vem blev stoppad idag på huddingevägen?

Tar det som en man? Är man mer eller mindre manlig beroende på om man kör ifrån polisen eller inte? :va.
Ja! För då är man inte mer än ett barn som inte kan stå för sina misstag! Har man gjort fel så borde man fan stå för det om man åker fast!

varför ska moraltanterna rycka å dra i varenda tråd? Surt att jag inte hade hoj på den tiden det var sporthojsåkare som hängde på sporthoj... var nog roligare här då...
Lite lustigt det där med att en del anser att om man styr en sporthoj så ska man skita i allt vad respekt för andra heter och bara köra precis som man själv vill.

Lite lustigt det där med att en del anser att om man styr en sporthoj så ska man skita i allt vad respekt för andra heter och bara köra precis som man själv vill.

Absolut inte... visst, jag kör som jag själv vill, men inte respektlöst... skulle aldrig få för mig att blåsa förbi en skola i 150 blås, eller ens 70 för den delen.. 30 och 50 vägar ska man respektera. Men du, med handen på hjärtat. Hur många gasglada SH-åkare har ihjäl andra medtrafikanter varje år?

Om jag vill leka med mitt liv så gör jag det.. det är min rättighet (vilket jag för övrigt inte anser att jag gör, men någon tycker säkert det).

Tycker bara att folk ska sluta gnälla så in i helvete över minsta lilla sak....

Vart var kontrollen allså, före eller efter huddinge sjukhus i riktning mot Stockholm? Där brukar man safta på rätt ordentligt, med undantag för just korsningen :gnissla

Bor i flempan och den kontrollen är alltid samma sak. Korsningen vid pendeltågsstationen och vägen upp till sjukhuset. Sen nästa rödljus i riktning mot Sthlm så skjuter dom precis när du passerat rödljuset. Lasergubben står vid rödljuset i svackan och sen står bilarna uppe på krönet eller i backen. Så när du ser dom är du redan torsk om du kört fort.

lite tråkigt att tråden har blivit nerbajsad...

starta en poll om detta så syns ju va folk tycker eller en egen tråd.

själv anser jag att varje sitution är unik och man handlar därefter,ofta tas alla beslut en micro sec innan handling,sen kan man ju va efter klok.

Jag lider med dig! Tur i oturen är att säsongen nästan är slut.

/ payton

Last edited:
Ni som tycker att man alltid skall stanna och ta sitt straff som en man. Stå för det man har gjort eftersom man har gjort fel och brutit mot lagen. Kör ni alltid lagligt? VARFÖR INTE?? Ni gör fel och ni vet om det!!

Tänk på att det kan stå en polis runt nästa hörn med laserpickan i högsta hugg.
Ja va fan, varför inte ta det till nästa nivå och köra med videokamera och filma sina turer. Sen är det bara att knalla in på stationen och erkänna om det skulle gå för fort på något parti. Ta det som en man! :rolleyes:

Sånt jävla skitsnack!!

Kör hoj och ha skoj! :tummenupp

Instämmer att det är impulsen just då som avgör vad man gör. För ett tag sedan uiilade jag av misstag förbi en polispiket på motorvägen. Gick inte speciellt fort men så fort jag såg dom tiltade det o jag mosade i växlar o drog. Egentligen hade man ju precis lika gärna kunnat tagga ner o åtminstone kolla om de brydde sig att komma efter. Impulshandling således.

Man ska komma ihåg att det blir ett sjukt adrenalinpåslag och det är LÄTT att göra misstag i såna lägen. Misstag i 250km/h ++ tror inte jag slutar bra....:gnissla

<snip>
Som om man inte skulle flytta bilen när man ser lapplisan komma, urdumt.

Den liknelsen är rent nys.
Att flytta en bil är inget brott. Att smita är.

En hastighetsöverträdelse på eget initiativ behöver inte på långa vägar innebära något ökat risktagande. En smitning med efterföljande polisjakt innebär nästan säkert grov vårdslöshet i trafik och väldiga risker för alla inblandade.

Det är nog inte många här på SH som kan hålla huvudet kallt i ett sånt läge utan en rejäl adrenalinkänning och det är ju ingen hemlighet att kroppens naturliga försvarsreaktioner inte funkar så bra i trafik..

Det är ett betydligt bättre skäl att inte smita än att "man ska ta det som en man" imo. Själv tar jag det som en sparkad hund..

Absolut inte... visst, jag kör som jag själv vill, men inte respektlöst... skulle aldrig få för mig att blåsa förbi en skola i 150 blås, eller ens 70 för den delen.. 30 och 50 vägar ska man respektera. Men du, med handen på hjärtat. Hur många gasglada SH-åkare har ihjäl andra medtrafikanter varje år?

