Vem vinner WSBK 2009?

Vem vinner WSBK 2009?

• Antal röstningar
    0
Jonathan Rea, kan inte bedömma mer än det som skrivs här på SH vilket är för färgat av tycke.

Crosskille som övertalades att testa 125'a på bana 2003. Fick en styrning i BSB 2005 av Red Bull, fortsatte och kom 4'a totalt 2006. Tilldelades Hondas ena fabrikare inför 2007 och slutade 2'a efter Kiyonari. Det ryktades om inhopp i MotoGP men det blev aldrig av. Skrev 3-årskontrakt med Ten Kate inför -08 (tackade nej till Xerox Ducati). WSS i fjol, slutade 2'a efter Pitt. Har en jävligt skön körstil (subjektivt såklart). Fyllde 22 för några veckor sedan...
87840614.OotaQiOM.bsb6_11_1964.jpg

"Jonathan Rea, kan inte bedömma mer än det som skrivs här på SH vilket är för färgat av tycke."

Tog sin 1a BSB pole på Mondello 2005. Gör en halvtaskig start och blir knuffad rätt ut i gruset av Rutter inför 1a böj.

Jag vågar inte säga nåt förrän 2-3 race in i säsongen. Just nu tycker jag det ser väldigt öppet ut, men det kan lika gärna vara någon som går in och dominerar..

Är det inte ren och skär sensation att Stiggy Racing ligger trea efter två körda race? Före Spies och Fabrizio och utan en större sponsor.

Helt fantastiskt! Satt och skrek när Haslam tog 3:e och måste säga att det var riktigt kallt av honom att bara ligga och vänta hela racet!

Går inte heller riktigt att beskriva hur kul det är att privatteam kan vara med och slåss! Inga rpm begränsningar på lånade motorer eller gamla årsmodeller!

Kan inte sägas nog många gånger men Wsbk är så mkt mer underhållning än MGP! Utan Rossi hade Dorna kunnat stänga butiken...

Går inte heller riktigt att beskriva hur kul det är att privatteam kan vara med och slåss!
Är inte det ett utslag av att maskin- och förarmaterialet inte är så våldsamt högt 2009 (jämför med för 10-15 år sedan)?

Aryey skrev:
Kan inte sägas nog många gånger men Wsbk är så mkt mer underhållning än MGP!
Är det? Tycker det var två ganska tråkiga race på Philip Island i söndags. Det haglade ju inte halsbrytande omkörningar precis.

Är inte det ett utslag av att maskin- och förarmaterialet inte är så våldsamt högt 2009 (jämför med för 10-15 år sedan)?

Är det? Tycker det var två ganska tråkiga race på Philip Island i söndags. Det haglade ju inte halsbrytande omkörningar precis.

Nja så dålig underhållning var det väl inte. Startfältet i WSBK är ju fullt med potentiella vinnare, kommer bli en kanonsäsong!:)

Wsbk 2009

:) Troligen kommer pallen att se ut så här när året är slut.

1. Haga 2.Spies 3.Neukircner
Mitt Italienska hjärta klappar i och försig för RSV4 an och Max Biagi men troligen strular han till det som vanligt någon pallplats hoppas jag han tar.

Med Apriliahälsningar Göran P

Jag med, vurpan på Donington förlåter jag honom aldrig för :huvet
Men nu vill jag att han vinner och tror fortfarande att han gör det :)
Vet en som kommer vara sååååååååååååå besviken om han misslyckas!

..har lite att jobba på.
Jag är ju ett riktigt Hagafan men efter en stark öppning har jag faktiskt blivit lite besviken på honom. En ljusning för honom är att han ofta brukar avsluta säsongerna grymt starkt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT