vem skrotade vid skogis idag??

Helt rätt ställe att krascha på om man ser det ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Det är ju skitnära till den sista vilan varför transportkostnaderna blir låga :tummenupp

Ja han hade ju tänkt fixa blommorna själv också, men hans hit and run mot blomkiosken gick snett...

Stulen? Klart som fan att man anmäler den snodd om man oförsäkrat bombat hojen in i en bil...

Jo, det var ju tur att den var oförsäkrad, annars hade vi ju fått betala en ny hoj åt snubben dessutom.

Last edited:
Vem var det som körde då? Jag vill se ett SH-nick så att han kan utstå lite spott och spe, för tomten är ju sannolikt reggad här.

Vad hände med motorcykeln, beslagtogs den av polisen?

En tråkig följd av en sådan här händelse och de olyckor som redd skett i år kan bli att ännu flera röster kommer att höjas mot motorcyklisterna. Kraven på polisen från allmänhet, politiker och polischefer kommer att öka, och det kommer tyvärr att krävas av oss att agera mera kraftfullt än tidigare...

En del säger redan att man inte kommer någon vart att prata med hojåkare utan att det bara är hårda tag som gäller. Jag har alltid påstått motsatsen, men när det sker en massa svåra olyckor och händelser som denna så får det mig att fundera... Jag kanske är helt fel ute i mitt resonemang. Men det skulle vara väldigt tråkigt om det blir så att vi poliser blir tvingade till att vara hårdare i våra bedömningar och vid möten med hojåkare.

Tyvärr så är det ju så att det är ett fåtal som förstör för många...

// Kjelle

Kjelle, ge inte upp din övertygelse. En hojåkare med körkort, som betalar sin försäkring och kör nykter är inte problemet. visst, han kanske gör en wheelie lite var stans och kör lite för fort men han har fortfarande sin utbildning. han vet att det är fel. han vet också att det går att välja sina platser att göra detta på. utbildningen han fått genom att ta sitt körkort har gjort att hans förmåga att bedömma risker har ökat. insikten att någon kan hända. denna knutten lyssnar...

Det är wannabee åkarna, utan körkort, utan försäkring och med lite väl liberal syn på droger som vill vara som sina polare och som inte vet vilka regler som gäller som är problemet. det spelar ingen roll hur hårt man trycker till dessa människor de kommer alltid att finnas och göra samma sak. men några kanske är bildbara. det går kanske att komma åt några genom att prata, informera om risker mm. kommer man åt en så är det en vinst.......

Risken för att den på något sätt kommer in i försäkrings biten i framtiden är mer än överhängande om det rör sig om en nyare moppe så ropa inte hej ännu!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Hur får man in en oförsäkrad, demolerad, beslagtagen moppe i "försäkringsbiten"? Vi antar att den har chassi- & motornummer kvar, dvs känd identitet...

Jag kan bekräfta att det hela har hänt,
Tack, då kan vi stryka dom tvivlen ur registret.

Sen vad det anbefaller resten av historien så tycker jag det är tur att inga oskyldiga skadades.
Att man som förare kvaddar den egna hojen får man väl ta men att skada oskyldiga är nog en ganska svår grej att hantera.
Jag hoppas i varje fall det är så folk tänker.

Hur får man in en oförsäkrad, demolerad, beslagtagen moppe i "försäkringsbiten"? Vi antar att den har chassi- & motornummer kvar, dvs känd identitet...

Väldigt enkelt..
hojen försäkras vid ett senare tillfälle o anmäls efter ett tag som stulen!
Man behöver ju inte åka o visa upp hojen när man försäkrar o det finns knappast nåt register där den hamnar där det står att den är kraschad nu..

Väldigt enkelt..
Man behöver ju inte åka o visa upp hojen när man försäkrar o det finns knappast nåt register där den hamnar där det står att den är kraschad nu..

Polisen lär ju ha beslagtagit den nu, pga smitningen etc. Vad är alternativen, att komma om ett tag och påstå sig vara ägaren och att den varit utlånad till okänd person vid olyckstillfället? Tja, kanske...

(Smart, varför är man hederlig svensson för?)

Polisen lär ju ha beslagtagit den nu, pga smitningen etc. Vad är alternativen, att komma om ett tag och påstå sig vara ägaren och att den varit utlånad till okänd person vid olyckstillfället? Tja, kanske...

(Smart, varför är man hederlig svensson för?)

Man kan väl ringa och stöldanmäla den, hämta den hos polisen för att sedan vänta några veckor och sedan försäkra den, vänta några veckor till och sedan antingen stöldanmäla den igen eller säga att man kraschat den?

Jag är vän till han som hade suzukin, men inte föraren eftersom den stals ifrån min vän varpå han fick ett samtal om att dem hade hittat den i blomshopen igår.
Det var en fabriksny gixxer 1000 cc med ombyggt yoshimura system.
Den var försäkrad o alltihopa men för min vän är det inte kul som nu får vänta på en ny precis efter att ha fått den tillbaka ifrån verkstan efter att yoshimura systemet sattets på.

/M

Jag är vän till han som hade suzukin, men inte föraren eftersom den stals ifrån min vän varpå han fick ett samtal om att dem hade hittat den i blomshopen igår.
Det var en fabriksny gixxer 1000 cc med ombyggt yoshimura system.
Den var försäkrad o alltihopa men för min vän är det inte kul som nu får vänta på en ny precis efter att ha fått den tillbaka ifrån verkstan efter att yoshimura systemet sattets på.

/M

Hade det inte varit bättre att bara vara tyst ?
ditt inlägg gör mig väldigt skeptiskt på att du berättar hela sanningen.

hoppas att du raderar ditt inlägg & att moderatorn i detta forum stänger tråden.

// Henke

Varför skall inlägget raderas & tråden stängas då den redan är kopierad av försäkrings utredarna på Larmtjänst?? :va

/Fürstenhoff.

jag menar inte att jag skulle skydda honom från polis/FB

utan mer skydda honom från alla hatiska inlägg / beskyllningar som lär hagla in i denna tråden efter det inlägget

Skitsamma !!!

oavsett om den är stulen eller ej, så lär FB utreda det hela

OM jag hade gjort en sån här tabbe/olycka, så hade man nog mått jävligt dåligt idag.
Tur i oturen att ingen blev skadad / dödad iaf.

// Henke

Hoppas FB gör ett litet hembesök hos ägaren imorrn eller om ett par dagar när blåmärken o krämpor börjar visa sig om de nu va ägaren som körde, då vet man ju direkt :D

Väldigt enkelt..

Låter som du har gjort det där förr...
var det inte du som för ett tag sen tyckte att det var helt ok att köra utan körkort också:va

Last edited:
Väldigt enkelt..
Jag blev tvungen att åka till försäkringsbolaget och visa upp hojen. De tog även bilder av hojen...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT