sandstream
Guest
Det ena utesluter ju inte det andra. Klart han vill tjäna pengar, det brukar bli bäst resultat då.Jag tror att han gjorde det för att tjäna pengar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det ena utesluter ju inte det andra. Klart han vill tjäna pengar, det brukar bli bäst resultat då.Jag tror att han gjorde det för att tjäna pengar.
Det ena utesluter ju inte det andra. Klart han vill tjäna pengar, det brukar bli bäst resultat då.
Nja, det vet jag inte om jag vill påstå. Däremot gillar jag det här med att det fungerar ungefär likadant varje gång oavsett vart tävlingen körs.men menar du att SO tävlingarna håller så pass mycket högre klass (publik, funkisar,marknadsföring osv) än sm?
Nja, det vet jag inte om jag vill påstå. Däremot gillar jag det här med att det fungerar ungefär likadant varje gång oavsett vart tävlingen körs.
Ta bara såna enkla saker för oss förare som att:
- Besktningen sker ALLTID på fredagar X - X, samt lördagar X - X
- Förarmöte hålls ALLTID på lördagar X - X
- Klasserna kör i samma ordning varje tävling
Osv
Det skulle garanterat spara en massa tid både för förare och funktionärer (som slipper svara på samma frågor 33 gånger).
Sen gör ju SO reklam för "sina" tävlingar lite här och där. Att de kan annonsera i Bike mm beror antagligen på att de har större ekonomiska muskler än de lokala klubbarna.
Det förstår jag för jag var inte helt tydlig. Menade inte att det fungerar så vid varje SO-tävling, det var mer ett önskemål från min sida, dvs enhetligt genomföranade av tävlingshelger så långt det går.Men nu måste jag börja garva lite...
Det där är en sån sak som inte verkar kräva särskilt stor arbetsinsats men som skulle kunna minska arbetsbördan rätt rejält. Om folk vet på förhand så slipper man hantera en massa frågor och frigör resurser till annat. Osäkerhet och förvirring har en tendes att stressa alla inblandade.Det förstår jag för jag var inte helt tydlig. Menade inte att det fungerar så vid varje SO-tävling, det var mer ett önskemål från min sida, dvs enhetligt genomföranade av tävlingshelger så långt det går.
Precis, men det kommer aldrig att bli enhetligt så länge varje klubb har ett par personer som tar fram de lösningarna som de anser är bäst för just sin tävling.Det där är en sån sak som inte verkar kräva särskilt stor arbetsinsats men som skulle kunna minska arbetsbördan rätt rejält. Om folk vet på förhand så slipper man hantera en massa frågor och frigör resurser till annat. Osäkerhet och förvirring har en tendes att stressa alla inblandade.
Precis, men det kommer aldrig att bli enhetligt så länge varje klubb har ett par personer som tar fram de lösningarna som de anser är bäst för just sin tävling.
På SH är det åtta stycken som ropar i megafoner och en som ror.
Och vad har det för betydelse för i vilken ordning klasserna kör, när förarmötet hålls, när besiktningen sker osv?Iofs har man inte samma förutsättningar på alla banor heller. Bullertider skiljer definitivt.
Inom svensk RR är det 5-6 st klubbar som ror i varsin båt åt olika hållÅr 1914 såg det ut så här när man körde en roddtävling, en som ropade i magafonen och åtta som rodde.
Alltså är det här verkligen ett problem?? Hur svårt är det att titta på anslagstavlan när man kommer till tävlingen. Jag kan inte påminna mig om att jag varit på någon tävling där denna information inte framgått med all önskvärd tydlighet. Det säger väl mer om oss förare som besvärar funktionärer med sådana här frågor i så fall om nu dessa frågor är så betungande för funktionärerna.Och vad har det för betydelse för i vilken ordning klasserna kör, när förarmötet hålls, när besiktningen sker osv?
Inom svensk RR är det 5-6 st klubbar som ror i varsin båt åt olika håll![]()
År 1914 såg det ut så här när man körde en roddtävling, en som ropade i magafonen och åtta som rodde.
Alltså är det här verkligen ett problem?? Hur svårt är det att titta på anslagstavlan när man kommer till tävlingen. Jag kan inte påminna mig om att jag varit på någon tävling där denna information inte framgått med all önskvärd tydlighet. Det säger väl mer om oss förare som besvärar funktionärer med sådana här frågor i så fall om nu dessa frågor är så betungande för funktionärerna.
Och vad har det för betydelse för i vilken ordning klasserna kör, när förarmötet hålls, när besiktningen sker osv?
Som Lime skriver så är det något som skulle kunna förenkla och allt som gör det anser iaf jag vara bra.Alltså är det här verkligen ett problem?
Jag kan inte se att det skulle vara någon större skillnad. Förarmöten kan hållas före eller efter körningen, tex klockan 19. Klasserna kan köra i samma ordning oavsett hur lång tid arrangören har på sig under dagen osv.För att om man inte har lika mycket tid på banan kanske det är svårt att få in alla klasser? På en del banor kan man kanske köra nåt kortare race före lunch etc. Vissa banor kan du planera ett schema från 8-18, andra från 9-17, det är rätt stor skillnad.
Alltså är det här verkligen ett problem??
Njea... men tänk på att ert körande är ca 30% av hela arrangemanget...
SÅKLART ska funtionärerna ha uppskattning för sin insats. personligen tycker jag att de ska ha en högre ekonomisk ersättning än de har idag vilket jag med kraft framförde på FMK:s senaste årsmöte.
Men att kräva att jag som aktiv ska göra tid som funktionär är jag tveksanm till. Jag har fan inte tid! Jag är en aktiv förare. Och var är en motorklubb utan oss?
Vilken ersättningsnivå tycker du är rimlig? 10:-/h 100:-/h 500:-/h ???
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |