vem blev stoppad idag på huddingevägen?

Kan inte Stilo berätta vad han menar med 1% eller 10% som du skriver om hela tiden?
...

Ja har du ett 1% märke har du med all sannolikhet en skinnväst, skägg och långt hår med...
Det härstammar ju från 50-60 talet nån gång där AMA (amerikanska motsvarigheten till SMC typ), hävdade att 99% av motorcyklisterna var okej, 1% var det inte, detta efter att det varit en himla massa skriverier om mc-åkare i pressen...
Dvs den 1% klicken anser sig stå utanför lagen, den gäller inte dom, dom är "outlaws"...

Men för sjutton, det e väl helt okej att dra snuten, sy på ett 1% märke oxå, och bli Hangaround till Outlaws när ni ändå är igång dom kan nog behöva all hjälp dom kan få :)

1% handlar varken om trafikregler, dra snutar eller att inneha någon form av påsydd text på en väst utan det är mer en livsstil av individer som inte är överens med samhället och det har egentligen ingenting med MC världen att göra även om media tycker det.

Emil, lugn och fin nu. Jag förstår att detta ligger dig varmt om hjärtat med tanke på det jobb du har.

Jag kommer ingen vart ändå med mina åsikter, jag kan inte svenska helt enkelt och därför blir det missuppfittningar.
Kör lugnt i trafiken och gasa på rätt ställen!

Jag begriper verkligen inte den mentaliteten som en del åtminstone påstår sig ha, att det är lite halvokej att begå brott men om man blir upptäckt så ska man be om ursäkt.
Man ska inte begå en massa brott som man tycker det är dumt att begå och sedan börja gnälla, om man bara begår brott som man tycker är någorlunda okej så är det så klart att man inte vill ta ansvar för dem. Så dumt att det inte är sant.
Som om man inte skulle flytta bilen när man ser lapplisan komma, urdumt.

det var jag som torska :( men 119kmh klockade dom mig på..
4000 i böter och troligtvis en månads indraget körkort:huvet

Ah va tusan... Snart vinter ändå o i 08 har ni ju dessutom tunnelbana... :rolleyes:

Lite väl mycket till Tusses fikakassa... eller går det till skattesänkningen till fina folket på Lidingö?! :va

Jag stannade vid ett tillfälle och blev av med lappen. När jag kom hem och berättade för frugan så blev hon skogstokig och inte fan kände jag mig som en man då :gnissla

Ja vad gör man inte för husfriden..... De hon inte vet har hon inte ont av.... :rolleyes:

Last edited:
3190944 Ja om man vill hamna i statistiken och som rockholic säger, få ännu bättre rykte kring motorcyklismen.
Annars stannar man och tar det som en man.
Är du inte du kvinna? Vem försöker vi alla lura, alla som har en sporthoj och kör gata kör som svin därför har vi höga premier och är hatade av allmänheten.

3191208 ...
Kör lugnt i trafiken och gasa på rätt ställen!
Så ibland är det ok att bryta mot lagen? ;)

Personligen tycker jag att det är dubbelmoral ATT stanna vid poliskontroller. Man kör systematiskt för fort, d.v.s man planerar in kallt att köra olagligt. Varför ska man just stanna när man blir tagen? Då borde man åka in till polisstationen och erkänna alla sina hastighetsbrott direCKT. Vad är det för skillnad just när polisen råkar stå och mäta en? Ingen alls! :fakta

Ja om man vill hamna i statistiken och som rockholic säger, få ännu bättre rykte kring motorcyklismen.
Annars stannar man och tar det som en man.

Ta det som en man? Ta det som en kärr-ng kanske du kan säga istället? Har du chansen att smita, ta den! Inte f-n ger du motorcyklister sämre rykte för det?!
Vi får dåligt rykte för att vi kraschar hela tiden så ge f-n i att krascha så är det lugnt!

Observera nu att jag ger ingen rekommendation till att smita för då kommer väl någon att ange mig för polisen för uppviglande till någon sorts brott....

Men jag kommer aldrig mer att stanna...........

Är du inte du kvinna? Vem försöker vi alla lura, alla som har en sporthoj och kör gata kör som svin därför har vi höga premier och är hatade av allmänheten.

:tummenupp

Helt underbart!!!!:D

Last edited:
suck denna dubbel moral på SH "stanna i kontroll ta ditt straff" / "bränna på å va tuff på bulten å bogan"

Det här är väl inte tecken på vad du kallar "dubbel moral" ? Man kör fort och när polisen kommer så stannar man. Alltså tar man konsekvenserna av sitt handlande.

