klubblös grundare
Bannad
nån på en suzuki nyare modell hade rammat en bil och kört in i blomsteraffären vad skogskyrkogården idag på dagen och sen blivit upplockad av nån mc förare och dragit från platsen!!! MOGET GJORT 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nån på en suzuki nyare modell hade rammat en bil och kört in i blomsteraffären vad skogskyrkogården idag på dagen och sen blivit upplockad av nån mc förare och dragit från platsen!!! MOGET GJORT![]()
inte den rundaste bollen i bollhavet hellerLåter inte som den skarpaste kniven i lådan direkt.
nja tycker väl ändå man kan stanna och ta ansvar för vad man gjort...
Jo det är ju klart. Har man stulit en hoj och kör som ett svin så är det ju självklart att man tar sitt straff och stannar. Det brukar ju tjuvar och annat löst pack göra.
jasså vem har sagt att den va stulen??
är det inte en ganska bra gissning när man bara sticker ifrån "sin" splitt nya hoj?
Tyvärr så är det ju så att det är ett fåtal som förstör för många...
// Kjelle
En tråkig följd av en sådan här händelse och de olyckor som redd skett i år kan bli att ännu flera röster kommer att höjas mot motorcyklisterna. Kraven på polisen från allmänhet, politiker och polischefer kommer att öka, och det kommer tyvärr att krävas av oss att agera mera kraftfullt än tidigare...
En del säger redan att man inte kommer någon vart att prata med hojåkare utan att det bara är hårda tag som gäller. Jag har alltid påstått motsatsen, men när det sker en massa svåra olyckor och händelser som denna så får det mig att fundera... Jag kanske är helt fel ute i mitt resonemang. Men det skulle vara väldigt tråkigt om det blir så att vi poliser blir tvingade till att vara hårdare i våra bedömningar och vid möten med hojåkare.
// Kjelle
Fler motorcyklar på våra vägar än någonsin, starkare än någonsin & snabbare än någonsin vilket inte borde vara ett problem i sig - problemet i mina ögon är vart man använder dessa motorcyklar i höga farter då Skogskyrkogårdens lokal gata INTE är ett bra exempel pga smala vägbanor samt ut-farter!!
Har självklart vart på denna plats vid ett par onsdags kvällar och är mycket förundrad över att det inte varje onsdags kväll skördas dödsoffer i bland dem som far fram just på denna smala lokal gata i stället för den breda Nynäsvägen!!
Att köra i 300km/h kan vara "ofarligt" för både föraren i sig och hans medtrafikanter medans 30km/h kan var rent livsfarligt - det hela hänger på vart man gör detta vilket inte många verkar bry sig i oavsett deras egna liv kan vara i faro zonen vilket alla dessa olyckor som dagligen rapporteras in påvisar!!
Vore bra om vi alla backade ett par steg bakåt och tog oss en funderare innan vi blir just ytterligare en markering i statistiken!!
Trevlig sommar!!
/Fürstenhoff.
nån på en suzuki nyare modell hade rammat en bil och kört in i blomsteraffären vad skogskyrkogården idag på dagen och sen blivit upplockad av nån mc förare och dragit från platsen!!! MOGET GJORT![]()
En tråkig följd av en sådan här händelse och de olyckor som redd skett i år kan bli att ännu flera röster kommer att höjas mot motorcyklisterna. Kraven på polisen från allmänhet, politiker och polischefer kommer att öka, och det kommer tyvärr att krävas av oss att agera mera kraftfullt än tidigare...
En del säger redan att man inte kommer någon vart att prata med hojåkare utan att det bara är hårda tag som gäller. Jag har alltid påstått motsatsen, men när det sker en massa svåra olyckor och händelser som denna så får det mig att fundera... Jag kanske är helt fel ute i mitt resonemang. Men det skulle vara väldigt tråkigt om det blir så att vi poliser blir tvingade till att vara hårdare i våra bedömningar och vid möten med hojåkare.
// Kjelle
// Kjelle
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti