En massa text....
Sen hävdar jag att det faktiskt inte är något tufft i att dra polisen. Dom flesta av oss vill nog hemskt gärna ha hjälp av polisen att ta fast bovarna om någon gjort inbrott hemma eller stulit hojen eller liknande.
Mer text...
Det handlar om att respektera lagen och polisen. Väljer man att smita kommer man bara att bli ännu en siffra som dom visar upp för att motivera föraransvar och skyltar framtill på hojjarna och allt vad dom hittar på.
Mer text... .
Håller i stora drag med all din text men kortade ner lite för att få fram det jag anser stick mig personligen lite i ögonen..
Stannar själv... Alla 1 gång jag åkt dit...
Alldeles för feg för att dra...
Något jag däremot inte har är respekt för polisen...
Inte när dom ska lösa brott som Svensson utsatts för..
Bara såna som Svensson gör...
Så det är nog lite en nedåtgående spiral...
Jag har blivit utsatt för bl.a. bilstöld, inbrott i bil, rån och misshandel...
Har haft vittnen alt. mjligthet att ta fingeravtryck vid flertalet av händelserna
och polisen sk*ter högaktningsfullt i det... Tar dom ens emot anmälan så läggs den ner i brist på bevis samma sekund man vänder ryggen till...
Blev utsatt för rån när jag var på jobbet... Av en pundaridiot som jag
kände igen sen plugget... Snuten la ner det trots att jag visste exakt vem
Det var, vart han bodde, han är väääälkänd av snuten och jag hade flera
av varandra oberoende vittnen SAMT bild på händelsen via mobilkamera från ett av vittnena.. ÄNDÅ så läggs det ner...
Min bil blev stulen i Gbg och hittas en vecka senare.. Snuten lägger ner den
anmälan i brist på spaningsuppslag.. .Inte ett fingeravtryck tas på bilen som går till skrot... Hade jätte enkelt kunnat leda till att nån åker dit på det...
Men eftersom det är ett vardagsbrott som bara drabbar Svensson så gör inte polisen något åt det.. Troligtvis i brist på resurser... Men jaga Svensson som kör för fort kan man lägga ofantliga resurser på...
Varför ska Svensson ha respekt för polisen när dom uppenbarligen inte har någon respekt for Svensson.. Den enda känslan Svensson får är ju att
polisen/staten plockar Svensson på extra skatt...
Så nån borde nog bryta den nedåtgående spiralen och för mig känns det inte
som mitt jobb... Jag betalar skatt och därmed deras löner och tycker jag
borde få lite mer för dom pengarna än bara ett inbetalningskort på att jag ska betala mer. Om polisen visar för Svensson att vi finns till för dig och vi vill hjälpa dig så kan jag lova att Svensson får mer respekt för polisen.
Och som sagt var... Jag stannar om jag blir stoppad.