Vem åkte bakhjul i lördags EM och mötte en Multistrada?

Status
Ej öppen för fler svar.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Var på väg mot Gottröra från Knutby hållet när jag möter en Blå R1 utefter en längre raka. vid typ 15:00-16:00 tiden

Jag åkte på en lånad Multistrada (Jäkligt skoj hoj BTW).
Föraren blikar till med helljuset och plockar upp hojen på ca 500meters avstånd. Kör på bakhjulet MOT mig på en smal väg. Själv håller jag ut, eftersom jag antar att om man gör detta så är man duktig.

Killen får vobbel på hojen när det är ca 60 m kvar mellan oss (jag ca. 100Km/h och han förmodligen ca 160Km/h) Landar hojen och den vobblar mot mitten på vägbanan.. Kul? NEJ.. Lånad hoj hade man ju också. Pall nit och ut i gräset på högersidan och vi missar varandra.

Kollar i backspegeln och killen reder ut situationen. Sen möter jag ytterligare tre hojar som kommer ut från ett litet samhälle. Alla hejar fint och är helt omedvetna om att polaren varit på väg att fronta med en annan MC.

Jag har inget emot bakhjulsåka.. Men se för F*N till att du inte gör det när du MÖTER en annan hoj va?? Jag var så förbannad att jag var på väg att vända. Men då hade jag förmodligen slagit ihjäl människan ifråga. Eller dött i försöket.

EDIT: Jo. Jag vill ha en ursäkt från dig. Via PM, Inlägg eller in Persona går bra.

Last edited:
amullo skrev:
Kommentar överflödig. :7peta
Tror du i ärlighetens namn att han ändrar sitt körsätt för att du skriver en tråd om det på sporthoj? "Skadan" (eller inte) är ju dessutom redan skedd. Vad vill du att han ska göra? Be om ursäkt?

Live and let live. Du hade kunnat få vara bitter om något hänt, men nu gjorde det inte det. Kör vidare och var glad.

Det är aldrig kul med styrvobbel.. allra minst när man får möte! Tänk om det hade vart en lastbil han mött, hade setat som en fluga på visiret.

Mattias skrev:
Tror du i ärlighetens namn att han ändrar sitt körsätt för att du skriver en tråd om det på sporthoj? "Skadan" (eller inte) är ju dessutom redan skedd. Vad vill du att han ska göra? Be om ursäkt?

Live and let live. Du hade kunnat få vara bitter om något hänt, men nu gjorde det inte det. Kör vidare och var glad.

Javisst Mattias.
Givetvis är ju skadan redan skedd. Vi diskuterar ju förjämnan att det måste bli nog med förare som kör ihjäl sig och pratar hela tiden om att man inte skall köra över sin egen förmåga och liknande.. så givetvis skriver jag ju av mig här. Precis som en del andra.

Och jag vill passa på att tacka för ditt första sakliga och meningsfulla första inlägg.

EDIT: Jo.. Förresten. Jag vill ha en ursäkt. In persona, via inlägg eller PM.
Skulle inte du ha begärt det om du blivit så inihelvete rädd och tvingats ut i diket av en annan MC förare?

Last edited:
amullo skrev:
Jo.. Förresten. Jag vill ha en ursäkt. In persona, via inlägg eller PM.
Skulle inte du ha begärt det om du blivit så inihelvete rädd och tvingats ut i diket av en annan MC förare?

Nä, det hade jämnat ut sig nästa gång jag hade gjort ett misstag och skrämt någon. Det jag menar är att man knappast kan bli arg för att nån gör ett misstag så länge ingenting händer. Inget hände, släpp det och gå vidare.

Mattias skrev:
Det jag menar är att man knappast kan bli arg för att nån gör ett misstag så länge ingenting händer. Inget hände, släpp det och gå vidare.
Håller inte med och kan förstå att amullo är förbannad!

Misstaget i det här fallet var väl att köra på bakhjulet när ett möte var på gång och om jag läste rätt lyckades amullo undvika en krock genom att själv lämna vägen.

