BostonGurka
Bannad
Är du helt dum i huvudet?!!
Det finns inga exakta uppgifter att få tag på som påvisar den exakta siffran i Irak men det talas om över miljonen civila som strukit med...HITINTILLS!
Lancet surveys of Iraq War casualties
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det finns inga exakta uppgifter att få tag på som påvisar den exakta siffran i Irak men det talas om över miljonen civila som strukit med...HITINTILLS!
Jag baserade mitt antagande på George Galloways uttalande.
Jag tror i min lilla värld att det är ganska långsökt att sitta och hitta på siffror inför den samlade kongressen, man bör nog ha dubbelkollat mer än 2 gånger innan man anklagar USA för att ha bragt 1 miljon människor om livet.
Jag baserade mitt antagande på George Galloways uttalande.
Jag tror i min lilla värld att det är ganska långsökt att sitta och hitta på siffror inför den samlade kongressen, man bör nog ha dubbelkollat mer än 2 gånger innan man anklagar USA för att ha bragt 1 miljon människor om livet.
Samtidigt säger han väl först en miljon och sedan 150.000?
Kan första vara med sanktionerna och andra med vapen?
Edit:
Damn MR Sausage..![]()
...Var det över huvud taget någon som sköt från marken?
För att de kanske ville döda den de sköt först så klart!![]()
Ingen aning, läs mitt inlägg igen.
Och ett par hundra tusen av dem var barn!
Ingen av dem valde att befinna sig i en krigshärd, den amerikanska soldaten han gjorde det däremot.
Och att sedan vända det till att säga att muslimerna, de minsann är fulla av synd idiotförklarar dig nog till den milda grad att du skulle vunnit något pris för det!
Hur tänkte du där eller du hatar hellre än lär dig att förstå?
Krig förvandlar tidigare rationella människor till mördare utan någon som helst empati. Apachepiloterna ville helt enkelt döda för dödandets skull.
I Bosnienkriget hittade soldater ibland inga andra soldater att slåss mot och sköt därför urskiljningslöst mot civila. Samma sak förekommer i Afghanistan. Det är ett fenomen man nog bara kan förstå om man befunnit sig i en krigshärd.
Jag vet, jag var där när det var som värst vilket flera på Sporthoj är fullt medvetna om.
Men det är inget du lär uppleva från TVsoffan hur mycket du än försöker.
Misstag sker i krig och det är någons sak att bedöma huruvida det var ett misstag eller inte. Kör du en blå Mazda 323 av en specifik årsmodell så ser du likadana bilar överallt du kör, detsamma gäller i krig, alla ser ut att bära vapen.
En präglad form av schizofreni helt enkelt mycket vanligt förekommande bland soldater i krigssituationer.
Tittar man på filmen och lyssnar på piloterna så hör man mycket tydligt hur de fungerar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni
Sen låtsas retirera för att sedan dra upp granat kör de också på.
De kvinnor och barn som dött i irakkriget är de som använts som levande sköldar av irakierna själva. Den taktiken har de kört med länge nu, funkar okej. Sen låtsas retirera för att sedan dra upp granat kör de också på.
Förstår att i första hand skjuta folksamlingen,
men varför skjuta när några försöker rädda en svårt skjuten människa?
...Var det över huvud taget någon som sköt från marken?
PROPAGANDA
Bra tråd faktiskt. Trodde att allt på internet var sant fram tills nu. Du har fått mig att se ljuset
Starkt av jänkarna att identifiera fiender under de omständigheterna. Tragiskt med ungarna men allt ansvar måste förstås läggas på de idioter som tar med dem ut på ett slagfält.
Helt och hållet utan minsta lilla ironi tycker jag att ditt inlägg var bland det bästa jag har läst på SH!Ansvaret ligger faktiskt även hos dig och mig, ett ansvar för att göra det lilla vi kan för att åstadkomma en värld där problem blir lösta på ett annat sätt än genom vapenmakt.
Ansvar
Nej, nej, nej. Jag vägrar ta ansvar för att de barnen blev skadade. Nu blev du nog lite väl filosofisk.
Så om jag låter min dotter leka uppe på taket på ett höghus så är det inte bara mitt ansvar om hon ramlar ner?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |