Vem åkte bakhjul i lördags EM och mötte en Multistrada?

Status
Ej öppen för fler svar.
saken är ju den att killen som slangade måste oxå blivit rädd, det hade ju jag blivit och efter en sån sak så tänker man lite mer nästa gång man är ute.
och för den delen så kan det ju hända att denna kille finns på SH och har läst denna tråden, tror iså fall att han samvetskval.
man lär ju sig av sina misstag. :pannkyss

andersson_81 skrev:
saken är ju den att killen som slangade måste oxå blivit rädd, det hade ju jag blivit och efter en sån sak så tänker man lite mer nästa gång man är ute.
och för den delen så kan det ju hända att denna kille finns på SH och har läst denna tråden, tror iså fall att han samvetskval.
man lär ju sig av sina misstag. :pannkyss
Läste du alla inlägg innan du skrev nu? ;)

Ber om ursäkt

amullo skrev:
Var på väg mot Gottröra från Knutby hållet när jag möter en Blå R1 utefter en längre raka. vid typ 15:00-16:00 tiden

Jag åkte på en lånad Multistrada (Jäkligt skoj hoj BTW).
Föraren blikar till med helljuset och plockar upp hojen på ca 500meters avstånd. Kör på bakhjulet MOT mig på en smal väg. Själv håller jag ut, eftersom jag antar att om man gör detta så är man duktig.

Killen får vobbel på hojen när det är ca 60 m kvar mellan oss (jag ca. 100Km/h och han förmodligen ca 160Km/h) Landar hojen och den vobblar mot mitten på vägbanan.. Kul? NEJ.. Lånad hoj hade man ju också. Pall nit och ut i gräset på högersidan och vi missar varandra.

Kollar i backspegeln och killen reder ut situationen. Sen möter jag ytterligare tre hojar som kommer ut från ett litet samhälle. Alla hejar fint och är helt omedvetna om att polaren varit på väg att fronta med en annan MC.

Jag har inget emot bakhjulsåka.. Men se för F*N till att du inte gör det när du MÖTER en annan hoj va?? Jag var så förbannad att jag var på väg att vända. Men då hade jag förmodligen slagit ihjäl människan ifråga. Eller dött i försöket.

EDIT: Jo. Jag vill ha en ursäkt från dig. Via PM, Inlägg eller in Persona går bra.

Hej Amullo!
Tycker bara att det är skönt att du skrev om det så får jag be om ursäkt till dig. Förlåt för att jag utsatte dig för en obehaglig situation. Var många olyckliga faktorer som gjorde att det blev så men självklart mitt fel eftersom jag slangade.

Såhär upplevde jag det. Den där helljusblinken du tror dig sett tror jag nog berodde på att jag kom över ett krön för jag har svårt att tro att jag skulle blinkat med helljuset där ens av misstag och jag gjorde det då inte av mening.

Jag kommer ut från ett skogsparti ut över ett öppet fält där jag har lätt nerförsbacke ut, jag drar upp på bakhjulet som vanligt och har nog helt enligt din bedömning kring 150 när vi närmar oss varandra. Såg ju dig redan när jag drog upp hojen och när vi närmar oss varandra kändes det som att vägen var för smal för att riskera att möta dig på slangen så därför bestämmer jag mig för att sätta ner. Precis då kommer en kastvind och blåser undan mitt framhjul så nersättningen blir katastrofal. Jag kör på bakhjulet jämt och det där var sommarens värsta styrvobbel, trots fullt påställd Öhlins styrdämare slog det fulla utslag två tre gånger. Jag förstår att du blev livrädd när jag kom mot dig med sånt styrfladder men trots att allt gick åt helvete för mig när jag skulle sätta ner så hade jag ju uppenbarligen tillräckliga marginaler kvar för att vi kunde mötas. Jag var faktiskt inte över mitten på vägen vid själva mötet även om jag var det strax innan. När jag rett ut det hela tittar jag efter dig i backspegeln och nog för att du åkte på kanten men inte fan var du av asfalten. Lätt skakad sakta jag ner och invänta kompisarna, vi stanna senare och pratade om det. Jag körde väldigt lugnt kilometrarna efter kan jag säga.

Jag skulle naturligtvis satt ner tidigare så att jag hunnit reda ut ett eventuellt styrfladder innan mötet så där gjorde jag ett misstag. Nu fanns det ju dock utrymme för det misstaget och det gick ändå bra, det är vi båda glada för.

Jag kan inte lova att jag kommer att köra lugnare i fortsättningen, eller att det inte kommer att bli "nära" igen. En halvtimme efter det där var det full fart igen och det är helt enkelt för roligt för att låta bli.

Nu får alla gärna fortsätta att diskutera men ni kan väl vara snälla och försöka hålla det på en vuxen nivå och låta oss slippa hot om stryk och våldsamma idiotförklaringar. Jag gjorde fel men det var enligt min mening inte lika illa som en del verkar tro och händelsen berörde mig med.

Swedie skrev:
Att imponera på andra går före att försöka hålla sig vid liv. tyvärr

Som kanske framgått av mitt svar så var det inte för att imponera på andra och jag vill gärna hålla både mig själv och andra vid liv.

Jag kör inte på bakhjulet för att visa hur häftig jag är (iaf inte vid det där tillfället :rolleyes: ) Utan för att jag älskar det, det är helt enkelt underbart roligt och häftig känsla även när jag är helt själv på vägen.

Sen att jag inte låter bli att slanga bara för att det finns annan trafik i närheten är det klart att vissa retar sig på. Ibland blir marginalerna små och det är tråkigt när andra får lida men det var som sagt inte meningen.

All heder åt Kreuger :Bugar

Bara att du utan om omsvep tillkännager dig är tyder på att du är en bra kille. Se så, lite kramar i trafiken nu :pannkyss

sandstream skrev:
Håller inte med och kan förstå att amullo är förbannad!

Misstaget i det här fallet var väl att köra på bakhjulet när ett möte var på gång och om jag läste rätt lyckades amullo undvika en krock genom att själv lämna vägen.

Folk får gärna slanga hur mycket de vill men gör det då i ert körfält och träna i lugn och ro på en avsides plats innan ni gör det i trafiken.

Vi hade inte krockat även om Amullo hållit sitt spår men i hans läge såg det kanske inte så ut när det var 30 meter kvar till mötet, klart han håller ut för att vara på den säkra sidan.

Jag blev rejält omskakad av själva styrvobblet då det var ett av de värre jag fått men mötet upplevde inte jag som speciellt farligt, fanns ju plats. Jag kan såhär i efterhand dock förstå att Amullo upplevde det som betydligt otäckare.

Att man skrämmer medtrafikanter hör nog annars till vardagen, även ni som tycker att ni kör lugnt skrämmer säkert halvt ihjäl en del medtrafikanter ibland.

Håller med, starkt att framträda efter en så stark kritik från alla i tråden!

V-Gurra skrev:
Äh, lägg ner!
Ursäkten kan du nog bara drömma om.
Särskilt inte då du "ber" med den ton du gör...
Klart snubben måste få posera lite! Förhoppningsvis så lärde han sig nåt av "träningen".

Keep up the good work!

Ledsen om jag grusade din bild av mig som "tuffingen som aldrig skulle erkänna ett misstag"

Jag poserade alltså inte, vore jag en posör skulle jag ha en nyvaxad -04a och hänga utanför donken :fakta

Klart jag ska fortsätta slanga :yoparty

Snyggt, Kreuger! Ptja, förutom slangningen då... :tummenupp

att slanga kryddar livet. Jag gör det alltid oxå om jag får tillfälle. I know what you're saying.. biotch. öh =)

Att välja rätt ställe o tillfälle är väl lite svårare ibland bara. :)

Där ser man vad lite wheeelande kan ställa till med...

Nu komer många att tro att jag ska morala lite ...igen. FEL!
Har sett herr K. köra en hel del. Om alla på SH skulle kunna hantera en hoj som K. kan så hade vi nog minimalt med olyckor..... :7peta
Å sen var det smart att slanga ute på landsbyggden o inte inne i stan... :tummenupp

himla gnäll när andra gör något men inte när man själv missar lite, sen vill jag säga till K att det var starkt att be om ursäkt till den snubben som själv var ute och körde fortare än tillåtet på den vägen...
Hade han hållt hastighetsbegränsningen från början hade han inte hunnit dit där du slangade och hela situationen hade aldrig uppstått. :3freak

tassen skrev:
.........text..............

Haha, tack för ditt stöd!..... men det där om att det skulle bli minimalt med olyckor om alla körde som jag vetefan, att jag kan köra så bygger ju på att de flesta andra kör någorlunda ordentligt :tungan

Det är de där gångerna man kommer med knäskrap genom en böj påtok för fort och det kommer en lika gasglad från andra hållet som det blir nära ibland. Hittills har jag dock jämt haft tillräckligt med marginal för att reda ut även när alla variabler blivit sämsta tänkbara men det har varit lite väl nära ibland och då är vi två som har svettats efteråt.

Ursäkt?

varför tror folk att de kan komma undan med all världens skit bara för att de ber om ursäkt efteråt. Hade det varit jag som mött dig hade jag vänt.

Kreuger skrev:
Haha, tack för ditt stöd!..... men det där om att det skulle bli minimalt med olyckor om alla körde som jag vetefan, att jag kan köra så bygger ju på att de flesta andra kör någorlunda ordentligt :tungan

Det är de där gångerna man kommer med knäskrap genom en böj påtok för fort och det kommer en lika gasglad från andra hållet som det blir nära ibland. Hittills har jag dock jämt haft tillräckligt med marginal för att reda ut även när alla variabler blivit sämsta tänkbara men det har varit lite väl nära ibland och då är vi två som har svettats efteråt.

Det var det jag menade, MARGINALER, å på rätt ställe. :Bugar
Beviset att det fungerar är att både du å jag sitter här o jiddrar, eller. :lol

Bandit1200 skrev:
varför tror folk att de kan komma undan med all världens skit bara för att de ber om ursäkt efteråt. Hade det varit jag som mött dig hade jag vänt.

På den vägen går det inte att vända med en bandit 1200 :lol :rofl :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...