Ventiljustering

Ha ha ha ja nu fattar jag,, stort tack till er alla för det kolosala tålamodet.


ulf_lundin skrev:
Somliga förstår principer lättare, andra föredrar steg-för-steg beskrivningar;
Vad var det som var svårt ?
/u
 
Jag skulle inte lita på att någon ventil skall vara nertryckt fastän du är i fel takt..
Vet förstås inte vilket gradtal KTM har på kamaxeln men har du motorn ett varv fel så ligger kammen i växlingsläge mellan avgas och insug..

Beroende på vilken kam du har så kan vipparmarna vara lösa men insugskammen är på stigande så du får fel avstånd iffall du justerar.

Så det är juh enklast att studera kammen...kom bara ihåg att: 2motorvarv=1kamaxelvarv
så är det väldigt enkelt.... :fakta
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top