Det här är väl inte tecken på vad du kallar "dubbel moral" ? Man kör fort och när polisen kommer så stannar man. Alltså tar man konsekvenserna av sitt handlande.

Jag tycker du ska ha inbetalningskortet redo så du kan skicka in det varje gång du bryter mot lagen:tummenupp .... som någon här sa..onödigt att flytta din felparkerade bil för du har ju brutit mot lagen, var en man och ta ditt straff:tummenupp
-----
Det är roligt med sporthoj tycker jag...för er som INTE använder era hojar till det dom är tänkta för så kan jag meddela att ni har missat den skönaste aderelaninkick man kan köpa för pengar....:arsele

Hmm. Det måste väl ändå vara värre att smita från polisen än att köra för fort.
Fortkörning är enligt svensk lag inte ett brott. Det är en förseelse och det är just därför som man inte har skyldighet att berätta vem som körde bilen förbi fartkameran.
Om polisen föröker vinka in dig till kanten och du väljer att smita är det däremot ett brott. Teoretiskt sett kan dom faktiskt ta ditt regnr och slå upp vem du är och då är du tvungen att berätta vem som körde. Eller har jag fattat det fel nu?

Hmm. Det måste väl ändå vara värre att smita från polisen än att köra för fort.
Fortkörning är enligt svensk lag inte ett brott. Det är en förseelse och det är just därför som man inte har skyldighet att berätta vem som körde bilen förbi fartkameran.
Om polisen föröker vinka in dig till kanten och du väljer att smita är det däremot ett brott. Teoretiskt sett kan dom faktiskt ta ditt regnr och slå upp vem du är och då är du tvungen att berätta vem som körde. Eller har jag fattat det fel nu?

Behöver inte säga något....Du har ingen aaaaaaning eftersom du inte körde....
De måste ta dig på bar gärning eftersom de aldrig annars kan göra något....

Behöver inte säga något....Du har ingen aaaaaaning eftersom du inte körde....
De måste ta dig på bar gärning eftersom de aldrig annars kan göra något....

Nej. Jag vet mycket väl att jag inte körde. jag vet också att om det gäller en fortkörning så är det bara en förseelse och dom måste ta mig på bar gärning för att kunna ge mig böter eller ge mig en körkortsåterkallelse. Däremot så menade jag att det ju är en skillnad på en förseelse av typ hastighetsöverträdelse (som inte ger dig en plats i belastningsregistret) och att smita från polisen som jag faktiskt tror är ett brott (och därigenom skulle kunna leda till att du hamnar i registret om dom vill djävlas. Givetvis under förutsättning att dom får tag på dig)

Sen hävdar jag att det faktiskt inte är något tufft i att dra polisen. Dom flesta av oss vill nog hemskt gärna ha hjälp av polisen att ta fast bovarna om någon gjort inbrott hemma eller stulit hojen eller liknande. Ingen vill ha fortkörningsböter. Visst, jag skulle gärna slippa dom jag med. Men faktum är att jag kör lite för fort ibland och det har hänt att jag fastnat i laserkontrollen.
Jag anser att man ska ta sitt ansvar. Bryter man mot reglerna och är medveten om det så ska man kunna vara så vuxen att man tar konsekvenserna. Det handlar om att respektera lagen och polisen. Väljer man att smita kommer man bara att bli ännu en siffra som dom visar upp för att motivera föraransvar och skyltar framtill på hojjarna och allt vad dom hittar på.

Man får kalla det hur mycket dubbelmoral man vill att jag tycker att man ska stanna när polisen vinkar in en till kanten om man kört för fort men jag hävdar att bara för att jag mer eller mindre medvetet gjort mig skyldig till förseelsen fortkörning så måste jag inte automatiskt göra mig skyldig till brottet att smita från polisen.

Jag har en idé, man skulle kunna låsa alla trådar där folk börjar diskutera om det är rätt eller fel att dra snuten. Precis som GR-diskussionerna blir det ALLTID skyttevärnskrig av det, och det leder ALDRIG fram till något.

En del tycker man är dum om man gör det, andra att man är dum om man inte gör det. Big surprise...

(Nej, jag är inte helt allvarlig, jag tycker att man ska undvika att låsa trådar i möjligaste mån. Fattar bara inte hur folk orkar stånga pannan blodig mot samma sten gång på gång.)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back