vem blev stoppad idag på huddingevägen?

3192328 Jag har en idé, man skulle kunna låsa alla trådar där folk börjar diskutera om det är rätt eller fel att dra snuten. Precis som GR-diskussionerna blir det ALLTID skyttevärnskrig av det, och det leder ALDRIG fram till något.

En del tycker man är dum om man gör det, andra att man är dum om man inte gör det. Big surprise...

(Nej, jag är inte helt allvarlig, jag tycker att man ska undvika att låsa trådar i möjligaste mån. Fattar bara inte hur folk orkar stånga pannan blodig mot samma sten gång på gång.)
Tråden hoppas jag för alla parter är mest skämtsam just nu. Att låsa är dumt men det skulle vara bra om den inte poppade upp på första-sidan.

Emil, lugn och fin nu. Jag förstår att detta ligger dig varmt om hjärtat med tanke på det jobb du har.

Jag kommer ingen vart ändå med mina åsikter, jag kan inte svenska helt enkelt och därför blir det missuppfittningar.
...men kom igen Bitchen, jag kan inte tänka mig att du förväntar dig att alla "grabbar" ska lägga sig platt inför dina argument.
Inte utan att biatcha tillbaka iaf. Jag medger att det blir lite tufft att
vara ensam "moral-tant" men utan såna som dig blir det nog lite väl enkelriktat, grabbigt och tråkigt.
Du kommer inta att "omvända" alla, men dina argument kanske gör små bucklor i rustningen och med tiden blir det små sprickor av dom...
Det där med fart är ett känsligt ämne.
Är själv inte gud bästa barn i det avseendet, försöker att begränsa gasandet till där det inte syns så mycket.
Men ibland spricker det och man gasar lite på "fel" ställe.
Då behövs en liten grön gubbe på axeln som hojtar "skärp dig!".
Det är sån'a som du som sätter dit gröna gubben och på sikt har en positiv effekt på "statistiken".
Så...keep bitchin':D

En massa text....
Sen hävdar jag att det faktiskt inte är något tufft i att dra polisen. Dom flesta av oss vill nog hemskt gärna ha hjälp av polisen att ta fast bovarna om någon gjort inbrott hemma eller stulit hojen eller liknande.

Mer text...

Det handlar om att respektera lagen och polisen. Väljer man att smita kommer man bara att bli ännu en siffra som dom visar upp för att motivera föraransvar och skyltar framtill på hojjarna och allt vad dom hittar på.

Mer text... .

Håller i stora drag med all din text men kortade ner lite för att få fram det jag anser stick mig personligen lite i ögonen..
Stannar själv... Alla 1 gång jag åkt dit...
Alldeles för feg för att dra...
Något jag däremot inte har är respekt för polisen...
Inte när dom ska lösa brott som Svensson utsatts för..
Bara såna som Svensson gör...
Så det är nog lite en nedåtgående spiral...
Jag har blivit utsatt för bl.a. bilstöld, inbrott i bil, rån och misshandel...
Har haft vittnen alt. mjligthet att ta fingeravtryck vid flertalet av händelserna
och polisen sk*ter högaktningsfullt i det... Tar dom ens emot anmälan så läggs den ner i brist på bevis samma sekund man vänder ryggen till...
Blev utsatt för rån när jag var på jobbet... Av en pundaridiot som jag
kände igen sen plugget... Snuten la ner det trots att jag visste exakt vem
Det var, vart han bodde, han är väääälkänd av snuten och jag hade flera
av varandra oberoende vittnen SAMT bild på händelsen via mobilkamera från ett av vittnena.. ÄNDÅ så läggs det ner...
Min bil blev stulen i Gbg och hittas en vecka senare.. Snuten lägger ner den
anmälan i brist på spaningsuppslag.. .Inte ett fingeravtryck tas på bilen som går till skrot... Hade jätte enkelt kunnat leda till att nån åker dit på det...
Men eftersom det är ett vardagsbrott som bara drabbar Svensson så gör inte polisen något åt det.. Troligtvis i brist på resurser... Men jaga Svensson som kör för fort kan man lägga ofantliga resurser på...

Varför ska Svensson ha respekt för polisen när dom uppenbarligen inte har någon respekt for Svensson.. Den enda känslan Svensson får är ju att
polisen/staten plockar Svensson på extra skatt...

Så nån borde nog bryta den nedåtgående spiralen och för mig känns det inte
som mitt jobb... Jag betalar skatt och därmed deras löner och tycker jag
borde få lite mer för dom pengarna än bara ett inbetalningskort på att jag ska betala mer. Om polisen visar för Svensson att vi finns till för dig och vi vill hjälpa dig så kan jag lova att Svensson får mer respekt för polisen.

Och som sagt var... Jag stannar om jag blir stoppad.

Nej. Jag vet mycket väl att jag inte körde. jag vet också att om det gäller en fortkörning så är det bara en förseelse och dom måste ta mig på bar gärning för att kunna ge mig böter eller ge mig en körkortsåterkallelse. Däremot så menade jag att det ju är en skillnad på en förseelse av typ hastighetsöverträdelse (som inte ger dig en plats i belastningsregistret) och att smita från polisen som jag faktiskt tror är ett brott (och därigenom skulle kunna leda till att du hamnar i registret om dom vill djävlas. Givetvis under förutsättning att dom får tag på dig)

Sen hävdar jag att det faktiskt inte är något tufft i att dra polisen. Dom flesta av oss vill nog hemskt gärna ha hjälp av polisen att ta fast bovarna om någon gjort inbrott hemma eller stulit hojen eller liknande. Ingen vill ha fortkörningsböter. Visst, jag skulle gärna slippa dom jag med. Men faktum är att jag kör lite för fort ibland och det har hänt att jag fastnat i laserkontrollen.
Jag anser att man ska ta sitt ansvar. Bryter man mot reglerna och är medveten om det så ska man kunna vara så vuxen att man tar konsekvenserna. Det handlar om att respektera lagen och polisen. Väljer man att smita kommer man bara att bli ännu en siffra som dom visar upp för att motivera föraransvar och skyltar framtill på hojjarna och allt vad dom hittar på.

Man får kalla det hur mycket dubbelmoral man vill att jag tycker att man ska stanna när polisen vinkar in en till kanten om man kört för fort men jag hävdar att bara för att jag mer eller mindre medvetet gjort mig skyldig till förseelsen fortkörning så måste jag inte automatiskt göra mig skyldig till brottet att smita från polisen.

Nu är det så här. Jag har varit på båda sidorna...
Jag hade inbrott hemma, blev av med prylar till ett värde av ca 40 000. Ringer polisen, får som svar vi kan inte göra speciellt mycket men vi tar din anmälan. Får ett brev veckan efter där det står "Utredningen läggs ner i brist på bevis". De var ju för h-e aldrig i huset och kollade!!!!
Året efter åker jag dit för fortkörning...Polisen påstår att han tog mig med laser på 400 meters håll, jag får aldrig se pistolen, han hinner med nöd och näppe ur bilen för att stoppa mig. Man bör hinna ur bilen med tanke på att enligt honom körde jag i 81 km/h, dvs det tar mig ca 16 sekunder att komma till platsen där han står. En rullstolsbunden skulle hinna ur bilen på den tiden...
Jag har fyra kollegor i bilen, officerare är vi allihopa som intygar i rätten att jag ej kört så fort på femtio sträckan men däremot hållt den där vägen går upp till 70 dvs ca 100 meter från där polisen står!

Alltså, det finns säkert bra poliser men hitills har jag bara träffat lögnaktiga svin....
Slutsatsen är, nästa gång jag kommer köra för fort kommer jag inte stanna....De kommer bara fiffla för att sätta dit mig! Jaga riktiga brottslingar istället, jag betalar ju till och med skatt för f-n!

Jag har en idé, man skulle kunna låsa alla trådar där folk börjar diskutera om det är rätt eller fel att dra snuten. Precis som GR-diskussionerna blir det ALLTID skyttevärnskrig av det, och det leder ALDRIG fram till något.

En del tycker man är dum om man gör det, andra att man är dum om man inte gör det. Big surprise...

(Nej, jag är inte helt allvarlig, jag tycker att man ska undvika att låsa trådar i möjligaste mån. Fattar bara inte hur folk orkar stånga pannan blodig mot samma sten gång på gång.)

Jorå vi har kommit fram till att alla som tycker att man ska ta sitt straff som en man ska skaffa sig ett block inbetalningskort, därmed kan de själva kan ta sina straff som riktiga män varje gång de kör för fort! Fatta vilka håriga bestar de lär bli!! :rolleyes:

Jag kan hålla med om att det satsas pengar på polisen på lite fel saker. Det satsas för mycket på att jaga fortkörare och för lite på rattfyllon, inbrottstjuvar, rånare och annat pack.
Jag har själv hittills haft tur och bara träffat på poliser som varit trevliga och som folk är mest. Jag har ändå blivit stoppad 2 ggr för fortkörning och kanske ett 30-tal gånger för flygande besiktning, körkortskontroll, alkotest.
Jag anser att dom flesta poliser faktiskt är vanliga, trevliga, vettiga människor men jag ska inte sticka under stol med att jag liksom de flesta andra tror att det nog finns rötägg där med. Tråkigt för dig om du haft sådan otur att du råkat ut för någon av just dom poliserna.

Att smita från polisen leder dock inte till att dom prioriterar om och plötsligt prioriterar att jaga inbrottsjuvar utan snarare tvärtom. Ju fler MC som smiter eller försöker smita från polisen desto mer resurser kommer att läggas på att klämma åt oss så hårt det någonsin går.

Det va en gång en politiker som faktiskt sa ngt bra....
"Moral är bra men dubbelmoral är inte dubbels så bra"

Har smitit 1 gång o då kändes det som ett nödvändigt ont vet jag att jag blir av me lappen så stannar jag nog inte men det beror väll på rådande omständigheter typ Polis mc så stannar jag direkt, o är det bara böter det handlar om så stannar jag oavsett.

3192470Ju fler MC som smiter eller försöker smita från polisen desto mer resurser kommer att läggas på att klämma åt oss så hårt det någonsin går.

Oj du fick en humla i ögat du såg inte polisen när de försökte vifta en dem, precis när du åkt förbi kommer du åt dina ev speglar så du ser inte bakåt, den stora klumpiga bilen som accar upp till 200på en eftermiddag är borta.

Sen att fortköring är ett brot är en annan sak, det är fängelse på straffskalan samt att annars skulle de kunna ge bilens ägare böter när den blåst en kamera.

Men alla får göra som de vill, men gnäll inte på de som vill använda sin sporthoj som finns på SPORThoj.com

Att smita från polisen leder dock inte till att dom prioriterar om och plötsligt prioriterar att jaga inbrottsjuvar utan snarare tvärtom. Ju fler MC som smiter eller försöker smita från polisen desto mer resurser kommer att läggas på att klämma åt oss så hårt det någonsin går.

Helt solklart. :tummenupp

/J

Oj du fick en humla i ögat du såg inte polisen när de försökte vifta en dem, precis när du åkt förbi kommer du åt dina ev speglar så du ser inte bakåt, den stora klumpiga bilen som accar upp till 200på en eftermiddag är borta.

Sen att fortköring är ett brot är en annan sak, det är fängelse på straffskalan samt att annars skulle de kunna ge bilens ägare böter när den blåst en kamera.

Men alla får göra som de vill, men gnäll inte på de som vill använda sin sporthoj som finns på SPORThoj.com

Jo. Man kan ju resonera så och man kanske kommer undan rättsliga påföljder på det också om man har tur även om man skulle bli stoppad. Jag vet inte för jag har inte provat den. Tyvärr funkar det väl som så att ju fler hojåkare som försöker dra polisen desto "elakare" blir polisen mot hojåkare dels för att dom blir uppretade på "alla hojåkare som saknar respekt för lagen" och dels för att dom får sådana riktlinjer från högre ort.
Det är tyvärr så i dagens samhälle att allt du gör får konsekvenser. Står jag inne på systembolaget och kollar i whiskeyhyllan så kommer det att kosta pengar att gå ut. Går jag till ICA när jag är hungrig så kommer det att kosta pengar. Kör jag bil eller motorcykel så kommer det att kosta pengar att tanka.
Kör jag för fort så riskerar jag böter. Men dom flesta av gångerna så går det bra.

Visst är dom flesta bilar långsammare i acceleration än en hoj. Även polisbilarna. Visst går det att skylla på att du fick något på visiret så du inte såg polisen som vinkade.

Du gör ju som du själv vill men kom sen inte och gnäll för att det kommer remissförslag med förslag om nummerplåt fram på MC och ägaransvar för fortkörning. Sådana åtgärder kommer tyvärr bland annat av att dom ser ett problem i det faktum att en viss andel av MC-åkarna drar ifrån polisen.

Visst jag erkänner. Jag kör för fort ibland jag med. Tillräckligt fort för att ha fått vara utan mitt körkort en period. Inget jag är stolt över men inget jag försöker gömma heller. Jag körde för fort där man faktiskt inte ska köra för fort och det var inget annat än klantigt och en aning oansvarigt och jag tog smällen. Jag kör ibland för fort och det är för att jag njuter av fart och det får mig att då och då mer eller mindre medvetet överskrida fartgränserna. Men jag försöker välja mina platser så att jag gör det där jag anser att det är mindre farligt. Jag skulle dock aldrig satsa på att dra polisen även om jag säkerligen skulle klara det om jag försökte. Oavsett bil eller MC.

3192609Du gör ju som du själv vill men kom sen inte och gnäll för att det kommer remissförslag med förslag om nummerplåt fram på MC och ägaransvar för fortkörning. Sådana åtgärder kommer tyvärr bland annat av att dom ser ett problem i det faktum att en viss andel av MC-åkarna drar ifrån polisen.

Inte för att vara den som är den, men tror du på fullaste allvar att dom som drar snuten åker med plåt?

lämna polisen ifred så lämnar dom dig:)

Inte för att vara den som är den, men tror du på fullaste allvar att dom som drar snuten åker med plåt?

lämna polisen ifred så lämnar dom dig:)

Nej. Jag hoppas ju att dom inte är fullt så korkade (Fast man ska ju aldrig upphöra att förvånas). Problemet är väl att dom bidrar med argument för att någon ska försöka tvinga på mig en skylt fram och en massa annat.

Jag gillar helt enkelt inte det faktum att tumskruvarna dras åt på mig på grund av den lilla klick som tycker att det är en bra idé att dra en bombarrepa i 250 genom poliskontrollen utan skyltar.
Är jag på något sätt konstig om jag tycker att man kan låta bli att göra saker som försämrar för mig (och alla andra hojåkare). Låt mig vara lite självisk för sjutton.

3192686 Nu fattar jag inte riktigt vad du menar men....
Tycker du uppriktigt sagt att brott är bra och att det är något som man ska uppmana till?
Olagligt att ladda ner massa matrial osv. uppmanar inte något till att köra ifrån polisen ifrågasätter bara varför man inte gör det...

Vinkar polisen in mig stannar jag nog:tungan men det
kändes jävligt skönt att man körde åt andra hållet i 120 mellan
bilarna i "tittköerna" som uppstod på Huddingevägen:D

varför ska moraltanterna rycka å dra i varenda tråd? Surt att jag inte hade hoj på den tiden det var sporthojsåkare som hängde på sporthoj... var nog roligare här då...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman