vem kör bäst hoj

hållundan skrev:
Nu var det ju inte det tråden handlade om. :kocko

Vem kör bäst hoj, egentligen? Jag. Blåvita hojar är bässt och wärsst.

jaa, blåvita hojar är bäst!! :tungan

Dr.Bike skrev:
Vad går en stridsvagn på?

Bensin?
Diesel?
Band?
50 miljoner?
Marken?

Otroligt knepigt ställd fråga i tråden... mitt svar på ALLA tolkningar av frågan är:

Jag ;)

(och så som alltid: Brasklappen för alla humorlösa: Detta var OXÅ ironi) ;)

haha klockren analys, månadens bästa.... :Bugar

(sorry för att jag spammar....)

Th1anonly skrev:
Svarta e snabbast! :brinnerup
ja bara att se på ett 100m lopp :D

(obs ironi)

Nä jag tror inte att kön eller ras har något med att göra hur man framför en motorcykel.
Jag blir då ialla fall ifrån åkt av tjejer (på motard) på bana :D

De finns ju ingen sport som kvinnor är bättre än män. (skulle vara någon udda sport isf) :) :gnissla

Jag säger som Al Pacino i Donnie Brasco, Men are the best chefs, even on the moon... Kvinnor är inte sämre, men dom har inte bevisat motsatsen än iaf. Klart man kan säga "Vi är lika bra". hur hade det gått med hockeylandslaget herrar vs damer? antagligen hade alla tjejer fått kyssas med gommen efteråt.

Sånna här frågor är bara löjliga. Det är inte för inte att det finns två kategorier, speciellt i sport, damer och herrar.

Svaret på en kommande flame-fråga:

Hur kan din tjej stå ut med dig?: Inte svårt, hon har också insett att vi är bäst.

Mackan_80 skrev:
De finns ju ingen sport som kvinnor är bättre än män. (skulle vara någon udda sport isf) :) :gnissla

Damfotboll? :rolleyes:

Håller med en del andra i tråden. Knasfråga!

Cheyer ÄR bra.... att ha sex med...

Rasorblade skrev:
Håller inte med...
styrka och uthållighet är inte samma sak.....

Styrka kan väl vara två olika saker. Vi har ju olika muskelfibrer typ1 och typ2x

1) Typ1= uthålliga, långsamma, liten volym, mycket syre beroende (ex bra vid endurokörning)
2) Typ2x= explosiva, snabba, har en större volym, ej syreberoende (ex bra vid tyngdlyftning)

Män har mer av båda muskeltyperna. Man har en uppsättning säg 60%typ1 och 40%typ2 eller tvärt om beroende på anlag. Denna uppsättning kan man inte påverka, vissa har lättare för uthållighet och andra för explosivitet. Givetvis kan man träna upp sin styrka, men kroppen kan inte omvandla typ1 till typ2 eller tvärt om.

Sen tror jag iofs att kvinnor kan lära sig att utnyttja sin smidighet och därmed klara av att köra lika snabbt som killar. Möjligtvis kan de ha det svårare på cross/enduro eftersom åtminstonne jag tycker det är bra mycket mer fysiskt ansträngande än att jaga runt på en rr-bana.

Rasorblade skrev:
Kör tjejer hoj lika bra som killar.......är det det du menar?
Eller menar du att tjejer kör sämre motorcyklar???

Tycker nog tjejer kör säkrare, är det bättre.... :va :D

kan ju formulera om frågan lite, det jag undra om tjejer i allmänhet kör lika bra hoj som killar. bana, trafik osv

Chulan skrev:
kan ju formulera om frågan lite, det jag undra om tjejer i allmänhet kör lika bra hoj som killar. bana, trafik osv

Varning för generaliseringar!!

Kvinnor:
+ kör ofta efter sin förmåga och utmanar inte ödet
+ känner inte att de behöver bevisa något och brassar bakhjul så att polarna ska få se

- tappar hojen oftare (kan bero på avsaknad av vikt och styrka)

Män (pojkar)
+ kör oftare på gränsen och utväcklar också sin körning

- kör oftare på gränsen och klotar därför oftare

Chulan skrev:

I allmänhet tror jag inte att tjejerna kör några sämre hojar. Kanske att de kör lite lättare hojar/mindre cylindervolym. Men det beror ju på vad man menar med "bra hoj"... snygg, snabb, dyr, hållbar etc.

Nästa gång du går på ett race får du anteckna vad de kör för olika hojar så får du kanske själv avgöra vilket kön som i allmänhet kör bäst hojar på bana. I trafiken blir det ett större projekt... och tror inte att det bara är att vända sig till vägregistret då många män skenskriver hojen på kvinnor.

hållundan skrev:
Nu var det ju inte det tråden handlade om. :kocko

Vem kör bäst hoj, egentligen? Jag. Blåvita hojar är bässt och wärsst.

Nej nu är du ute och cyklar! Bästa och snabbaste hojarna är gröna.. :banana

ozto skrev:
Du måste börja med att definera "köra hoj bäst", är det att ta sig runt en bana snabbt som fan eller är det att fega runt i trafiken uten att vippa???

Jag skulle tro att den som har mest talang och tränar mest blir bäst.. sen spelar kön ingen roll!

Tjejer kommer aldrig att bli lika "bra" som killar på att köra fort.. Men säkerhetsmässigt är de nog säkert bättre!

Dessutom är svarta hojar snabbast!

Varför skulle inte en 48-kilostjej kunna köra busa?.. När man väl kör spelar ju storleken ingen som helst roll;) I det här fallet gör det faktiskt inte det... :hihi

bikerwoman skrev:
Varför skulle inte en 48-kilostjej kunna köra busa?.. När man väl kör spelar ju storleken ingen som helst roll;) I det här fallet gör det faktiskt inte det... :hihi

:lol jaaahaa...och vilka är de "andra" fallen? ;)

Webspy skrev:
Jag kör bäst!

Alla andra är sämst!

Nä!

Jag kör bäst hoj! :lol

Och bäst!

Och hoj!

Ha ha!

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!