Vem bör bli moderator i OT? Rösta i pollen. Inga namn, utan går på personegenskap.
Var seriösa.
Var seriösa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ta inte det här personligt utan som moderator. Din närvaro, och meningskiljaktighet, i känsliga ämnen lägger lite av en sordin på stämningen. Så upplever åtminstone jag det. Problemet tror jag ligger i att den lösning du och många andra moderatorer verkar se är att stänga hela tråden, vore det omöjligt att bara mikromodda lite istället och läxa upp dem som går över gränsen?Så om jag inte diskuterar i tråden, så är det OK att moderera? Tror inte det håller.
Det som håller i alla väder, vore att jag deltar, men modererar utefter satta reglerna. Och de stängningar jag gjort, har inte varit grundlösa likt beskrivningen för hela detta forum är att det är heta ämnen... som ofta spårar ut i personliga dispyter vilket inte gynnar tråd eller ämnet i fråga.
Men det är lugnt, jag kan testa och köra en period där jag inte rör OT-forumet alls, eller stänger bara när blodet rinner.
Ja, det förstår jag med. Det är därför jag säger det är ett dilemma.Ta inte det här personligt utan som moderator. Din närvaro, och meningskiljaktighet, i känsliga ämnen lägger lite av en sordin på stämningen. Så upplever åtminstone jag det. Problemet tror jag ligger i att den lösning du och många andra moderatorer verkar se är att stänga hela tråden, vore det omöjligt att bara mikromodda lite istället och läxa upp dem som går över gränsen?
Banningar och varningar hjälper föga, vissa stoltserar ju stolt att man blivit bannad redan och håller räkningen.
För ovanlighetens skulle ber jag att få anmäla en avvikande åsikt.
Swedies närvaro har höjt diskussionerna då det visat sig att han har fina åsikter innerst inne, om Ronna och de som bor där t.ex. Detta upplevs kanske som jobbigt av alla Che-fans på forumet medan jag och några till nog tycker det är jättetrevligt.![]()
Men snälla Markus, säg DIN åsikt istället. Sluta berätta om andras åsikter hela tiden och säg din egen om vad DU tycker. Du berätta ju själv via PM att du bara käftar, och egentligen håller med... men gillar att "diskutera" på ditt sätt. Likt flera andra medlemmar sagt via PM...För ovanlighetens skulle ber jag att få anmäla en avvikande åsikt.
Swedies närvaro har höjt diskussionerna då det visat sig att han har fina åsikter innerst inne, om Ronna och de som bor där t.ex. Detta upplevs kanske som jobbigt av alla Che-fans på forumet medan jag och några till nog tycker det är jättetrevligt.
Nu kommer fler PM om rövslickeri känner jag på mig. Bring it on.![]()
För det spårar väldigt lätt ur mellan olika medlemmar här.
Men snälla Markus, säg DIN åsikt istället. Sluta berätta om andras åsikter hela tiden och säg din egen om vad DU tycker. Du berätta ju själv via PM att du bara käftar, och egentligen håller med... men gillar att "diskutera" på ditt sätt. Likt flera andra medlemmar sagt via PM...
Denna dubbelmoral är rätt intressant hos flera här, vilket gett anledning till mina trådar och stängningar här ikväll.
Skriv inte vad för åsikt Jag har som sedan används för att vara "rolig", eller vad ditt syfte var.Men varför har du låst i princip alla trådar i detta underforum?
T.ex. presidentvalstråden som jag startade i somras, varför behövde den låsas? Ingen har skrivit i den på länge.
Min åsikt om vad?
Vet inte vad det är för PM du menar där jag sktivit att jag bara käftar, det har du nog rört ihop med något. Senast jag skickade pm till dig var med anledning av din husbyggartråd tror jag. Eventuellt något om moderatorfrågan. Nåväl, stunt samma. Vad vill du veta om mina åsikter? Jag delar mer än gärna med mig av min visdom.
Skriv inte vad för åsikt Jag har som sedan används för att vara "rolig", eller vad ditt syfte var.
Tar man aktiv del i en diskussion/i ett forum skall man inte moderera imho.
Vad gäller källor och källkritik, att kunna verifiera och bemöte (trovärdiga) källor är direkt centralt i en vettig diskussion. Där brister ju flertalet inlägg på SH, det generaliseras friskt och man behöver inte bekymra sig om verifierbara undersökningar eller källor, kan man bara hänvisa till 'verkligheten' så räcker det bra.
Det var inget syfte mer än att det är skönt att du skriver vad du tycker om invandrare i allmänhet, muslimer i synnerhet och södertäljearaber i övrigt och att jag håller med dig i det. Var i ligger otydligheten?
Ska jag göra en runsten över att jag tycker att det är för mycket muslimer i Europa för att du ska bli nöjd?
Du har väl åsikter om det mesta som skrivs på SH-forumet så den runstenen hade nog blivit förbannat stor...
Var det inte du som skrev till mig i en annan tråd att du skulle gå och lägga dig nyss?![]()
Ni är alla lika så jag är osäker men jag tror det var du.
Det var inget syfte mer än att det är skönt att du skriver vad du tycker om invandrare i allmänhet, muslimer i synnerhet och södertäljearaber i övrigt och att jag håller med dig i det. Var i ligger otydligheten?
Ska jag göra en runsten över att jag tycker att det är för mycket muslimer i Europa för att du ska bli nöjd?
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |