Verkligheten överträffar dikten (88.an)

ft skrev:
Träffade f ö ett bögpar på en fest för ett tag sedan som visade sig ha slutsiffrorna 1488 i sitt telefonnummer. De tyckte det var rätt humoristiskt när de fick det hela förklarat. :D

(Bjuder på det uppenbara skämtet :tummenupp )
En som jag kände tidigare hade det också, och det roliga i det fallet var att han fick numret av Telia alldeles innan han hade en period när han lekte skinhead. Tror du man kan anmäla Telia för hjärntvätt eller iallafall yttre påverkning?! :hihi

ft skrev:
Träffade f ö ett bögpar på en fest för ett tag sedan som visade sig ha slutsiffrorna 1488 i sitt telefonnummer. De tyckte det var rätt humoristiskt när de fick det hela förklarat. :D

(Bjuder på det uppenbara skämtet :tummenupp )

hehe.. totalballt :)

men jag antar att de inte är så uppenbart för alla vad "14" står för... :rolleyes:
de är iaf de 14 orden.. tror inte jag bör skriva in dem här dock

men "nazistkod" som de skriver på A-blaskan.. herregud.. de e en omskrivning.. de får allt att låta som en enda stor konspiration..

Henken skrev:
Det dar med 14 fattade jag inte...
1 = A
4 = D
Lika med AD(HD)?

Nej. Men din version är bättre och mer rättvisande än den verkliga! :rofl

1484... :hihi

Som mos på kakan så är det lustigt att nassarna och nu nynassarna så glatt ägnar sig åt diverse varianter av numerologi. Det är nämligen en konst som länge förvaltats av det folk som brukar kallas Davids folk... vore inte den brunvita röran så irriterande skulle de vara rätt underhållande!

Empa skrev:
Ok nazistkod, det kunde jag nästan räknat ut, men exakt vad står det för. Adolf? :va

Adolf Diktator, kanske? :va :tungan

Dessa artiklar är underhållande. Ifall jag köper en Nogger någon gång skall jag lätt säga "jag vill ha en svart nigger, tack."

Empa skrev:
Ok nazistkod, det kunde jag nästan räknat ut, men exakt vad står det för. Adolf? :va

googla efter "14 words".. sen trycker du .. "jag har tur" så får du veta vad det står för.. annars så saxade jag detta från länk nummer 2 på google...

www.adl.org/hate_symbols/numbers_14words.asp skrev:
This numeral represents the phrase "14 words," the number of words in an expression that has become the battle cry and rallying slogan for the white supremacist movement: "We must secure the existence of our people and a future for white children." This expression was coined by the now imprisoned David Lane, a long-time racist and member of The Order, a far-right revolutionary group based in the Northwest, that was responsible for a number of bank robberies, the bombing of a synagogue and the murder of Denver radio talk-show host Alan Berg in the 1980s.

OK.... Orkar inte sätta mig in i det mer.
Sitter på jobbet dessutom, vill inte få sparken för att chefen tror man är nazist.

Jag känner mig hetsad av det här. Är vi fler?

Isåfall anmäler vi dem för hets mot folkgrupp.

Trötter skrev:
jag har lite dålig koll på gb:s historia, men när grundades Gb glass?
"1942 - GB bildas när Mjölkcentralen tillsammans med Choklad-Thule köper in Alaska-glass. Det nya företaget får namnet Glace-Bolaget AB. Nettoomsättningen första året är 825 000 kronor" WWW.GB.SE

burner skrev:
Gå in på deras sida http://malmo.antidiskriminering.net/ och kolla in bakgrundsbilden.

Det är 2 st händer som möts, 2 st VITA händer.

Kan tänka mig att de mörkhyade blir ledsna över detta.

Häng på och skicka in en anmälan till DO http://www.do.se/
Vi blir nog tvungna att anmäla hela etablissemanget. Någon som ser ett mönster? :tomten

Ombudsmannen mot etnisk diskriminering
Jämställdhetsombudsmannen
Handikapombudsmannen
Ombudsmannen mot diskriminering pga sexuell läggning
Barnombudsmannen

mb skrev:
Vi blir nog tvungna att anmäla hela etablissemanget. Någon som ser ett mönster? :tomten

Ombudsmannen mot etnisk diskriminering
Jämställdhetsombudsmannen
Handikapombudsmannen
Ombudsmannen mot diskriminering pga sexuell läggning
Barnombudsmannen

Usch. Detta har männen aktivt sett till att välja för att diskriminera kvinnan.

Det är hemskt.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...