Folk får gärna slanga hur mycket de vill men gör det då i ert körfält och träna i lugn och ro på en avsides plats innan ni gör det i trafiken.

Det jag undrar över är varför ni blir förbannade så lätt? Hur är det med empatin? Killen gjorde ett misstag, och jag är helt säker på att han inte flinade belåtet i hjälmen medan han brottades med sin hoj. Han lär nog inte köra på bakhjulet när det kommer möte på ett tag. Är det viktigt att ventilera, ring mamma. Hon har nog ett och annat att säga om motorcyklister. ;)

Mattias skrev:
Är det viktigt att ventilera, ring mamma. Hon har nog ett och annat att säga om motorcyklister. ;)
Hade alla mammor tid med sina barn så hade vi inte haft något forum här på Sporthoj eftersom mammor kan svara på allt ;)

Jag mötte ett par puckon på Bogesundsvägen för ett tag sedan och den upplevelsen skrev jag om på SH och det vart en diskussion som förhoppningsvid ledde till att någon funderade på sin körning till nästa gång.

ö

amullo skrev:
Javisst Mattias.
Jo.. Förresten. Jag vill ha en ursäkt. In persona, via inlägg eller PM.

Äh, lägg ner!
Ursäkten kan du nog bara drömma om.
Särskilt inte då du "ber" med den ton du gör...
Klart snubben måste få posera lite! Förhoppningsvis så lärde han sig nåt av "träningen".

Keep up the good work!

Hmm, senast idag faktiskt på en iofs bredare väg möte jag en annan kille åkandes på bakhjulet. Likaså gjorde jag.
Det kändes oförskämt mysigt. Man blev varm i kroppen och leendet var nånstans runt öronen.

//Fredda

Slangar man på allmän väg ska man ha en fysisk tillrättavisning. :fatta!

amullo skrev:
Var på väg mot Gottröra från Knutby hållet när jag möter en Blå R1 utefter en längre raka. vid typ 15:00-16:00 tiden

Jag åkte på en lånad Multistrada (Jäkligt skoj hoj BTW).
Föraren blikar till med helljuset och plockar upp hojen på ca 500meters avstånd. Kör på bakhjulet MOT mig på en smal väg. Själv håller jag ut, eftersom jag antar att om man gör detta så är man duktig.

Killen får vobbel på hojen när det är ca 60 m kvar mellan oss (jag ca. 100Km/h och han förmodligen ca 160Km/h) Landar hojen och den vobblar mot mitten på vägbanan.. Kul? NEJ.. Lånad hoj hade man ju också. Pall nit och ut i gräset på högersidan och vi missar varandra.

Kollar i backspegeln och killen reder ut situationen. Sen möter jag ytterligare tre hojar som kommer ut från ett litet samhälle. Alla hejar fint och är helt omedvetna om att polaren varit på väg att fronta med en annan MC.

Jag har inget emot bakhjulsåka.. Men se för F*N till att du inte gör det när du MÖTER en annan hoj va?? Jag var så förbannad att jag var på väg att vända. Men då hade jag förmodligen slagit ihjäl människan ifråga. Eller dött i försöket.

EDIT: Jo. Jag vill ha en ursäkt från dig. Via PM, Inlägg eller in Persona går bra.

Jag hade reagerat likadant som Amullo. Misstag kan alla göra men att utgöra fara för annan genom ren vårdslöshet är en annan sak.

Om ni kan lugna ner er lite och sluta spekulera om något ni inte vet ett skit om så kommer snart min version upp.

V-Gurra skrev:
Äh, lägg ner!
Ursäkten kan du nog bara drömma om.
Särskilt inte då du "ber" med den ton du gör...
Klart snubben måste få posera lite! Förhoppningsvis så lärde han sig nåt av "träningen".

Keep up the good work!
:va
Moget inlägg det där...
Kallas det att posera om man nästan vobblar in i någon? Att sen anse att man måste fråga artigt och försiktigt efter en ursäkt är ju nästan för mycket. Varför inte bara acceptera att han blev rädd och som en följdreaktion förbannad, vilket iaf i mina ögon är en normal reaktion då någon vobblar över på ens egen sida under ett möte.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2