Ventiljustering

Ha ha ha ja nu fattar jag,, stort tack till er alla för det kolosala tålamodet.


ulf_lundin skrev:
Somliga förstår principer lättare, andra föredrar steg-för-steg beskrivningar;
Vad var det som var svårt ?
/u
 
Jag skulle inte lita på att någon ventil skall vara nertryckt fastän du är i fel takt..
Vet förstås inte vilket gradtal KTM har på kamaxeln men har du motorn ett varv fel så ligger kammen i växlingsläge mellan avgas och insug..

Beroende på vilken kam du har så kan vipparmarna vara lösa men insugskammen är på stigande så du får fel avstånd iffall du justerar.

Så det är juh enklast att studera kammen...kom bara ihåg att: 2motorvarv=1kamaxelvarv
så är det väldigt enkelt.... :fakta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top