Som jag förstått det hela ligger två saker bakom förändringen i reglementet:
1. Det är för dyrt för Ducati att trimma F07 så att den kan vinna race. Motorn håller kanske 2 race, sen måste de byta till en ny (har för mig att jag läste att den höll ungefär 30 mil eftersom den trimmas extremt hårt).
2. De vill inte rejsa med en hoj som de inte säljer längre.
Jag kan köpa båda argumenten ur Ducatis synvinkel men å andra sidan kände de till reglerna i WSBK när de bestämde sig för att bygga 1098:an och kommande 1198:an.
1, skiten håller inte nej, det är ju känt (Nagai)
Ducati har INTE ont om pengar, finns inga argument som håller.
visste om reglerna? men spela roll för dom.
att de skulle ändras? javisst.
ändrade dom själv, självklart.
"Balance of different motorcycle concepts."
Weight limit and then air-restrictors size of 2 cylinder over 850cc up to 1200cc machines will be updated, if
needed, during the Championship, by a system analysing the race points obtained.
no shit det säger ni inte.. här står det ju, svart på vitt.
översättning för icke grappahjärntvättat människa - " vi kommer ändra reglerna till vi får de resultat vi vill ha"
airrestrictors och tjafs, men tack, serien är otroligt jämn idag men visst förstör det igen bara.
jävla nötter
grattis racingvärlden, ni har återigen blitt rövknullade av storfuskarna!
men jag ska sluta gnälla, jag gör som jag vill i mitt hem, varför skulle inte ducati göra det..