Verkligheten överträffar dikten (88.an)

Last edited:
SSB skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,633308,00.html

Errr...vi som bara skojade om det häromdagen. Nu är det "på riktigt". zzzzz

Blir nog tvungen att uttala ett av det orden jag minst gillar; LOL.
Varför har man inte reagerat tidigare på nogger och 88:an? Drog man de löjliga parallerna först när ordet "black" kom med i sortimentet? Nu liknar det mest en häxjakt på GB, eftersom man nu också misstänker att glassen "igloo cola" anspelar på kokainmissbrukande eskimåer :D .

Läste precis artikeln, är det bara jag som tycker att det har gått lite för
långt i dagens patetiska Sverige ???

Varför inte anmäla även Antidiskrimineringsbyrån i Malmö som det skrivs om ?

Gå in på deras sida http://malmo.antidiskriminering.net/ och kolla in bakgrundsbilden.

Det är 2 st händer som möts, 2 st VITA händer.

Kan tänka mig att de mörkhyade blir ledsna över detta.

Häng på och skicka in en anmälan till DO http://www.do.se/

Fördomar kommer från folk med för livlig fantasi, för lite att göra och för lite kunskap om andra kulturer!
Man vågar ju knappt ha på sig något gult och blått samtidigt på sig i Sverige, för då blir man uppfattad som rasist. Har inte varit med om något annat land som blir kallad rasister när dom sjunger nationalsången.
I några skolor i Uppsala har man slutat fira Sveriges Nationaldag för att det kan kränka elever med utländsk härkomst. Hallå vi är i Sverige, jag fattar inte kränkningen...

Sorry om jag spann vidare från glassen men jag blir ju så lack, inte ens en vanlig glass kommer undan.. Ingen bra förebild för ungar,--- ät inte den glassen den är rasistisk...?? :huvet

Asså det betyder "Heil Hitler" jag som trott att det betydde "Hata Homos" :3freak , nä nu får det fan va nog med dom där jävla antirasisterna och deras påhopp, konstigt att en gammal volvo 740 blackline inte blivit attackerad ännu finns säkert mycket nazistiskt med den betäckningen oxå om man flummar iväg :huvet

Caba skrev:
Har inte varit med om något annat land som blir kallad rasister när dom sjunger nationalsången.
I några skolor i Uppsala har man slutat fira Sveriges Nationaldag för att det kan kränka elever med utländsk härkomst. Hallå vi är i Sverige, jag fattar inte kränkningen...

Bara rätt att inte sjunga den svenska nationalsången.

Kan inte kännas så kul för de utlänska eleverna, det viktigaste är att de utlänska eleverna skall känna sig hemma, de svenska snorungarna är inte så viktiga.

Är det inte viktigare att de utlänska barnen känner frid än de Svenska ?

Sverige kommer i framtiden ändå inte att tillhöra eller styras av Svenska medborgare.

Last edited:
Dom är inte lite dum heller. :dummer Och dessutom har väl 88:an alltid varit en naziglass.. dom har bara inte insett det förräns nu. slöhuvven :rolleyes:

88:an Karlsson var ju en liten elak nazist. :hihi

Stryp skattemedlen till de där dumma organisationerna. :4skrika

Gammaldags Vaniljglass är min favorit. Blir man etiketterad som konservativ rasist för att man föredrar en "vit" glass utan tillsatser? :3freak

Hur ska man göra för att slippa såna organisationer?
dom har ju knappast uträttat nåt av vikt.
Att sluta betala skatt känns nästan som en bra sak när man ser vad skattemedlen går till.
Slökärringar som inte har nåt att göra och till asylsimulanter som väller in från alla håll.

morlock skrev:
Dom är inte lite dum heller. :dummer Och dessutom har väl 88:an alltid varit en naziglass.. dom har bara inte insett det förräns nu. slöhuvven :rolleyes:

88:an Karlsson var ju en liten elak nazist. :hihi

Stryp skattemedlen till de där dumma organisationerna. :4skrika

Do'H! 87:an axelsson o 91:an karlsson mr...! :huvet 47:an löken är iofs min favorit... :yoparty

Helt seriöst, kan ju fatta tanken bakom antidis.. bla bla byrån, men asså hallå eller... drar sånna paralleller mot alla pensionärer som finns o vägrar komma ur deras 30-tals filosofi, har absolut ingenting att göra förrutom att sitta glo på TV o kackla en massa gojja. Som sagt, om skattepengarna går till att betala lön till såna här jönsar, så finns det ju ett bra ställe för staten att spara pengar på... :fatta!

Vi får väl snart bränna alla våra Svenska flaggor på ett stort bål, avskaffa Nationaldagen & döpa om alla glassar.....*suck* var är vi på väg??
Snacka om rasism...åt andra hållet!

Ja, det är ju klart...alla vet ju vad numret 88 står för.
Jag fick reda på det av en kund för några månader sedan så jag ger mig sjutton på att varenda invandrare också har koll på vad det hemska numret 88 står för.
Kan ge mig fan på att dom inte firade nyåret för 17 år sedan heller, eller att de precis börjat handla på BRL (har precis bytt ut priserna så att de slutar på -98 istället för -88).

Det känns fint att mina skattepengar kommer till ordentlig nytta...

iuridae skrev:
Do'H! 87:an axelsson o 91:an karlsson mr...! :huvet 47:an löken är iofs min favorit... :yoparty

Det hela är så fånigt att jag måste inflika att det är flygsoldat 113 Bom som regerar för att åtminstone få någon sansad referens in i tråden. :D

Träffade f ö ett bögpar på en fest för ett tag sedan som visade sig ha slutsiffrorna 1488 i sitt telefonnummer. De tyckte det var rätt humoristiskt när de fick det hela förklarat. :D

(Bjuder på det uppenbara skämtet :tummenupp )

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8