Vem kan kränga på mina däck billigt???

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Hej
Jag behöver ha krängt på nya däck på mina lösa fälgar. Har däck.
Vem kan gör det till en rimlig peng, helst i Lund? Ringt till Lillemans som ville ha 504 kr/hjul (!)
Om ingen har något bättre förslag blir det piffes för 300 pix/hjul. Tycker det var i dyraste laget men jag vill ju köra på söndag!!!

Tack för svaren. Problemet är löst, Jörgen Svenssons däck is the shit!

Gummicentralen i Kävlinge utanför Korsbacka.

De har tidigare krängt däck till mig för typ 75:-/hjulet och ofta gör de jobbet direkt när man kommer dit eller över några timmar (mc hjul dvs inte bil). Jämfört priset med lite andra företag i närheten när jag var runt och skulle ha tag i nya däck och ingen av de var ens i närheten av samma pris eller tid för arbetet för ett vanligt däckbyte.

Har kört till Gummicentralen både med bil & mc när det varit riktigt brådskande med nya däck eller däckbyte, kommit dit flera gånger när de haft dagen fullbokad (bilar på båda liftarna och kunder som står och väntar i receptionen/verkstaden) fast ändå har de fixat det över några timmar när man förklarat att det varit ganska brådskande (exempel när jag ville ha på ett slicks till en bandag eller när däcken på bilen var riktigt utslitna).

Edit: Nej jag jobbar inte där och detta är inte reklam. De har helt enkelt hjälpt mig så många gånger för så bra pris att jag tycker det är värt att rekommendera dom till andra.

Last edited:
synd att jag inte fått min balans axel.annars hade jag krängt av däcket och balanserat det för 100kr även om det sitter på hojen.
vänta bara tills jag får hem balans axeln.sen kan däckfirmorna kamma sig med sina jäkla dyra priser.kan även sen fixa billiga däck senare inte för tillfället men sen när drar jag igång.har all modern ny utrustning utom den förbannade axeln:mad:

synd att jag inte fått min balans axel.annars hade jag krängt av däcket och balanserat det för 100kr även om det sitter på hojen.
vänta bara tills jag får hem balans axeln.sen kan däckfirmorna kamma sig med sina jäkla dyra priser.kan även sen fixa billiga däck senare inte för tillfället men sen när drar jag igång.har all modern ny utrustning utom den förbannade axeln:mad:

lagervara på biltema....

nej inte biltema.väntar ifrån dunlop.och biltema har inte balans axel till balanserings maskin som är till för mc och sen för det andra så suger biltemas mc grejer

Statisk balansering slår allt. En maskin kan göra fel el gå isönder. Men det gör inte gravitationen. :mattias o gör den det så lär vi märka det :näsblod

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti