Vem från Malmö?

TheDude skrev:
Jepp, det gjorde du :tungan :tungan (fast jag får väl lära mej att hålla mej på hjulen innan jag börjar kaxa, hehe :rolleyes: :D )

Tja du kan ju köpa klipp kort hos Roger annars :7peta

Malmöbo här! (ganska ny sådan) :)

Hann iaf hänga lite vid stortorget & köra någon sväng med några fartglada typer innan det var slutåkt för mig! :näsblod

Kanske finns någon av er här??

MBGIRL skrev:
Sån tur é så har man en till att köra med iaf :) men är det nån annan som vill
kör med mig så är det bara att PM:a...är en snäll tjej :angel
Kommer vilja köra hela tiden så antar att jag behöver många handledare för nårra
lär nog bli trötta att köra hela tiden :D
QUOTE]

Jag hittade 2 handledare här från sporthoj: Micke.a o Bösken. Micke tog ut mig på premiärturen med min Kawa gpz 600. Innan jag ens kommit ut ur garaget lyckades jag tippa skiten :rodnar Sen under den 10 mil långa turen lyckades jag med bedriften en gång till. Det blev inte fler turer med honom...Jag förstår honom :rolleyes:

Bösken släpade ut mig på motorväg utan ljus & i regn genom stan. Men fasiken vad kul vi hade. Ett stort tack :tummenupp

På bike.se däremot, träffade jag galningen som släpade ut mig i ösregn på 2 mil grusväg med min plastraket, i snöstormar med en kass DR 600, till Helsingör i -10 för att köpa öl och sedermera ut i skogen för att närmre studera gyttjehål och träd. Numera är vi gifta och väntar barn... :)

Får väl tillägga att jag o maken är Oxiebor...

exiteme skrev:
MBGIRL skrev:
Sån tur é så har man en till att köra med iaf :) men är det nån annan som vill
kör med mig så är det bara att PM:a...är en snäll tjej :angel
Kommer vilja köra hela tiden så antar att jag behöver många handledare för nårra
lär nog bli trötta att köra hela tiden :D

Jag hittade 2 handledare här från sporthoj: Micke.a o Bösken. Micke tog ut mig på premiärturen med min Kawa gpz 600. Innan jag ens kommit ut ur garaget lyckades jag tippa skiten :rodnar Sen under den 10 mil långa turen lyckades jag med bedriften en gång till. Det blev inte fler turer med honom...Jag förstår honom :rolleyes:

Bösken släpade ut mig på motorväg utan ljus & i regn genom stan. Men fasiken vad kul vi hade. Ett stort tack :tummenupp

På bike.se däremot, träffade jag galningen som släpade ut mig i ösregn på 2 mil grusväg med min plastraket, i snöstormar med en kass DR 600, till Helsingör i -10 för att köpa öl och sedermera ut i skogen för att närmre studera gyttjehål och träd. Numera är vi gifta och väntar barn... :)

Får väl tillägga att jag o maken är Oxiebor...

Där ser man hur det kan gå! :)

Ska bli kul att ta ut den o träna på nu...men första rundorna kommer bli med
pappsen som man vågar skämma ut sig inför :D

Sen när man har kontroll över hojen så blir det rundor med andra :tummenupp

Ulvheden skrev:
Malmöbo här! (ganska ny sådan) :)

Hann iaf hänga lite vid stortorget & köra någon sväng med några fartglada typer innan det var slutåkt för mig! :näsblod

Kanske finns någon av er här??

Det var säker Bo$ken du körde med, han finns här på forumet.

Hur kraschade du din Gixxer undrar en nyfiken :confused:
Hoppas du klarade dig bra!!

Ok.... vad kör han för hoj?

Nästa år ska jag förhoppningsvis hänga på fler rundor! :D

hehe..... ja, det är lite pinsamt....
skymning, mörkt visir & en stoooor oljefläck precis
i ingången av en rondell..... missade fläcken & fick känna på hur snabbt framhjulet försvann....

Blev en fin studs rakt in i rondellen, gick ändå bra trots lagom "momsad" hastighet!

Hojen & utrustningen blev skrotat men jag själv blev klarade mig undan med en ordentligt öm kropp!

Ulvheden skrev:
Ok.... vad kör han för hoj?

Nästa år ska jag förhoppningsvis hänga på fler rundor! :D

hehe..... ja, det är lite pinsamt....
skymning, mörkt visir & en stoooor oljefläck precis
i ingången av en rondell..... missade fläcken & fick känna på hur snabbt framhjulet försvann....

Blev en fin studs rakt in i rondellen, gick ändå bra trots lagom "momsad" hastighet!

Hojen & utrustningen blev skrotat men jag själv blev klarade mig undan med en ordentligt öm kropp!

Illa på en sån fin hoj! Tur du klarade dig iaf.

Bo$ken hadde en polkaretta innan, han kör en sån där gräslig gul 748:a nu... :hihi

hehe... ok.... :)

Visst är det synd på hojen.... fast jag fick bra ersättning ifrån försäkringsbolaget. :tummenupp

Bara att ta nya tag & kolla vad det är för snuskigt hög premie man ska få betala nu....... :huvet

Ulvheden skrev:
hehe... ok.... :)

Visst är det synd på hojen.... fast jag fick bra ersättning ifrån försäkringsbolaget. :tummenupp

Bara att ta nya tag & kolla vad det är för snuskigt hög premie man ska få betala nu....... :huvet

Flytta från Malmö o köp en gammal Ducce som jag så blir premien inte så hög...

Jag kan köpa ett nytt skinnställ varje år på sparade försäkringspengar sen jag sålde min TL1000R :banana

Vad spånar du på för hoj???

Helst av allt skulle jag vilja köpa någon av de ny -04:orna.... men det är nog inte att tänka på pga försäkringen... :gråta

Tror jag kommer att slå till på en gixxer 1000 -01:a eller -02:a..... slänga på kraschkåpor & rampuckar, köra med halvförsäkring.....

Har tänkt lite på att ta en ducati men de ligger väl oxå i klass 7.... eller? (748, 916, 996, 998) :confused:

Ulvheden skrev:
Helst av allt skulle jag vilja köpa någon av de ny -04:orna.... men det är nog inte att tänka på pga försäkringen... :gråta

Tror jag kommer att slå till på en gixxer 1000 -01:a eller -02:a..... slänga på kraschkåpor & rampuckar, köra med halvförsäkring.....

Har tänkt lite på att ta en ducati men de ligger väl oxå i klass 7.... eller? (748, 916, 996, 998) :confused:

Oki, jo det är fina hojar. Kostar en del o försäkra men tycker man det är ball o köra är det ju värt det...

Duccarna (748, 916, 996, 998) ligger i kl. 7 from årsmodell 98/99 någonting... Min är en 97:a o ligger i 3:an då den har 37 kW på pappret... :tummenupp

Det var nu inte anlednigen till att jag köpte :kär Ducce :kär men det är ju helt klart en bonus att den kostar så lite som den gör!

Oj.... klass 3..... hehe... ja, då är det helt klart värt att tänka på det!!

Det är ju snygga hojar med ett härligt sound!! :yoparty

Får väl kika runt lite efter en ducce, så man kan provköra en sån!! :)

Ulvheden skrev:
Oj.... klass 3..... hehe... ja, då är det helt klart värt att tänka på det!!

Det är ju snygga hojar med ett härligt sound!! :yoparty

Får väl kika runt lite efter en ducce, så man kan provköra en sån!! :)

Provkör du en så är du såld... :fakta :yoparty

Eller som en motorjournalist uttryckte det...

748SP - "Sales brochures and magazine photos do no justice to something as beautifully styled as the Ducati Superbike models. In this instance a yellow 748 Strada was the subject." "Nothing else smells, sounds, or feels like a Ducati."

:tummenupp

Ulvheden: Snygg gixxer :yoparty, synd att den är krockad.
Vi blir nåra stycken i sommar! :tummenupp

Ja..... det är trist, fast jag skulle ändå byta!! :tungan

Tror jag hittat vad jag vill ha...... en ducce 916SP :banana

Kay skrev:
Ulvheden: Snygg gixxer :yoparty, synd att den är krockad.
Vi blir nåra stycken i sommar! :tummenupp

Letar efter en hoj just nu så jag ska ut så fort jag hittat en och det inte är frostrisk ... :D

Kör gärna några runder ihop med er.

Jag bor i Dalby, flyttade från Malmö för några månader sedan ....

Fantômas skrev:
Letar efter en hoj just nu så jag ska ut så fort jag hittat en och det inte är frostrisk ... :D

Kör gärna några runder ihop med er.

Jag bor i Dalby, flyttade från Malmö för några månader sedan ....

Lite OT, men där bor mina farföräldrar också :) :D

Inga fler frivilliga handledare till vår? bO$kEn ställde upp... :yoparty :Bugar
Vill gärna ha nån till... Ju fler desto bättre. :hihi

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...