Om jag vill leka med mitt liv så gör jag det.. det är min rättighet (vilket jag för övrigt inte anser att jag gör, men någon tycker säkert det).

Tycker bara att folk ska sluta gnälla så in i helvete över minsta lilla sak....
Jag tycker väl ungefär lika som du. Men jag tycker synsättet när det gäller ens "rättigheter" skiljer sig lite.
Det går ju att tycka som du så länge inte samhället behöver bekosta ev utryckning och rehab.

Å andra sidan är det ju en "rättighet" att röka och kröka, med alla följder det innebär, så mitt resonemang haltar också.

Last edited:
Varför ska man enbart stå för det när man åker fast men inte när man inte gör det?
Egentligen ska man inte bryta mot några av reglerna som samhället har satt upp. Men vi är ju bara människor och att åka fort på hoj är så jävligt kul ibland - eller rättare sagt det är så jävla tråkigt att åka i laglig tempo!

Men, när jag kör för fort (bil eller hoj) så gör jag det efter ett medvetet beslut, ett risktagande. Åker jag fast så stannar jag och tar mitt straff. Jag klagar inte. För det var ju mitt beslut att bryta mot reglerna - jag hade inte behövd göra det. Även om jag själv bryter mot hastighetsbegränsingar så tycker jag egentligen att det är fel - för hur skulle då samhället ser ut om alla gjorde precis som de ville?!

Så, fortkörning för mig bevisar någon slags dubbelmoral hos mig själv. Jag tycker det är fel men ändå gör jag det. Därför stannar jag. Därför anser jag att alla andra ska också stanna.

Jag är någon slags blandning mellan anarkist (som skiter i alla regler) och regelfascist (som tycker att alla ska lyder alla regler). Så du har helt rätt i din kommentar!

Last edited:
Jag är man men klär mig som en jävla kärring :näsblod

(Att ni orkar tjata, tjata tjata)

Varför ta konsekvensen en gång på miljarden?

:va

Menar du alltså att man ska stanna bara för att man kört för fort? Eller hur tänker du nu?

Jag tycker du ska ha inbetalningskortet redo så du kan skicka in det varje gång du bryter mot lagen:tummenupp .... som någon här sa..onödigt att flytta din felparkerade bil för du har ju brutit mot lagen, var en man och ta ditt straff:tummenupp
-----
Det är roligt med sporthoj tycker jag...för er som INTE använder era hojar till det dom är tänkta för så kan jag meddela att ni har missat den skönaste aderelaninkick man kan köpa för pengar....:arsele

Grabbar, grabbar! Jag lade ingen värdering i något eller uppmanade tilll något beteende.

Allt jag sa att var att det inte är dubbelmoral att alltid köra för fort och sedan alltid stanna när polisen stoppar en.
Jag värderade heller inte den moralen eller annan moral. Moral är heller inte samma för alla. Det är ingen konstant.
Läs gärna mitt inlägg igen med denna insikt.

Den liknelsen är rent nys.
Att flytta en bil är inget brott. Att smita är.

Att felparkering inte är olagligt är endast för att det då skulle tvunget behöva knytas till en person och inte ett fordon, så liknelsen är visst bra och skillnaden är endast av teknisk karaktär.
Tror inte att smita är ett brott heller faktiskt, det kan vara ohörsamhet mot ordningsmakten men det är väl ingen smitning om ingen olycka skett. Förutsatt att man inte gör något annat olagligt under själva jakten då, kör för fort t.ex. :näsblod Rent teoretiskt kan ju polisen ha en hastighetskontroll med sina ponnysar och de lär man ju kunna dra ifrån utan att överskrida hastigheten om de inte är jätteduktiga på att trava.

Jag tycker väl ungefär lika som du. Men jag tycker synsättet när det gäller ens "rättigheter" skiljer sig lite.
Det går ju att tycka som du så länge inte samhället behöver bekosta ev utryckning och rehab.

Å andra sidan är det ju en "rättighet" att röka och kröka, med alla följder det innebär, så mitt resonemang haltar också.

Så som jag ser det så är staten skyldig mig ganska så mycket pengar....
Skolgångn å dom få gångerna jag varit på sjukan måste jag ju ha betalt vid det här laget, många gånger om.. vägarna har jag defenitivt betalat överpris för. Kanske kan klaga hos konsumentombudsmannen? :D

Mig går nog inte staten back på, tvivlar dessutom på att man blir 65 så pensionspengarna får dom ju behålla åxå!:va

Skämt å sido, jag förstår dig och respekterar din åsikt.... Nu ska jag hålla käft :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman