Verkstan kan inte synka förgasarna!

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det finns säkert rätt mycket förgasarbryggor till gpz900 liggande på skrotar så du kan säkert hitta en fin uppsättning och skippa dessa strulförgasare. Jag köpte själv en brygga till yzf750 på Hojbiten för 700:-. Superbilligt.
 

Honken1388

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2017
Ort
Mölndal
Hoj
1985 Kawazaki GPZ 600R
Hojen gick ok när jag lämnade in den.

Lång historia kort.

Hojen köptes av dödsbo, den saknade servicebok så han som sålde den visste inte hur den var servad.

Bytte olja, filter tändstift, luftfilter, kylarvätska, kollade spel på ventilerna (ventilkåpspackningen läckte) så jag tog bort förgasarna och rengjorde men kan missat lågfartarna.

Fanns endast kvitto på nytt drivpaket och bromsvätska som byttes månader innan mannens bortgång.
I övrigt väldigt fint skick, inga skador på kåpor, dock var bägge blinkers fram avbrutna och tejpade. Men dessa fanns billigt i England.
Även inköpt tankgivare då den som sitter inte funkar, gör även rent tanken samtidigt.
Finns skrot i Holland som har allt möjligt till denna modell.:):):):)

Funkar GPZ 900 förgasare direkt på denna?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det låter som en fin hoj. :tummenupp
Om du ändå ska riva förgasarna en gång till så kan du ju justera spjällen när du håller på.
Vill du fortfarande lämna in hojen för en synkning så är det ju upp till dig.
Att synka själv är billigare :)
CarbtunePro, inkl praktisk vadderad väska ............... 980 kr
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Hojen gick ok när jag lämnade in den.

Lång historia kort.

Hojen köptes av dödsbo, den saknade servicebok så han som sålde den visste inte hur den var servad.

Bytte olja, filter tändstift, luftfilter, kylarvätska, kollade spel på ventilerna (ventilkåpspackningen läckte) så jag tog bort förgasarna och rengjorde men kan missat lågfartarna.

Fanns endast kvitto på nytt drivpaket och bromsvätska som byttes månader innan mannens bortgång.
I övrigt väldigt fint skick, inga skador på kåpor, dock var bägge blinkers fram avbrutna och tejpade. Men dessa fanns billigt i England.
Även inköpt tankgivare då den som sitter inte funkar, gör även rent tanken samtidigt.
Finns skrot i Holland som har allt möjligt till denna modell.:):):):)

Funkar GPZ 900 förgasare direkt på denna?

Åh ursäkta, jag missade att det var en 600. Nej, de passar inte. Det kan ju finnas förgasarbryggor till 600'an med dock.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag har en morgan carbtune att ev sälja för den som vill ha ny leksak. Rätt kul att laborera med om man inte gjort det förut. Köpt för 7-8 år sedan men knappt använd...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top