Phasio
Ny medlem
Hej! Är det någon som har koll på ventilspelet på en Honda Hornet -06. Motorn är en CB600F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ventilspelet är det vid kall eller varm motor?
Menar inte alls att vara dryg, men vad tror du själv? Mycket får man reda på bara genom att fundera över vad som är rimligt. Är det rimligt att varmköra motorn och sedan plocka ner kåpor, tank, luftburk, insprut, ventilkåpa och sedan få motorn i rätt läge och hinna mäta av, innan motorn kallnat?
Såja, såja. Nu är hans väl en insprut som säkert är bökigare men på min förgasarhoj är det rätt enkelt att komma åt för att mäta ventilerna. Man kan i princip lyfta tanken bara med allt vad det innebär. Så i mitt fall vore det inte orimligt att man hade kunnat ordna en provisorisk tank för att värma hojen.
Sen är det inte alltid så att bara för att något verkar krångligt att det inte går eller är så man gör. Meka är knepigt ibland och konstiga lösningar är inte ovanligt.
Menar inte alls att vara dryg, men vad tror du själv? Mycket får man reda på bara genom att fundera över vad som är rimligt. Är det rimligt att varmköra motorn och sedan plocka ner kåpor, tank, luftburk, insprut, ventilkåpa och sedan få motorn i rätt läge och hinna mäta av, innan motorn kallnat?
Sympatiskt svar... Alla är vi barn i början... Se bara på dina fjädringstrådar...
Jag skrev att jag inte menade att vara dryg eftersom jag insåg att det nog skulle uppfattas som det. Menar inte att vara dryg nu heller!![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |