Vettig bestyckning på en KTM625 -04!!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej!

Tycker det är som alla andra jäkligt svårt det här med bestyckning, kan redan nu säga att jag inte har råd att bänka den ännu.

De som känner till 625/660 så brukar de har i ostrypt 165 huvudmunstycke och 48 i lågfart.

Nu till problemet, har monterat på en rallykam på den nyligen samt rensat orig dämparen "har inte för avsikt att skaffa helsystem än" samt flyttade ner clipset och höjde nålen ett hack. Körde en tur med hojen och det kändes bra men lite ojämn. Skruvade ut stiftet och det såg inte direkt gyllenbrun men inte heller kritvit. Satte in ett 170 munstycke och prövade en till tur men stiftet förblir samma färg och den gick sämre tycker jag än med 165.
Så tips mottages gärna. Ska pröva igen när jag har tätat ventilkåpan och bytt olja med att ev höja nålen ett hack till för jag ska inte behöva gå upp ytterliggare i huvudmunstycke. Obs har inte problem med eftersmällar med lågfarten.

motardnisse skrev:
2286627 Hej!

Tycker det är som alla andra jäkligt svårt det här med bestyckning, kan redan nu säga att jag inte har råd att bänka den ännu.

De som känner till 625/660 så brukar de har i ostrypt 165 huvudmunstycke och 48 i lågfart.

Nu till problemet, har monterat på en rallykam på den nyligen samt rensat orig dämparen "har inte för avsikt att skaffa helsystem än" samt flyttade ner clipset och höjde nålen ett hack. Körde en tur med hojen och det kändes bra men lite ojämn. Skruvade ut stiftet och det såg inte direkt gyllenbrun men inte heller kritvit. Satte in ett 170 munstycke och prövade en till tur men stiftet förblir samma färg och den gick sämre tycker jag än med 165.
Så tips mottages gärna. Ska pröva igen när jag har tätat ventilkåpan och bytt olja med att ev höja nålen ett hack till för jag ska inte behöva gå upp ytterliggare i huvudmunstycke. Obs har inte problem med eftersmällar med lågfarten.
Kolla här mannen. Precis din hoj (och min).

.

Olle Ohlsson racing hade tyvärr inga munstycken.
Så nu till frågan vart hittar man munstycken till en
Keihin FCR-MX flat-side carburetor Ø 41mm
Dum fråga, är det samma munstycken till alla Keihin och t,ex Mikuni???

Behöver 168 main och 48 lågfart!!!

motardnisse skrev:
2288759 Olle Ohlsson racing hade tyvärr inga munstycken.

Det är olika munstycken till Keihin och Mikuni.Det sitter Keihin FCR på i princip alla 4-taktscrossar så munstycken borde du hitta i vilken crossbutik som helst.Jag körde med 158 main när jag hade slipon på 625:an.

Busaberg skrev:
2288835 Det är olika munstycken till Keihin och Mikuni.Det sitter Keihin FCR på i princip alla 4-taktscrossar så munstycken borde du hitta i vilken crossbutik som helst.Jag körde med 158 main när jag hade slipon på 625:an.

:3freak Va gick du ner i munstycke??

motardnisse skrev:
2288873 :3freak Va gick du ner i munstycke??
Den gick fett på höga varv annars.Får nog lite andnöd på höga varv med den lilla luftburken som är på 625:an.Kör med 165 nu med helsystem och hela överdelen på luftburken bortsågat samt hål i locket på sidan.Men lågfarten går dom grymt snålt på original,speciellt om man öppnar luftburken lite.

motardnisse skrev:
2288759 Olle Ohlsson racing hade tyvärr inga munstycken.

När jag var ute på jakt efter munstycken så, trot eller ej , så hittade jag hos MC-varuhuset.

Det kan iofs vara så att jag sitter på extra munstycken, måste dock kolla i garaget. Innebär en tur söder om city för dig dock.

motardnisse skrev:
Har kollat..... 168 och 45 kan jag hjälpa till med, inte 48 dock.

.

.

Last edited:
Spider skrev:
2289007 När jag var ute på jakt efter munstycken så, trot eller ej , så hittade jag hos MC-varuhuset..

Det kan iofs vara så att jag sitter på extra munstycken, måste dock kolla i garaget. Innebär en tur söder om city för dig dock.

Nä ni är för goa killar, tackar för hjälpen.
Hittade hos http://www.forsellmotor.se riktigt trevliga killar.
De hade 168 och 48 hemma så får vi se när jag har tid att montera in dem också.

Kanon att jag fick länken av dig Spider! :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...