92.

Nej gör inte det!



Verkar som att FZR 600 är billiga och driftsäkra? Har för mig att jag läst eller hört det för nåt år sedan i alla fall. Stämmer det? Hur bra rör dem på sig? :tungan Över 50hk skulle kännas kul. Men helst inte mer än 80, fast det är väl ingen risk i den här prisklassen?

Någon sa att sporthojar är oekonomiska. På vilket sätt? Vad jag förstått så är de ganska enkla och billiga i underhåll? Kräver inte så mycket?
 
Nej gör inte det!



Verkar som att FZR 600 är billiga och driftsäkra? Har för mig att jag läst eller hört det för nåt år sedan i alla fall. Stämmer det? Hur bra rör dem på sig? :tungan Över 50hk skulle kännas kul. Men helst inte mer än 80, fast det är väl ingen risk i den här prisklassen?

Någon sa att sporthojar är oekonomiska. På vilket sätt? Vad jag förstått så är de ganska enkla och billiga i underhåll? Kräver inte så mycket?
FZR 600 har typ 92 hästar har jag för mig, dricker olja också, annars är de driftsäkra vad jag har läst iaf!

Oekonomiska i försäkringkostnad, min gamla CBR 900 -92 kostade mig 6000 i trafikförsäkring. :gnissla

Jag ska ha sporthoj igen, ZXR 750 -91 eller -92 bara för att ser så jävla råa ut, eller CBR 900 -92 till -94, gamla hojar är coolast.

Nya är fina att titta på, visst, men de är knappast brutala och jag tycker att de gamla låter coolare också.
 
Jag skulle föreslå en tidig Fireblade som borde gå att få för ungefär dom pengarna. Verkar vara riktigt driftsäkra maskiner och kompisens 93:a känns faktiskt inte så värst mycket mindre modern än min R1-98. En hoj före sin tid skulle jag kalla den. :tummenupp
 
Jag skulle rekomendera en Yamaha YZF 750R, hade tidigare en sådan -94a. Riktigt kul hoj med bra klös, 125 hk.
 
Nej gör inte det!



Verkar som att FZR 600 är billiga och driftsäkra? Har för mig att jag läst eller hört det för nåt år sedan i alla fall. Stämmer det? Hur bra rör dem på sig? :tungan Över 50hk skulle kännas kul. Men helst inte mer än 80, fast det är väl ingen risk i den här prisklassen?

Någon sa att sporthojar är oekonomiska. På vilket sätt? Vad jag förstått så är de ganska enkla och billiga i underhåll? Kräver inte så mycket?

Jag ringde och hörde mig för vad en 5000 mila service på en cbr600f -98 med ventiljustering kostar. runt 5000 totalt brukar det kosta...
Dessutom är alla sporthojar förutom dem som är äldre än 20 år, dyra att försäkra.

Vill du bara ha en enkel, billig och bra förstahoj så köp en så ny offroad som möjligt.
 
Last edited:
Jag skulle föreslå en tidig Fireblade som borde gå att få för ungefär dom pengarna. Verkar vara riktigt driftsäkra maskiner och kompisens 93:a känns faktiskt inte så värst mycket mindre modern än min R1-98. En hoj före sin tid skulle jag kalla den. :tummenupp
Min köpte jag rasad, sen fixade jag den så höll den i 90 mil innan ett ventilknaster gav upp, bara av med toppen igen.

Thats driftsäkerhet! :tummenupp

Fast det är inte hojens fel utan mitt, övervarvade ju en del. :gnissla

Bortsett från det så var det faktiskt en ganska trevlig hoj. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top