vem kör bäst hoj

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Yamaha r1
undrar en sak kör tjejer lika bra hoj som killar, eller kör vi sämre för att vi kör snabbare och ökar risken för att smälla. ex skulle en tjej på 48 kg klara av en hayabusa. :)

Chulan skrev:
undrar en sak kör tjejer lika bra hoj som killar, eller kör vi sämre för att vi kör snabbare och ökar risken för att smälla. ex skulle en tjej på 48 kg klara av en hayabusa. :)

Du måste börja med att definera "köra hoj bäst", är det att ta sig runt en bana snabbt som fan eller är det att fega runt i trafiken uten att vippa???

Jag skulle tro att den som har mest talang och tränar mest blir bäst.. sen spelar kön ingen roll!

ozto skrev:
Du måste börja med att definera "köra hoj bäst", är det att ta sig runt en bana snabbt som fan eller är det att fega runt i trafiken uten att vippa???

Jag skulle tro att den som har mest talang och tränar mest blir bäst.. sen spelar kön ingen roll!

Bra sagt!! Jag håller me dig darling! :tummenupp

Frågan är ju "vem kör bäst hoj", inte "vem kör hoj bäst"... :rolleyes:

Menar du vassate GP-hojen, eller coolaste 25kw-hoj, eller vassaste enduron?
Det blir ju knepigt om både en tjej å en kille kör samma hoj... :rolleyes:

Vad går en stridsvagn på?

Bensin?
Diesel?
Band?
50 miljoner?
Marken?

Otroligt knepigt ställd fråga i tråden... mitt svar på ALLA tolkningar av frågan är:

Jag ;)

(och så som alltid: Brasklappen för alla humorlösa: Detta var OXÅ ironi) ;)

Chulan skrev:

scchhhhyyyy!!! sånt får man inte prata om! snart är det någon säger att killar kör bäst och då blir det ett jäffla tjat! :4skrika

edit: skulle en kille på 48:a kilo klara av en busa?

Chulan skrev:
undrar en sak kör tjejer lika bra hoj som killar , eller kör vi sämre för att vi kör snabbare och ökar risken för att smälla. ex skulle en tjej på 48 kg klara av en hayabusa. :)

Kör tjejer hoj lika bra som killar.......är det det du menar?
Eller menar du att tjejer kör sämre motorcyklar???

Tycker nog tjejer kör säkrare, är det bättre.... :va :D

Mannen

Inom racing så e det nog inte många tjejer som skulle hänga med.
" inte mig själv jag menar" Men om en kille och en tjej tränar lika mycket
så av 50 skulle nog 49 fall sluta med att killen kör bättre, "snabbare".
Man kan inte jämföra man och kvinna när det handlar om fysik. Genetiskt
sett är mannen överlägsen kvinnan i fysik. Ledsen tjejer men så e det. :pannkyss

Th1anonly skrev:
Inom racing så e det nog inte många tjejer som skulle hänga med.
" inte mig själv jag menar" Men om en kille och en tjej tränar lika mycket
så av 50 skulle nog 49 fall sluta med att killen kör bättre, "snabbare".
Man kan inte jämföra man och kvinna när det handlar om fysik. Genetiskt
sett är mannen överlägsen kvinnan i fysik. Ledsen tjejer men så e det. :pannkyss

Handlar racing om fysik?? :va NOT!!!!

....

Fysik= styrka, uthållighet. Det behövs nog jo! Och det är nog det som skiljer mest mellan mannen och kvinnan. :huvet

Japp

Jo. Uthållighet e styrka. Du vet LÅNGA muskler istället för KORTA= Uthållighet.

Jag kör sämst så det så.....men jag är jättestark :tomten

Th1anonly skrev:
Jo. Uthållighet e styrka. Du vet LÅNGA muskler istället för KORTA= Uthållighet.

Nej, uthållighet och styrka är två olika ord med olika betydelse.
Bara för att man kan lyfta 200 kg innebär inte det att man kan hänga med i Tour de France.
Däremot kan det vara en (taktisk) styrka att vara uthållig.

Vid tvekan, rådgör med SAOL!

Ok

OK,, e med till viss del. Men för att ha uthållighet måste du ha "långa muskler", Det finns ju olika sorters styrka inte bara explosiv styrka typ "korta muskler" som syns mer. Grabbarna som cyklar e grymt starka fast dom har långa muskler istället för korta. Sen måste du ha riktigt bra syreupptagning om du ska ha bra uthållighet.När du tränar det får du långa muskler. :rolleyes:

Th1anonly skrev:
OK,, e med till viss del. Men för att ha uthållighet måste du ha "långa muskler", Det finns ju olika sorters styrka inte bara explosiv styrka typ "korta muskler" som syns mer. Grabbarna som cyklar e grymt starka fast dom har långa muskler istället för korta. Sen måste du ha riktigt bra syreupptagning om du ska ha bra uthållighet.När du tränar det får du långa muskler. :rolleyes:

Bra syreupptagning påverkas dessutom av genetiska faktorer, din hemoglobinhalt (som dock även gör blodet mer trögflytande), hjärtkapacitet mm.

Nu var det ju inte det tråden handlade om. :kocko

Vem kör bäst hoj, egentligen? Jag. Blåvita hojar är bässt och wärsst.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda