vem skrotade vid skogis idag??

Kan det vara så att en del unga killar vill vissa på styva linan och vara lite outlaw balla. Showa vid skogis och lägga ut filmer på det här forumet.
Så länge dom får uppmärksamhet kommer dom fortsätta.
Det är upp till mckollektivet att ge dom uppmärksamhet.
Det är upp till DIG att att vända ryggen till när någon beter sig farligt för att få uppmärksamhet och det är upp till dig att inte titta på och kommentera farliga filmer.
Men det är väl som att be folk att inte sakta in för att titta på trafik olyckor.

Åk hoj för din egen skull och var rädd om andra.

Last edited:
Självklart var det tur att ingen oskyldig kom till skada, det är ju absolut vad som räknas. Om någon kör som en idiot på allmän väg o själv skadar sig eller kör ihjäl sig så är det ju upp till honom....Risken är ju bara så våldsamt stor att någon annan får ta konsekvenserna för idiotens handlingar, o det är ju även där det här med försäkringen kommer in.

Jag kan inte på nåt sätt förstå att man kan försvara att köra utan försäkring som en del ju uppenbarligen gör (o då syftar jag inte på nån särskilld person) men man får ju ibland känslan av att det finns folk som tycker det är ok bara för att det är för dyrt eller nåt i den stilen....(men då ska man nog inte ha en hoj i dom prisklasserna heller.)
O just där är ju en del av problemet, för alla hojåkare som kör med förnuft dom syns ju inte av allmänheten medans dom som kör som dom tror dom tillhör Rossi o gänget det är ju dom som får uppmärksamheten från allmänheten o media....alltså ger alla hojåkare denna stämplen egentligen helt i onödan.

Jag kan ju säga att man kan bli ganska mörkrädd när man ser en del filmer på förare som kör racing i trafiken med knäskrap o bakhjulsåka på allmänna vägar...visst kan det vara kul o se på men det hör ju inte hemma i trafiken utan på en bana eller nån annan typ av arrangemang. Dessvärre tror jag också att dessa filmsnuttar av leksugna hojåkare för med sig att flera vill vara lika häftiga o "duktiga"....

Jag har själv mött en hoj på slangen i säkert 100-120 km på en 50 sträcka o dessutom i en kurva på en väg så smal så två bilar lagom kan mötas o då undrar man ju hur en del människor tänker.....då är det inte svårt o förstå dom som svär över hojåkare!

Kan det vara så att en del unga killar vill vissa på styva linan och vara lite outlaw balla. Showa vid skogis och lägga ut filmer på det här forumet.
Så länge dom får uppmärksamhet kommer dom fortsätta.
Det är upp till mckollektivet att ge dom uppmärksamhet.
Det är upp till DIG att att vända ryggen till när någon beter sig farligt för att få uppmärksamhet och det är upp till dig att inte titta på och kommentera farliga filmer.
Men det är väl som att be folk att inte sakta in för att titta på trafik olyckor.

Åk hoj för din egen skull och var rädd om andra.

Håller fullständigt med.
Och varför är det ballt och outlaw att wheela och ligga och snitta 200-250km/t på allmän väg? Kan det ha att göra med att filmer såsom med "svarta ryttaren" och "bombrepor" visas upp och uppskattas av alla (för annars är man en moralkärring)? "Ungar ser ungar gör"

Såg inga märken på blombutiken??? :confused:

se inlägg 58
"Hojen kom i hög fart på bakhjulet när en volvo svängde ut och han slog i bilen, hojen kom åkandes själv in i ställningen och missade en väntande kund med 1cm."
Jag fattade det som att hojen mejade ner en sådan där hyllställning som blomsterhandlarna brukat ha utanför butiken :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT