vem blev stoppad idag på huddingevägen?

Ja om man vill hamna i statistiken och som rockholic säger, få ännu bättre rykte kring motorcyklismen.
Annars stannar man och tar det som en man.

Tar det som en man? Är man mer eller mindre manlig beroende på om man kör ifrån polisen eller inte? :va

"Att hamna i statistiken" är väl synonymt med att köra omkull? Det hade han ju inte behövt göra.

Hur många procent av dom som smiter krashar faktiskt? Tycker man hör väldigt sällan om en hojkrash där föraren har kört ifrån polisen.
 
Last edited:
Asch ni fattar ju vad jag menar. Typiskt syföreningar att märka ord :rollseyes

Risken är större att hamna i omkomna statistiken om man väljer att smita.

Om jag ligger i 200 på huddingevägen så spelar det väl ingen roll om jag har åkt igenom en poliskontroll 1 km tidigare? Eller hoppar det ut bilar i vägen pga det?
 
Jag stannade vid ett tillfälle och blev av med lappen. När jag kom hem och berättade för frugan så blev hon skogstokig och inte fan kände jag mig som en man då :gnissla
 
det var jag som torska :( men 119kmh klockade dom mig på..
4000 i böter och troligtvis en månads indraget körkort:huvet

Vart var kontrollen allså, före eller efter huddinge sjukhus i riktning mot Stockholm? Där brukar man safta på rätt ordentligt, med undantag för just korsningen :gnissla
 
suck denna dubbel moral på SH "stanna i kontroll ta ditt straff" / "bränna på å va tuff på bulten å bogan"
 

Hur många procent av dom som smiter krashar faktiskt? Tycker man hör väldigt sällan om en hojkrash där föraren har kört ifrån polisen.


Personer som smiter från polisen tar mer risker än vad en som skulle ha stannat gör. Inte omöjligt att de en dag hamnar i statistiken.

Om någon fortsätter köra i 200 km/h på en 70väg och det händer en dödsolycka med den personen några kilometer bort så kanske den inte rubriceras som en smitningsolycka.
 
Väldigt konstig mentalitet allt för många av er har...har man gjort fel så får man väl för sjutton stå för det... Vill man rödljusgasa och åker dit så var man väl helt enkelt skylla sig själv...gäller väl var man än kör iochförsig...

Det verkar som att allt för många här tycker det är helt okej att bara smita ifrån polisen...
 
Last edited:
man får vara beredd på vad man ger sig in i om man drar snuten..

Och vad man " vinner " på det..

Är det frågan om bara böter så skulle jag stannat, över detta..tja...
 
Personer som smiter från polisen tar mer risker än vad en som skulle ha stannat gör. Inte omöjligt att de en dag hamnar i statistiken.

Om någon fortsätter köra i 200 km/h på en 70väg och det händer en dödsolycka med den personen några kilometer bort så kanske den inte rubriceras som en smitningsolycka.

Så om två personer kör likadant innan en kontroll, som i fallet i tråden, och en smiter (ingen jakt, han fortsätter bara i samma tempo) och den andra stannar. Då löper alltså den som smiter större risk att nångång förolyckas. Jag förstår inte riktigt resonemanget. Uppfattningen verkar vara att bara för att man inte stannar så skiter man fullständigt i om man klyver en bil eller kör ihjäl en skolklass. Det kan ju vara så att skillanden mellan personerna är att han som stannar faktiskt kan göra det, han kanske inte har ett jobb där han MÅSTE ha körkort eller han kanske inte bryr sig. Skillnaden ligger inte i körsättet eller risktagandet utan helt enkelt i om man stannar eller inte.

Ja jag hoppas verkligen inte att det rubriceras som en smitningsolycka då det är när man avviker från platsen efter en olycka.
 
Så om två personer kör likadant innan en kontroll, som i fallet i tråden, och en smiter (ingen jakt, han fortsätter bara i samma tempo) och den andra stannar. Då löper alltså den som smiter större risk att nångång förolyckas. Jag förstår inte riktigt resonemanget. Uppfattningen verkar vara att bara för att man inte stannar så skiter man fullständigt i om man klyver en bil eller kör ihjäl en skolklass. Det kan ju vara så att skillanden mellan personerna är att han som stannar faktiskt kan göra det, han kanske inte har ett jobb där han MÅSTE ha körkort eller han kanske inte bryr sig. Skillnaden ligger inte i körsättet eller risktagandet utan helt enkelt i om man stannar eller inte.

Ja jag hoppas verkligen inte att det rubriceras som en smitningsolycka då det är när man avviker från platsen efter en olycka.

Har man ett jobb där man MÅSTE ha ett körkort så borde man väl vara mån om sitt körkort...det berättigar väl en inte att dra snuten?
Grejen är att man skall låta bli att köra så kortet ryker, och om man måste vara så mogen att man skall köra så fort så får man allt ta sitt straff och det skall väl förhoppningsvis lära den personen en läxa...
Sen är man väl inte nån större risk bara för att man kört ifrån polisen, men gör man det lär man väl öka ytterligare, och jag skulle inte vilja påstå att det finns många som är så kalla att dom inte blir "skärrade" dom nästkommande 10 minutrarna efter att man körde förbi den där kontrollen...med en ökad risk som följd...

Men för sjutton, det e väl helt okej att dra snuten, sy på ett 1% märke oxå, och bli Hangaround till Outlaws när ni ändå är igång dom kan nog behöva all hjälp dom kan få :)
 
Så om två personer..
Många blir pumpade av adrenalin i en viss situation, speciellt om polisen jagar efter, och tar ofta större risker för att lägga polisen bakom sig. En person som inte får polisen efter sig och inte jagar upp sig tar antagligen inte större risker än normalt. Ditt exempel var väldigt ensidigt.
 
Har man ett jobb där man MÅSTE ha ett körkort så borde man väl vara mån om sitt körkort...det berättigar väl en inte att dra snuten?
Grejen är att man skall låta bli att köra så kortet ryker, och om man måste vara så mogen att man skall köra så fort så får man allt ta sitt straff och det skall väl förhoppningsvis lära den personen en läxa...
Sen är man väl inte nån större risk bara för att man kört ifrån polisen, men gör man det lär man väl öka ytterligare, och jag skulle inte vilja påstå att det finns många som är så kalla att dom inte blir "skärrade" dom nästkommande 10 minutrarna efter att man körde förbi den där kontrollen...med en ökad risk som följd...

Men för sjutton, det e väl helt okej att dra snuten, sy på ett 1% märke oxå, och bli Hangaround till Outlaws när ni ändå är igång dom kan nog behöva all hjälp dom kan få :)

Det var väl aldrig tal om berättigande eller inte? Utan nu disskuterade vi risker.

Det är ingen idé att disskutera om det är okej att dra polisen, för det är det väl aldrig. Men man gör en jädra massa saker som inte är okej. Folk är otrogna, det är inte okej, men det händer iallafall. Folk stjäl, det är inte okej, men det händer iallafall. Folk skattefuskar, det är inte okej, men det händer iallafall. Man får helt enkelt själv ta konsekvenserna för sitt handlande, det är precis lika olagligt att köra fort innan kontrollen som att inte stanna. Jag förstår inte hur folk kan sitta och försvara det ena men det andra är helt otroligt att nån kan göra. Som sagt, båda sakerna är olagliga.
Men ni gör säkert allt lagligt, kör aldrig förfort, stannar alltid helt vid en stopp-plikt, går en glödlampa sönder så lagas den vid första möjliga mack och kör inte en dag efter sista besiktningsdag.
 
Kan inte Stilo berätta vad han menar med 1% eller 10% som du skriver om hela tiden?


Och kan berätta att jag bytte jobb för några månader sedan till ett jobb där jag inte behöver körkort mera. Fan vilken sten som släppte från hjärtat!
Nu kan man ju faktiskt stanna om polisen vill något.
Pengar är ju bara pengar men jobbet är ju ens livsuppehåll!
Hade inte kunnat jobba utan kk...
 
Många blir pumpade av adrenalin i en viss situation, speciellt om polisen jagar efter, och tar ofta större risker för att lägga polisen bakom sig. En person som inte får polisen efter sig och inte jagar upp sig tar antagligen inte större risker än normalt. Ditt exempel var väldigt ensidigt.

Må vara så, men fortsätter man som vanligt så tar man inte större risker.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top